Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kokeillut lähimaksamista kaupassa? Mitä mieltä olet siitä?

Vierailija
13.04.2017 |

Mä oon kokeillu jo muutaman kerran. Aika kätevä. 😉

Ainoa huono puoli, mikä tuli mieleen tuosta lähimaksamisesta on sen että siinähän helposti unohtaa sen pankkikortin tunnusluvun, kun sitä ei tarvita. Aiemmin piti aina muistaa se tunnusluku ostosten yhteydessä.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, sehän kysyy sitä lukua välillä. Itse oon käyttänyt lähimaksukorttia jo monta vuotta.

Sain lähi"maksu"-plussakortinkin jo 2012.

Vierailija
2/36 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokeillut enkä halua kokeilla. Maksan kortilla vain isot ostokset, suunnilleen 100 € tai yli. Muuten haluan käyttää käteistä. Haluaisin kortin, jossa ei ole lähimaksuominaisuutta, mutta sepä ei onnistukaan, vaan kortti pitäisi vaihtaa kokonaan toisentyyppiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kokeillut enkä halua kokeilla. Maksan kortilla vain isot ostokset, suunnilleen 100 € tai yli. Muuten haluan käyttää käteistä. Haluaisin kortin, jossa ei ole lähimaksuominaisuutta, mutta sepä ei onnistukaan, vaan kortti pitäisi vaihtaa kokonaan toisentyyppiseen.

Haluat varmaan myös markat takaisin?

Vierailija
4/36 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma onnistuu ilman vaihtoakin,S-pankin pysty,mutta ei ilman kovistelua :)

Vierailija
5/36 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ainoastaan kaupassa jossa ei ole bonuskortteja. Liitin aikanaan plussa kortin korttiini mutta nyt kun olen vaihtanut kauppaketjua se lähimaksaminen on hitaampaa kun näpytellä se pin. Ensin näytät sen kortin ja se kone pohtii ja toteaa että väärä etukortti. Sitten se sitä viestiä antaa hetken ja näytät uudelleen kortin ja se miettii hetken ennen maksun hyväksyntää. Siinä ajassa olisin kerennyt maksaa kaksi kertaa normaali menetelmällä.

Vierailija
6/36 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, sehän kysyy sitä lukua välillä. Itse oon käyttänyt lähimaksukorttia jo monta vuotta.

Ai onko siinäkin sellainen ominaisuus? En tiennytkään? Näkyykö siellä kortin jossain "tiedostoissa", että nyt on lähimaksukortilla maksettu esim. 5 kertaa ja sitten kysytään sitä tunnuslukua? Vai miten usein sitä tunnuslukua kysytään?

Itse olen maksenut kyseisellä ominaisuudella kolme kertaa, eikä vieläkään ole kysytty tunnuslukua. Ap

Vierailija
7/36 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa huono puoli, mikä tuli mieleen tuosta lähimaksamisesta on sen että siinähän helposti unohtaa sen pankkikortin tunnusluvun, kun sitä ei tarvita. Aiemmin piti aina muistaa se tunnusluku ostosten yhteydessä.

Ostatko aina vain pieniä ostoksia? Lähimaksulla kun ei voi maksaa kuin alle (vai korkeintaan?) 25 euron ostoksia, joten ei kai se tunnusluku nyt unohtumaan pääse?

Vierailija
8/36 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai onko siinäkin sellainen ominaisuus? En tiennytkään? Näkyykö siellä kortin jossain "tiedostoissa", että nyt on lähimaksukortilla maksettu esim. 5 kertaa ja sitten kysytään sitä tunnuslukua? Vai miten usein sitä tunnuslukua kysytään?

Itse olen maksenut kyseisellä ominaisuudella kolme kertaa, eikä vieläkään ole kysytty tunnuslukua. Ap

Tietääkseni se on ihan satunnaista

Vierailija
9/36 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostelen välillä lähimaksulla, mutta yhtään kertaa ei ole kysytty tunnuslukua. Johtunee varmaan siitä, että välillä maksan isompia ostoksia ihan "tavallisesti" ja siinä aina tunnusluku kysytään. Mutta riittävästi kun on pelkkiä lähimaksutapahtumia peräkkäin, niin silloin ainakin pitäisi välillä tulla se tunnuslukukysely.

Vierailija
10/36 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ja tykkään.

Vierailija
11/36 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on erittäin näppärää pienten ostosten kanssa. Ja kun ässältä tulee kuitit sähköisesti, niin nopeuttaa kassatilannetta. 

Vierailija
12/36 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei muuten kertaakaan ole laite kysynyt tunnuslukua, vaikka olen maksanut lähimaksuominaisuudella kymmeniä kertoja.   Mutta en mä sitä lukua kyllä pääse unohtamaan, kun useimmiten maksut on kuitenkin sen verran isoja, ettei lähimaksu onnistu.

Vierailija
13/36 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostatko aina vain pieniä ostoksia? Lähimaksulla kun ei voi maksaa kuin alle (vai korkeintaan?) 25 euron ostoksia, joten ei kai se tunnusluku nyt unohtumaan pääse?

Aika usein kun viikolla käyn kaupassa, ostokset jäävät alle tuon 25€. Mutta viikonloppuna kun tehdään isommat ostokset, mies maksaa. Rahat menevät kuitenkin yhteiseltä tililtä. Ap

Vierailija
14/36 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ainoastaan kaupassa jossa ei ole bonuskortteja. Liitin aikanaan plussa kortin korttiini mutta nyt kun olen vaihtanut kauppaketjua se lähimaksaminen on hitaampaa kun näpytellä se pin. Ensin näytät sen kortin ja se kone pohtii ja toteaa että väärä etukortti. Sitten se sitä viestiä antaa hetken ja näytät uudelleen kortin ja se miettii hetken ennen maksun hyväksyntää. Siinä ajassa olisin kerennyt maksaa kaksi kertaa normaali menetelmällä.

Mutta tämä on ihan omaa syytäsi. Tilaa uusi kortti. 

Vierailija
15/36 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulemma onnistuu ilman vaihtoakin,S-pankin pysty,mutta ei ilman kovistelua :)

Ikävä kyllä olen OP:n asiakas ja sieltä sanottiin, että minun kortilleni ei ole lähimaksutonta vaihtoehtoa. Pitäisi varmaan vaihtaa pankkia.

Vierailija
16/36 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin, jos se ei kysyisi minulta lähes joka ostokerralla kuitenkin myös sitä koodia. Olen päätellyt tämän johtuvan siitä, kun ilen työtön. Varsinkin silloin, jos tilillä on rahaa vain kymppejä tai muutama satanen, joudun näpyttelemään koodin jokaikinen kerta. Onko pankissa määritelty minut joksikin riskiksi, vaikken joskaan edes ole ylittänyt tiliäni tai ollut missään maksuongelmissa?

Vierailija
17/36 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu. Huono puoli on se, että monessa paikassa ei kerrota MITENKÄÄN käykö lähimaksu vai ei. Siinä sitten joko kysyt joka kerta, hinkkaat korttiasi laitteeseen huviksesi tai varmuuden vuoksi maksat aina perinteiseen tapaan. 

Tarkoitus on kuitenkin helpottaa ja nopeuttaa maksutapahtumaa, joten voisitteko yritykset laittaa vaikka pienen tarran/kyltin laitteen yhteyteen että "meillä käy lahimaksu" tai "meillä EI käy lähimaksu".

Vierailija
18/36 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat varmaan myös markat takaisin?

Se voisi olla aika kiva juttu, markka-ajan setelit olivat kauniita. ;)

Vierailija
19/36 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin uuden pankkikortin vain tuota ominaisuutta varten ja petyin. Kun painan kortin koneen kylkeen niin siinä menee (ainakin mulla) suhteellisen kauan aikaa kun kone lukee kortin :D tai sitten en osaa käyttää sitä oikein. Menee korkeintaan 5 sekuntia pidempään jos työnnän kortin lukijaan ja näppäilen koodin.

Vierailija
20/36 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö lähimaksaessa valitsemaan meneekö ostos debitillä vai creditillä? Vai arpooko se kone itse sen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan