Mikä lintu kyseessä?
Kommentit (13)
Ilolintu, tuo yön saastainen harakka.
Vierailija kirjoitti:
Talitiainen laulaa titityy. Ei ole siitä kysymys. En nähnyt lintua vaan pelkästään äänibongasin. ap
Ei talitiaiset enää noin laula, vaan tityy tityy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talitiainen laulaa titityy. Ei ole siitä kysymys. En nähnyt lintua vaan pelkästään äänibongasin. ap
Pitänee kuunnella ääninauhoja ja etsiä sitä kautta.
Lintujen viserrys on muuttunut kummasti. Kesällä täällä oli änkyttävä käki. Kuk kuk kuk kukkuu. Sitä ei voinut nauramatta kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talitiaisella on mitä ihmeellisimpiä lauluja, tuo tavis "ti-ti-tyy" ja "ti-tyy" on niitä tavallisimpia. Kyllä tuo lintu on meikäläistä lintuharrastajaa hämännyt useamman kerran.
Eli edelleen veikkaan jotta ap:n tirpuunen saattaa ola talitiainen.
^ Laulussa ei ollut kirjainta t vaan h. Siksi poissuljen talitiaisen. ap
Ei ole talitiainen joten sitä ei tarvitse enää ehdottaa. Pitänee kuunnella miltä puukiipijä kuulostaa. Sellaisen olen jopa osannut bongata jonain vuonna, kun höppänä lensi päin ikkunaa ja otti lukua karmissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei talitiainenkaan äännä mitään t-kirjainta. Laulun rytmi viittaa kyllä tiaiseen. Ne pitäisi kyllä tunnistaa etäämpääkin ulkonäöstä. Sen verran erottuva ulkonäkö.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole talitiainen joten sitä ei tarvitse enää ehdottaa. Pitänee kuunnella miltä puukiipijä kuulostaa. Sellaisen olen jopa osannut bongata jonain vuonna, kun höppänä lensi päin ikkunaa ja otti lukua karmissa.
Millainen ympäristö?
Puukiipijä on havumetsälintu, talitiainen asuinympäristöltään monipuolisempi, yleinen melkein kaikilla piha- ja puistoalueilla ja asutuksen lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei talitiainenkaan äännä mitään t-kirjainta. Laulun rytmi viittaa kyllä tiaiseen. Ne pitäisi kyllä tunnistaa etäämpääkin ulkonäöstä. Sen verran erottuva ulkonäkö.
No mä olen puolisokea joten en voi erottaa, mutta kuulen laulun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen ympäristö?
Puukiipijä on havumetsälintu, talitiainen asuinympäristöltään monipuolisempi, yleinen melkein kaikilla piha- ja puistoalueilla ja asutuksen lähellä.
Havupuita on ja puukiipijän tunnistin kuvasta. Kaunis pieni lintu. Lensi vahingossa ikkunaan höppänä.
No kyllä nyt pitäis saada vähän enempi tarkennusta :D
Missä (biotooppi) ja minkänäköinen tirpuunen? Veikkaan suoralta kädeltä talitiiaista.