Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi korvikeäitien vauvoihin tuhlataan sairaalassa luovutettua äidinmaitoa?

Vierailija
13.04.2017 |

Eli jos äiti kieltäytyy imettämästä niin miksi sairaalassa tuhlataan sitä kunnollista maitoa?
Samoin korvikevanhempien lapsilla voisi vakuutusmaksut olla suuremmat kuin imetetyillä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-DDDDDDDDD

Vierailija
2/26 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ketään autetaan missään. Lakkautetaan sairaalat ja koulut. Eläköön anarkia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mä oon luullut, et luovutettua maitoa käytetään vain keskosilla tai imeryksen lisämaitona.

Vierailija
4/26 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse nyt siis nimenomaan heistä, jotka eivät tahdo imettää. Ja usein sanovat syyksi, että se tuntuu epäluonnolliselta (tissit on vain miehen iloksi yms.) Niin eikö vielä epäluonnollisempaa ole se, että se maito on jonkun muun rinnoista?

Mielestäni jos joku näkee vaivan, että luovuttaa rintamaitoa niin se maito ansaitsee päätyä sellaiseen käyttöön, missä sitä edes arvostetaan.

Ap

Vierailija
5/26 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mä oon luullut, et luovutettua maitoa käytetään vain keskosilla tai imeryksen lisämaitona.

Sairaalakohtaista. Ainakin monessa keskustelussa sanottu, että ainut äidinmaito, mitä monen lapsi on saanut on ollut juuri sairaalassa ja sitä luovutettua.

Vierailija
6/26 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse nyt siis nimenomaan heistä, jotka eivät tahdo imettää. Ja usein sanovat syyksi, että se tuntuu epäluonnolliselta (tissit on vain miehen iloksi yms.) Niin eikö vielä epäluonnollisempaa ole se, että se maito on jonkun muun rinnoista?

Mielestäni jos joku näkee vaivan, että luovuttaa rintamaitoa niin se maito ansaitsee päätyä sellaiseen käyttöön, missä sitä edes arvostetaan.

Ap

Aika moni maidon luovuttava ei ajattele paljoakaan että arvostetaanko sitä vai ei.

Vierailija
7/26 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaikka siksi, että lasta ei tarvitse tarpeettomasti rangaista vaikka äiti olisi mikä kaheli.

Vierailija
8/26 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän tyhmin aloitus tähän mennessä.

Vierailija
9/26 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauskia imetettiin 2-vuotiaaksi asti. Tämän perusteella imetys pitäisi kieltää lailla ja kaikille vauvoille pitäisi antaa korviketta.

Vierailija
10/26 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa ap ei imetä enää, lapset jo vanhempia. Aihe tuli mieleeni toisesta keskustelusta.

Ja itse ainakin tiedän äm-luovuttajan, joka luovuttaa siksi kun hänen esikoinen oli keskonen ja sai lisämaitoa, nyt periaatteella "hyvä kiertämään".

Mitä se sairaalassa tuhlattu maito niitä viattomia vauvoja auttaa, jos heti kotiin päästyä äidit vähän välittää vauvojen hyvinvoinnista ja ravinnosta?

Vierailija
11/26 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa ap ei imetä enää, lapset jo vanhempia. Aihe tuli mieleeni toisesta keskustelusta.

Ja itse ainakin tiedän äm-luovuttajan, joka luovuttaa siksi kun hänen esikoinen oli keskonen ja sai lisämaitoa, nyt periaatteella "hyvä kiertämään".

Mitä se sairaalassa tuhlattu maito niitä viattomia vauvoja auttaa, jos heti kotiin päästyä äidit vähän välittää vauvojen hyvinvoinnista ja ravinnosta?

Edelleen miten mikään hyvä teko auttaa mitään?

Vierailija
12/26 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vauva oli ihan terve ja täysiaikainen niin en olisi edes huolinut luovutusmaitoa. Luovutusmaitoa tuskin muutenkaan tyrkytetään täysiaikaisille vauvoille.

Omista rinnoista irtosi vain verta ja pari tippaa "vettä" eli jotain kudosnesteitä. Olin viikon sairaalassa mutta maito ei saatu tiristettyä rinnosta millään keinolla.

Oikein hyvin kelpasi vauvalle korvike. Ja vauva kasvoi ja kehittyi hurjaa vauhtia. Täydet yötkin nukkui jo 3kk. Hyvä tuli :)

Vierailija
13/26 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskahan toi muiden äitien syyllistäminen loppuu? Eiköhän jokainen äiti halua lapsensa parasta imetti tai ei. Sinähän et voi tietää kaikkien perheiden tilannetta, etkä syitä olla imettämättä.

Vierailija
14/26 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma vauva oli ihan terve ja täysiaikainen niin en olisi edes huolinut luovutusmaitoa. Luovutusmaitoa tuskin muutenkaan tyrkytetään täysiaikaisille vauvoille.

Omista rinnoista irtosi vain verta ja pari tippaa "vettä" eli jotain kudosnesteitä. Olin viikon sairaalassa mutta maito ei saatu tiristettyä rinnosta millään keinolla.

Oikein hyvin kelpasi vauvalle korvike. Ja vauva kasvoi ja kehittyi hurjaa vauhtia. Täydet yötkin nukkui jo 3kk. Hyvä tuli :)

Onko sulla joku harvinainen sairaus, vai etkö vain jaksanut ja viitsinyt imettää ja antaa maidon nousta?

+ ehkä idiooteimmat perusteet nuo kehitys ja täydet yöt, ne kun valitettavasti eivät kerro hyvinvoinnista ja oikeasta ravinnosta mitään.

Vierailija
15/26 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei vaan lopeteta kaikkia niitä vauvoja joita ei kasvateta ja hoideta virallisen AV-totuuden mukaan? Ja äidit jotka ei halua imettää voi polttaa vaikka roviolla noitina. 

Vierailija
16/26 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yliaikasena syntynyt vauva vietiin vastasyntyneidenosastolle, kun hänellä oli lapsivettä keuhkoissa ja ei siksi pystynyt kunnolla hengittämään. Hänellä oli semmoiset vermeet kasvoilla etten voinut häntä heti imettää ja en saanut vielä siinä vaiheessa kypsettyä riittävästi vauvalle maitoa, joten multa kysyttiin haluanko, että vauvalle annetaan korviketta vai luovutettua äidinmaitoa.

Halusin, että hänelle annetaan luovutettua maitoa. Ihmisen maito on kuitenkin luonnollisin vaihtoehto ihmislapselle. Ei haitannut, vaikka se olikin toisen omaa. No, ehkä toisen tissistä suoraan en antaisi imeä. Heti kun vauva sai sen maskin pois, niin aloin häntä imettämään ja se sujui heti ihan ok. Nyt vauva on 8kk ja edelleen syö rinnasta maidon.

17/26 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos äiti kieltäytyy imettämästä niin miksi sairaalassa tuhlataan sitä kunnollista maitoa?

Samoin korvikevanhempien lapsilla voisi vakuutusmaksut olla suuremmat kuin imetetyillä.

Mä en ainakaan antaisi lapselleni toisen naisen rintamaitoa, siitä voi saada vaikka hivin. Mieluummin ihan sitä korviketta, kiitos! Kun ei tiedä, ketkä kaikki siellä maitoa luovuttaa...

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
18/26 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli ainakin ihan sama mihin luovutettu maito meni.

Kaksi kertaa olen luovuttanut. Toisella kerralla otin sillä rahalla hiustenpidennyksen mitä luovutuksesta sain 😀 Että aika turhamainen luovuttaja olin 😉

Nyt odotan vauvaa ja olen läpikäynyt rintojen pienennysleikkauksen enkä todennäköisesti pysty imettämään. Toivon että vauvani saisi luovutettua maitoa sairaalassa jos imetys ei onnistukaan.

Kenelle se maito sitten kuuluu jos ei niille jotka ei syystä tai toisesta imetä?

Vierailija
19/26 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se imetys aina onnistu. Itselläni jopa kiellettiin.

Vierailija
20/26 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi sä haluat sen kostaa sille lapselle? Mitä pahaa se vauva on tehnyt. Idiootti ap olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme