Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri esittää tekevänsä alkionsiirron, mutta ei tee oikeasti

Vierailija
13.04.2017 |

Sama tapaus ollut aiemminkin. Värkkää kauan välineiden kanssa ja lopuksi sanoo epävarmasti "joo sinne se meni pehmeästi. Tarkistetaan vielä onko katetri tyhjä" eikä todellakaan oikeasti ole siirtänyt kohtuun mitään alkiota, kun itse satuin näkemään. Sitten pyydetään vielä että käytä lääkitystä 2 viikkoa ja tee raskaustesti joka on yllätys - negatiivinen. Miksi ei voi myöntää, jos ei ole varma onnistuuko siirto?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko osa keskustelijoista sitä mieltä, että lääkärit ovat jumalasta seuraavia eivätkä tee virheitä? Ja vieläpä myönnä niitä.

Vierailija
42/45 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin kerran, ap. Olin hoidossa ulkomailla ja lääkäri yritti alkionsiirtoa puoli tuntia. Ei onnistunut. Mulla kohdunsuu taipuu vaikeasti, sitä suuaukkoa on kerran jopa yritetty lävenyttää laparskopiassa gupnolla menestyksellä. Suomesta lekuri oli laittanut ohjeen, että pitää tehdä alkionsiirto ultraääniohjauksella. No se venäläinen gynis ei uskonut eikä ollut ultralaitetta. Eikä onnistunut millään saamaan kateria kohdunkaulasta läpi. Lipulta oli toinen potilas jo odottanut vuoroaan kauan ja se lääkäri hermostui ja suihkautti sen alkion kohdunsuun uljopuolelle ja sanoi, että makaa tässä hetki jalat ylhäällä. Väitti wttä muka onnistui, mutta tiedän, et ei mennyt kohtuun. V1tutti aivan järkyttävästi, oli mun 4. Ivf jo. Mutta milläs todistat. Eikä tietenkään alkanut raskaus. Onneksi lopulta viides ivf onnistui, jpka tehtiin eri klinikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi niin kerran, ap. Olin hoidossa ulkomailla ja lääkäri yritti alkionsiirtoa puoli tuntia. Ei onnistunut. Mulla kohdunsuu taipuu vaikeasti, sitä suuaukkoa on kerran jopa yritetty lävenyttää laparskopiassa gupnolla menestyksellä. Suomesta lekuri oli laittanut ohjeen, että pitää tehdä alkionsiirto ultraääniohjauksella. No se venäläinen gynis ei uskonut eikä ollut ultralaitetta. Eikä onnistunut millään saamaan kateria kohdunkaulasta läpi. Lipulta oli toinen potilas jo odottanut vuoroaan kauan ja se lääkäri hermostui ja suihkautti sen alkion kohdunsuun uljopuolelle ja sanoi, että makaa tässä hetki jalat ylhäällä. Väitti wttä muka onnistui, mutta tiedän, et ei mennyt kohtuun. V1tutti aivan järkyttävästi, oli mun 4. Ivf jo. Mutta milläs todistat. Eikä tietenkään alkanut raskaus. Onneksi lopulta viides ivf onnistui, jpka tehtiin eri klinikalla.

Missä tää tapahtu?

Vierailija
44/45 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sanottu, että se valkoinen piste ei suinkaan ole vielä alkio, vaan ilmakupla tai nestettä (nyt en jostain syystä muista kumpi..) joka tulee alkion mukana. Alkio on tuossa kohtaa niin pieni, että sitä ei ihmissilmä näe.

Olen ollut hyperstimulaation takia ultrassa raskausviikolla 4+2, silloin näkyi vaan pienen pieni nestetilkka kohdussa. Ei alkiota. Raskaus kyllä alkoi ja jatkui normaalisti.

Toivotaan, että ketjun aloittajan tunne olisi sittenkin väärä, ja siellä olisi alkio kiinnittymässä.

Vierailija
45/45 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin ymmärrän ap:n fiilikset täysin. Ihan mielenkiinnosta kyselen, että minkälaisia ihmisiä te ilkeitä kommentteja kirjoittaneet olette (ikä, sukupuoli, koulutus, perhetilanne)?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä