Hotelliloma teinien kanssa .. iso huokaus.
Tiedän, ja yritän asennoitua niin että jokainen on omassa lomamoodissaan. En voi silti olla täysin rennosti sen asian kanssa, että teinien mielestä paras hotelliloma on maata huoneessa pelaillen ja leffoja katsellen. Välillä syömään, sitten taas löhöömään.
Edes aamiaiselle eivät "ehdi" kun aamulla nukuttaa niin pitkään.
Miks edes maksoin tän :D
Voisihan sitä maata kotonakin.
Kävin kysymössö mentäisikö läheiseen kylpylään (ei), kaupungille katselemaan nähtävyyksiä/shoppailemaan (ei), keilaamaan (no ehkä joskus eli ei) ..
Onneks mulla on yksin oma huone, lueskelen täällä nyt sitten yksin ja kävin aamulenkillä ja kahvilassa suklaakakulla :D
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, ja yritän asennoitua niin että jokainen on omassa lomamoodissaan. En voi silti olla täysin rennosti sen asian kanssa, että teinien mielestä paras hotelliloma on maata huoneessa pelaillen ja leffoja katsellen. Välillä syömään, sitten taas löhöömään.
Edes aamiaiselle eivät "ehdi" kun aamulla nukuttaa niin pitkään.
Miks edes maksoin tän :D
Voisihan sitä maata kotonakin.
Kävin kysymössö mentäisikö läheiseen kylpylään (ei), kaupungille katselemaan nähtävyyksiä/shoppailemaan (ei), keilaamaan (no ehkä joskus eli ei) ..
Onneks mulla on yksin oma huone, lueskelen täällä nyt sitten yksin ja kävin aamulenkillä ja kahvilassa suklaakakulla :D
Tää on niin totta.
Lisää siihen yhdistelmään mies jonka mielestä lomalla pitää olla etukäteen suunniteltua toimintaa melkein minuuttiaikataululla eikä epäröi yhtään käskyttää=( Kellään ei ole kivaa ja minä saan lähes aivohalvauksen siinä välissä sumpliessani.
Aika harvoin reissataan kaikki yhdessä hotellilomille.
No mikset kerro omaa näkemystäsi tästä tilanteesta? Senkus vedät heidät mukanasi ulos tai menet yksin, turha sinun on siellö omassa huoneessa kykkiä vain koska teinisi makoilevat.
Jätä teinit hotellihuoneeseen ja mene oikeasti kylpylään, kahville, hienolle päivälliselle. Tilaa teineille kotipizza (niiden herkkua).
Ei lomatekemisen tarvitse olla sellaista, että kaikki tekee samaa ja yhtäaikaa.
Hyöty, että teinit on mukana (miksi maksoin hotellihuoneen): tiedät tasan missä ne on, ja voit rauhassa fiilistellä kylpylässä. Jos ne olisi kotona, pelkäisit, että ne on pahoilla teillä ja kylpyrauhasi menisi. Vietä ihana loma rentoutuen!
Nauti teineistäsi, tämä saattaa olla viimeinen kerta, kun tulevat mukaasi (sekin on todella paha paikka vanhemmalle - luopumisen paikka - kun eivät enää halua tullakaan mukaan).
P. S. Ne on erittäin normaaleja teinäjä. Siitä saat myös olla ylpeä ja onnellinen.
Ihan tutulta kuulostaa. Missä päin olette?
Tuon takia meillä teinit ei ole juurikaan enää mukana lomilla - ihan yhteisestä sopimuksesta. Teinejä ketuttaa aikataulut, mua ketuttaa kun on maksettu isot rahat reissusta ja teinejä ei kiinnosta kun Wifi ja makoilu...
Mä alan uskoa että omat teinini ovat täydellisiä, kun lukee täällä muiden teineistä. Eivät haistattele, käytä päihteitä, paisko ovia...Tuollaisella lomallakin tekevät kaikkea muuta kuin makoilevat median parissa hotellihuoneessa. Kotona kyllä se kännykkä on toisinaan käteen liimattuna.
Palaisi kyllä tasan tarkkaan käämit, jos mun teinit kuluttaisivat hotelliloman tuolla tavalla. Ymmärrän että harmittaa. Rahathan tuossa menee hukkaan ja lomalla olisi muutenkin kiva tehdä yhdessäkin jotain ja viettää perheaikaa. Lähtisi meillä kännykät ja tabletit takavarikkoon, jos ei muuten takamus nouse.
Kiitos kaikille vastaajille :) todellakin teen omia juttuja. Nämä teinit 16v ja 17v kulkee "käsi kädessä" aina jokapaikkaan joten mun on ihan turha mennä sinne mäkättää loman käytöstä ja olemisesta, jos haluan säilyttää jonkinlaisen yhteisen sävelen. Korjatakseni asiaa ; eivät ole _koko aikaa_ teknologian kimpussa kuitenkaan. No, kohta menemme porukalla syömään ja katsotaan sitten jos keksittäisiin samalla jotain yhdessä. Ensi kerralla varmaan jätän ne kotiin ellei kyseessä sitten ole joku Lontoo tai vastaava, joka saisi ne varmasti jalkautumaan ja ihmettelemään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vastaajille :) todellakin teen omia juttuja. Nämä teinit 16v ja 17v kulkee "käsi kädessä" aina jokapaikkaan joten mun on ihan turha mennä sinne mäkättää loman käytöstä ja olemisesta, jos haluan säilyttää jonkinlaisen yhteisen sävelen. Korjatakseni asiaa ; eivät ole _koko aikaa_ teknologian kimpussa kuitenkaan. No, kohta menemme porukalla syömään ja katsotaan sitten jos keksittäisiin samalla jotain yhdessä. Ensi kerralla varmaan jätän ne kotiin ellei kyseessä sitten ole joku Lontoo tai vastaava, joka saisi ne varmasti jalkautumaan ja ihmettelemään.
Ap
Ei ne parin vuoden päästä enää lähde kanssasi mihinkään joten ongelma poistuu itsestään.
Onko tuosta lomasta sovittu yhdessä? Meillä ei matkusteta minnekään, mistä ei olla yhdessä sovittu. Välillä on niin, että kaikki perheenjäsenet eivät ole ihan yhtä innoissaan matkakohteesta, mutta kaikki vähintään suostuvat sinne menemään. Ja yleensä loman luonnekin on etukäteen tiedossa - onko enempi rento löhöloma vai aktiiviloma. Ja itse matkakohteessa saatetaan jakaantua sen mukaan, mikä ketäkin kiinnostaa. Jos kaikkia ei museo nappaa, niin voi jäädä hotelliin lukemaan kirjaa. Tai jos yksi potee vatsatautia, niin muut voi silti jatkaa turistikierroksiaan. Tai jos yksi ei osaa hiihtää, niin voi mennä omalle kävelylenkille sillä aikaa kun toiset hiihtävät.
Meillä oli yhdellä reissulla tytön bestis mukana ja hänelle tuli hieman yllätyksenä, että aktiivilomalla on tiukka kuri ja aamulla ei nukuta niin pitkään kuin huvittaisi. Meillä oli 8 päivän reissu Japaniin (7 päivää perillä) ja tämä oli tuon tytön ensimmäinen kerta Japanissa ja olimme räätälöineet ohjelmankin huomioonottaen sen, että tuo voi jäädä hänen ainoaksi reissukseen. Kyllä hän sitten ymmärsi kun selitin, että aikaa on rajallisesti ja yritämme nähdä mahdollisimman paljon, kun olemme tänne asti raahautuneet. Ja oppi sitten menemään ajoissa nukkumaan, että jaksoi aamulla herätä.
Missä päin ootte?