Kätilöitä paikalla? Kuinka monella synnyttäjällä on poslari?
Mies väittää että annan itsestäni suttuinen kuvan jos en sheivaa ennen synnytystä 🙁
Kommentit (33)
Kai se sun miehes osaa sheivata kun tuskin sinä sinne kunnolla näet?
Karvat haittaa työntekoa kätilöille.
Vai väitättekö että niistä on synnytyksessä jotain etua
80-luvulla kaveri oli kesätöissä synnärillä tekemässä posliinia.
Vierailija kirjoitti:
"Ponnista!"
"- en mä voi kun mulla on nää karvat."
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä tarvitse olla alapää paljaana.
Niin, jos menee keisarinleikkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos haittaavat, niin eiköhän se kuulu kätilön tehtäviin poistaa ne. Sinänsä karvojen omatoiminen poisto voi pahimmillaan aiheuttaa tulehduksia.
Jätä vain sheivaamatta, mutta syytä sitten vain itseäsi kun kätilö tekee lasun.
Mulla oli suunniteltu sektio ja ohjeistuksena annettiin, ettei itse saa sheivailla just ennen toimenpidettä.
Anteeksi, synnyttäjän. Ei potilas.
Vierailija kirjoitti:
Mies väittää että annan itsestäni suttuinen kuvan jos en sheivaa ennen synnytystä 🙁
Mitä merkitystä sillä on? Synnytys ei ole mikään työhaastattelu, jossa pitää edustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on alapää jäänyt synnyttäjältä ajamatta, niin kyllä minä kätilönä sanon heti, että "nyt lähti karvat v*ttuun", ja vedän shaverillä posliiniksi. Helpompaa kaikille näin.
Sitten tunget ne karvat potilaan vittuun? Kohteliasta.
Lapsen etu ennenkaikkea. Irtokarvat liimautuu syntyvän lapsen päähän ja tästä syntyy ilmiö, että hänellä olisi tukkaa jo syntyessään.
Olen kylläkin lääkäri, mutta omasta kokemuksesta lyhyt vastaus: Suurimmalla osalla naisista on ainakin jonkin verran karvaa alapäässä lääkärissä käydessä. Aihe jaksaa mietityttää, ja ainakin oman ystäväpiirini naiset ovat usein asiaa minulta kysyneet, kun jostain syystä karvat tai niiden puuttuminen ovat se suurin murhe lääkäriin mennessä....jostain tullut kuva, että olisi harvinaista olla "karvallinen" vaikka yli 20v. naisista aika harva on täysin posliini. Ja synnytyksessä karvoista ei kyllä ole yhtään mitään haittaa. Karvat ajellaan sairaalassa silloin jos joku toimenpide sitä erityisesti vaatii ja synnytys ei ole yksi niistä. Myöskään gynekologisessa tutkimuksessa karvat eivät ole tiellä. Lääkäriin ja synnyttämään saa kukin tulla sellaisena kuin on...karvoilla tai ilman. Kukaan ei ajattele, että olet epäsiisti karvojen takia. Suihkussa käymistä toki arvostamme :) Tsemppiä synnytykseen!
Karvat suojaa toosaa. Ei sit se vaippa niin hankaa ja hikoa mitä kuitenki joutuu jonkin aikaa pitämään. Karvoilla on ihan tarkoitus!
Siis miten karvat voisi olla tiellä normaalissa alatiesynnytyksessä? Mä en tajua tätä nykyajan posliinijuttua. Ihmisellä kuuluu olla alapääkarvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkitystä sillä on? Synnytys ei ole mikään työhaastattelu, jossa pitää edustaa.
Ne karvat on pienin huolen aihe mitä tulee suttuisuuteen synnytyksessä.
Mitään "lääketieteellistä" syytä ei kyllä ole minkään partaveitsen kanssa lähteä haaruksissaan häärimään, ennemminkin toisinpäin. Sairaalat on ainakin täälläpäin luopuneet rutiininomaisesta ajelusta, infektioiden välttämiseksi.
Karvaton toosa on yhtä out kuin kumitissit.
Todella alkukantaista pitää tuheroa hyi!!
Mulla oli synnyttäessä karvat ja pois ei sairaalasta ajettu :D
Sun miehes on vähän tollo...
Nimim. En ikinä kokonaan karvaton