Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäiset muistosi McDonald'sista?

Vierailija
13.04.2017 |

Muistan kun lapsuudenystäväni äiti haki hänelle usein Happy Meal -aterian töistä tullessaan. Jos olin kaverini luona, niin sain syödä hieman ranskalaisia myös ja hän antoi minulle jääpalat cokiksestaan. Kun ensimmäisen kerran maistoin itse Big Mac -hampurilaista, se oli ihanan makuista, mutta alkoi maistua puolivälissä pahalta enkä pystynyt enää syömään. Vasta myöhemmin ymmärsin sen johtuvan 2 suolakurkkuviipaleesta, jotka sitten myöhemmin ymmärsin noukkia pois.

Siihen aikaan kiersi myös huhu, että joku oli löytänyt hampurilaisestaan hännän. Henkilökunta oli yrittänyt tarjota hänelle ja perheelleen vuoden ilmaisia aterioita jos hän vaikenee tapauksesta, mutta tarinan mukaan hän oli lähettänyt hännän laboratorioon ja se oli paljastunut rotanhännäksi.

P.S. Hesburger/Rolls/Carrolls ym. -muistot käy myös.

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella tais olla suomen ensimmäinen McDonalds -85 ehkä olin 2v.

Vierailija
2/90 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan bigbig macin, jota sai joskus 90-luvulla, siinä oli kokoa verrattuna nukyiseen mäkkisafkaan. Oulussa oli myös Carrols joka oli toinen lempparini ja Rollsista otin aina big maman ja baby mama hampparit. Ranskiksista en niin välittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happy Meal-aterioista sai oikeasti kivoja leijonakuningaspehmoleluja. Hampurilaiset otin ilman mitään mausteita (siis vain pihvi ja sämpylät). Tosin ei ihan perushamppareissa siellä taida edelleenkään olla muuta mausteita kuin ihan liikaa ketsuppia ja suolakurkkuviipale. En käy enää ihan siksi että tuo ketsuppidesi on se perusmauste kaikessa...

Vierailija
4/90 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin New Yorkissa vuonna 1994, olin silloin 10-vuotias. Käytiin Mäkkärissä ja katsoin, kun viereisessä pöydässä istunut kaunis musta nainen noukki suuhunsa ranskalaisia todella pitkillä kynsillään, siis vain niillä kynnenpäillä. Kynsissä oli ranskalainen manikyyri. Ajattelin, että olisipa hienoa jos minullakin olisi niin pitkät kynnet, että voisin syödä ranskalaisia samalla tavalla.

Oltiin käyty Mäkkärissä monta kertaa aiemminkin, mutta tuo on ensimmäinen varsinainen muistoni asiasta.

Vierailija
5/90 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme kaverin kanssa ensin katsomassa elokuvateatterissa Disneyn Herkules-elokuvan, ja sen jälkeen menimme Mäkkiin, jossa söimme Happy Mealit ja saimme Herkules-lelut. Olin 11-vuotias ja se oli ensimmäinen kerta, kun söin hampurilaisen.

Vierailija
6/90 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutosluokalla matkalla leirikouluun poikettiin Mäkkäriin. Tais olla mun ensimmäinen kerta, vanhemmat kun ei koskaan vienyt mua sinne. Koska en tiennyt yhtään mitä tilata, otin Bic Macin niinkun kaikki muutkin.

Vierailija
7/90 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran kävin mäkkärissä joskus 80-90 lukujen vaihteessa. Oltiin etelän lomalla ja siellä oli mcdonalds.

Olin vähän pettynyt koska tv:ssä ja elokuvissa pikaruokapaikkojen tarjoilijat liikkuivat rullaluistimilla. Ei täällä.

Söin pirtelön, myöhemmin suosikikseni nousi sunday- jäätelöt. Mäkkärit yms. oli ainakin 90-luvulla niin kalliita etten koskaan 'syönyt' siellä. Kun oli seurueen mukana tuli otettua vain jälkiruoka, joko pirtelö tai jäätelö.

Vierailija
8/90 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena tykkäsin vain Mäkin pirtelöistä ja ranskiksista. Minulla oli jotain hampurilaisia vastaan ja pelkäsin jostain syystä lämmintä juustoa, myöskään limua en osannut juoda hiilihapon vuoksi. Eniten tuolloin Mäkkiin houkuttelivat kuitenkin ne Happy Mealin kylkijäiset. Minulla on vieläkin tallessa hienot Batmanmukit (nämä: http://systemagicmotives.com/Auction%20Graphics/2Batmugs.jpg) ja Pocahontaksen Meeko-aiheinen kulho. Isompana aloin tykätä juustosta ja nykyään Bic Macit ja euron juustot ovat lemppareita. Jotain vuosia sitten Mäkistä sai aterian ostaessa eurolla(?) jonkun tv-sarjan tuottarin, olisi hauskaa jos tuo kamppis palautuisi.

Carrolls oli kuitenkin loppuun asti lempiketjuni. Käyn vieläkin Hesessä hakemassa Clubin tai Iso-Carolinan kun niitä on saatavilla, mutta eivät ne ole enää entisellään, ainakin Clubin kastike on muuttunut. Carrollissa oli myös selvästi parhaat ranskikset.

Vierailija
9/90 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvun alussa oltiin Saksassa isovanhempien luona kylässä. Siellä pääsin ekaa kertaa mäkkäriin. Big Mac oli valtava kokemus :)

Vierailija
10/90 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raumalla oli Vip-Burger. Se oli mahtava paikka. Hampparia oli ihan mahtavia. Vappuna sai aina kotoa rahaa ja käytiin siellä syömässä.

Tää oli varmaan koko 80-luvun ajan

Vierailija
11/90 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuttiin pienellä paikkakunnalla, jossa ei ollut pikaruokaravintoloita joten söin niissä tosi harvoin. Söin lapsena hampparin aina pelkällä ketsupilla. 7v olin kummisetäni ja nuoremman serkkuni kanssa toisella paikkakunnalla käymässä ja söimme hesessä. Meille tilattiin lasten ateriat enkä uskaltanut sanoa, että haluaisin hampparin vain ketsupilla. Niinpä söin elämäni ekan hampparin "kaikilla mausteilla" (eli todennäköisesti välissä oli se suolakurkku ja pala sipulia tai salaattia ja majoneesia) ja se olikin hyvää. Siitä lähtien en enää nirsoillut hampurilaisten suhteen.

Vierailija
12/90 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme ulkomailla ja vanhempani sanoivat, että jos haluan ostaa McDonald'sista jäätelön, voin käydä sen aivan hyvin itse ostamassa ja harjoitella englantia. Menin tiskille ja sanoin monta kertaa "sunday" ja yritin ojentaa seteliä. Kaksi myyjää yrittivät siinä pohtia, että mikähän minua vaivaa tai mitä haluaisin. En pienenä tiennyt, ettei muiden maiden mäkeissä jäätelöllä ollut "Sunday-jäätelö" -nimeä.

Vierailija
13/90 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka Mäkkäri oli Tukholmassa, koska silloin niitä ei vielä ollut Suomessa, ajankohta joskus 70-80-lukujen vaihteessa.

Suomen eka Carrols oli Citykäytävässä ja siellä sai polttaa sisällä. Tuhkakuppeina oli pienet foliokupit, jotka näyttivät olevan peräisin Fazerin marjapiirakoista :-)

Vierailija
14/90 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen kokemukseni Mäkistä oli Tampereella joskus 80-luvulla. Se oli hirveä pettymys, koska odotin Big Macin maistuvan samalta kuin Carrolsin Clubburger, mutta maku olikin ihan erilainen. Jotenkin kitkerä. Olin tuolloin ehkä 8-vuotias.

Vierailija
15/90 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin mäkkärissä ekan kerran vasta 2009, 26-vuotiaana.

Se oli pettymys, majoneesi oli mautonta ja ja hampurilainen jätti toivomisen varaa.

Scanburger pesee mäkkärin helposti. Ja toisaalta Hesburgerilla on parhaat majoneesit.

Vierailija
16/90 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kanssa 11-12 vuotiaina Tampereen mäkissä heti kun se avattiin 1984-85 jotain sellaista. Otin juustoaterian mikä maksoi muistaakseni 21mk. Mausta ei jäänyt mitään muistoja -kaveri on edelleen tallella <3 Siitä joitain vuosia eteenpäin pääsin samaan mäkkiin te-harjoitteluun. Muistan kuinka olisi saanut syödä niin paljon / monta hampparia, jäätelöä yms kuin jaksat :) Tästä harjoittelusta olin saanut ihan ok arvostelut -puheliaampi olisin saanut olla; pitivät minua ujona (äitini oli löytänyt vanhoja papereita jouluna joista tämä arvostelu löytynyt).

Vierailija
17/90 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luku, lama pahimmillaan, sain pitää synttärini Mäkkärissä. Kutsuin kaikki luokan tytöt. Voin sanoa, että "uuden oppilaan" leima karisi sillä aika tehokkaasti. :D Muistan että sain tehdä itse oman hampparini keittiössä, mutta mua opastanut työntekijä oli superkiireinen ja hoputtava, joten taisin tehdä vain juustohampparin.

Vierailija
18/90 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella joskus 92-93?

Vierailija
19/90 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun äiti osti meille joka perjantai uudet pikkulelut Mäkkäristä, kun siellä sillon vaihtu vanhat lelut uusiin.:D Ei kyllä varmaan niin usein käyty syömässä Mäkkärissä ehkä kuitenkaan.:)

T: 23-vuotias nuori mies/poika

Vierailija
20/90 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syntynyt -88, mutta en muista yhtään minkä ikäinen oon ollut kun ekan kerran mäkin herkkuihin päässyt käsiksi....

- Tampereen Lielahden mäkkäri oli lähellä ja muistan että kotona olohuoneen pöydän ääressä syötiin, meillä lapsilla oli Happy Mealit ja vanhemmilla Big Mac ateriat.

- Hesemuisto taas on Pispalan hesen autokaistalta ja päällimmäisenä syvä pettymys lelun huonoudesta verrattuna mäkkäriin :DDD