Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurit inhoavat meitä, minua ahdistaa todella paljon :(

Vierailija
13.04.2017 |

Muutimme nykyiseen asuntoomme vuokralle vuoden alussa. Talossa kaikki muut ovat omistusasujia.

Heti alkoi rutkutus kaikesta, muka käytän koiraamme tarpeillaan ihmisten ikkunoiden alla (en todellakaan käytä), tuijottelen sisään ihmisten ikkunoista niin ettei voi enää pitää verhoja auki (wtf??) ja koiramme on muka hullu häirikkö (ei ole)

Koira saattaa haukahtaa muutaman kerran jos jää yksin, mutta ei todellakaan jatka haukkumista. Naapurillamme on iso koira, joka aloittaa korvia riipivän ulinan n. klo 6 ja lopettaa iltapäivällä. Silti MEILLE tuli lappu, kun meidän koiramme haukahtelu joskus puolenpäivän aikaan on ollut häiritsevää.

Parvekkeella ei saisi pitää valoja eikä mies saisi tupakoida siellä (ei ole kielletty järjestyssäännöissä)

Suihkussakaan ei saisi käydä rauhassa, kuulemma putket kohisevat häiritsevästi ja meidän pitäisi tehdä asialle jotain.

Kuulemma tömistelemme ja pidämme yleisestikin liian kovaa meteliä. En ymmärrä! Kävelemme illalla villasukat jalassa ettei vaan kuuluisi töminää.

Alakerran naapurin mies naljailee aina kun sattuu tulemaan vastaan. Kerran tulin koiran kanssa lenkiltä ja mies oli alaovilla tupakalla, kysyi ivallisesti "kävitkös taas nurkalla paskalla sen kanssa?"
Eilen kysyi "Meinasittekos kauankin asua tässä?"

Ahdistaa, mut naapurit haluavat meidät selvästikin pois. Olen sanonut asiasta vuokranantajalle ja hän sanoi hieman vaikeana, että ne nyt vaan on tottunut tuohon omistusasumiseen... Kuulemma edellinen osakas oli myynyt osakkeensa, koska kukaan ei halunnut asua vuokralla muutamaa kuukautta pidempään. Muut asukkaat ovat selvästi varakkaita ihmisiä, harrastavat siis systemaattista vuokralaisten poissavustamista taloyhtiöstä.

Kommentit (147)

Vierailija
61/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuu, jos tuo on totta ap niin asut aika harvinaisten mänttien kanssa. Voihan se olla niin että sinne on jo kertynyt jonkinlainen hullujen kerho ja kun et selvästi kuulu joukkoon niin aukovat päätään. Miksi ahdistuisit tai välittäisit siitä. Olisihan se tietenkin kivempi jos naapureista saisi ihan kavereita tai tuttuja mut jos tuntuu siltä että eivät ole sen tapaisia ihmisiä keiden tuttuja sinä haluaisit olla niin mitä väliä sillä on mitä he teistä ajattelevat. Se on tietenkin sitten eri asia jos aletaan aukomaan päätä asioista mitkä ei pidä paikkaansa eli valehdellaan että olette tehneet sitä tai tätä jne. niistä kannattaa lyödä luu kurkkuun ja kertoa isännöitsijällle miten asiat oikeasti on.

Vierailija
62/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä, mulla samanlainen kokemus paristakin taloyhtiöstä, jossa olen ollut ainoa vuokralla (muut omistusasujia) ja vielä kun itsellä koiria, niin silmätikuksi joutunut heti. Toisesta joudun muuttamaan pois reilun vuoden jälkeen kun tilanne (siis törkeä kiusaaminen ja jopa yksi naapuri kävi käsiksi) meni niin pahaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ lisänä edelliseen (nro 64), mun koirat yritettiin myrkyttää (lihapullia postilaatikosta), joka oli viimeinen pisara ja muutettiin pois. Hulluja todellakin riittää.

Vierailija
64/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taas asutaan vuokra-asunnossa talossa jossa kaikki on vuokra-asuntoja. Naapureista en osaa sanoa sen tarkemmin minkälaiset välit meillä on kun en ole tekemisisssä mutta sen perusteella mitä olen nähnyt ja kuullut monet ovat valitettavasti sitä tasoa että en kyllä välitä tutustua tippaakaan eikä merkkaa yhtään mitään mitä he mahtavat ajatella meistä tai keskustella keskenään. Mulle riittää se että noudatetaan niitä talon järjestysääntöjä ja se kyllä riittää ihan isännöitsijällekin. Jos jollain on tarvetta luoda jotain omia päänsisäisiä sääntöjä omille naapureilleen kuten esim. suihkussa saisi käydä vain tiettyinä aikarajoina kun putket kohisee tai muuta paskaa niin voi pitää ne ihan oman päänsisäisinä mölyinä. Itse asiassa harmittaa että monet tuollaiset turhasta valittavat joita voi pitää jo mt potilaina harvoin sitten kuitenkaan tulevat valittamaan suoraan tai isännöitsijälle koska tietävät että heillä ei ole aihetta mistä oikeasti valittaa.

En kyllä ymmärrä ap:ta että miksi pitäisi olla huolissaan jos joku valittaa tupakoinnista JOS se ei ole kielletty säännöissä. Olettekohan sitten ainoat jotka tupakoi partstilla tuossa taloyhtiössä? Ja koiran hakunta jos se on vain satunniasta kuten esim. silloin kun joku tulee sisään on sen laatuista että sitä ei voida pitää vielä valitusten aiheena. Jatkuva koiran uliseminen päivisin tai öisin on sellaista mutta ei satunnainen haukahtelu muutama kerta päivässä. Jos kuulemma koirasi paskoo pihaalueelle niin voit pyytää isännöitsijää ottamaan siitä paskanäyte ja tutkituttamaan laboratoriossa että onko sinun koirasi paskat ja jos on niin 100 000€ lasku sinulle ja jos ei, niin 100 000€ lasku sellaiselle joka väittää sellaista.

Vierailija
65/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen koiran kanssa kannattaa kyllä kävellä reippaasti muualle ulkoilemaan, eikä antaa koiran jäädä nuuskimaan muiden ikkunoiden alle.

Vierailija
66/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa lukea ap:n kirjoitusta uudelleen mutta sain kuvan että koiraa ei kuseteta missään pihalla tai talojen nurkilla tai parvekkeiden alla vaan tämä on ihan jonkun tai joidenkin oma olettamus. Pitäähän sitä jotain varmaan keksiä mistä valittaa ja mikäs sopivampa kun koira. Jos joku tulisi mulle ulisemaan että "paskansiko koirasi tähän tai jonnekin nurkille" sanoisin että ei  todellakaan jos näin asia ei ole ja samalla varmaan voisin kysäistä valittajalta että oletko kenties itse paskonut tänne ja kusaissut koska vaikka en ole nähnyt moista niin epäilen vaan että sinä se todennäköisesti olit koska näytät niin ääliöltä...

Vierailija
67/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen koiran kanssa kannattaa kyllä kävellä reippaasti muualle ulkoilemaan, eikä antaa koiran jäädä nuuskimaan muiden ikkunoiden alle.

Luitko ap:n kirjoitusta? Joku väittää että koira nuuskii ikkunoiden alla mutta näin ei ap:n mukaan tapahdu. Eli ta daa joku valehtelee? Vaikka en ole ap saan kyllä sellaisen kuvan että valehtelijat ovat ne valittajat jotka yrittävät niin vimmatusti keksiä tai saada jotain syitä mistä valittaa. Mutta sehän on sairasta? No,meitä on kai moneen junaan tosiaan. Voimia valittajille.

Vierailija
68/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me asumme omistustalossa ja täytyy myöntää, että kyllä se ainoa vuokralainen ottaa vähän kaaliin. Ei koskaan osallistu talkoisiin, laskee vettä ihan sielunsa täydestä, kun hänen täytyy maksaa vain mitättömän pieni kiinteä vesimaksu. Kulkee pihalla niin että nurmikko kärsii.

Eli talossamme on tavallaan kuin "aukko", jonka kanssa ei voi keskustella mistään taloon liittyvistä asioista, maksuista tai käytännön asioista, eikä hänen tarvitse osallistua mihinkään vaikka asiat koskevat häntäkin.

Vuokralaisen ei tarvitse osallistua talkoisiin vaan sen osakkeenomistajan. Samaten osakkeenomistaja on se joka vastaa kaikista muistakin asioista esim vastike, vesimaksu. Vuokralainen maksaa vuokran vesimaksun vuokranantajalle.

Vettä saa käyttää ihan niin paljon kuin haluaa sillä kuukausimaksulla. Eikö teillä muilla ole kuukausimaksua? Samahan se on omistaja-asukkaillekin. Eihän yksikään vuokranantaja ole niin tyhmä että maksaisi itse osan vuokralaisen vedestä. Vai onko teillä muilla vesimittari ja vuokralaisella ei? Mutta siinäkin tapauksessa te maksatte vain oman kulutuksenne.

Ette te ole parempia kuin vuokralla asujat.

Vierailija
69/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiöön ei tarvita monta kiusanhenkeä, yksikin riittää. Itse asuin todella vaikean akan kanssa samassa talossa. Hänellä oli omistusasunto ja itse olin vuokralla, siksi koki ilmeisesti jotain ylemmyydentunnetta. Sama nainen valitti kaikesta mitä tein. Kuulemma öisin ei olisi saanut käydä vessassa, tekemäni ruoka oli liian voimakkaan tuoksuista ja käytin kuulemma liikaa hajuvettä :D

Annoin vaan tulla toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Onneksi löysin uuden asunnon juuri ennen kun tuo kyseinen nainen aloitti taloyhtiön puheenjohtajana.

Vierailija
70/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me asumme omistustalossa ja täytyy myöntää, että kyllä se ainoa vuokralainen ottaa vähän kaaliin. Ei koskaan osallistu talkoisiin, laskee vettä ihan sielunsa täydestä, kun hänen täytyy maksaa vain mitättömän pieni kiinteä vesimaksu. Kulkee pihalla niin että nurmikko kärsii.

Eli talossamme on tavallaan kuin "aukko", jonka kanssa ei voi keskustella mistään taloon liittyvistä asioista, maksuista tai käytännön asioista, eikä hänen tarvitse osallistua mihinkään vaikka asiat koskevat häntäkin.

Kulkee pihalla niin, että nurmikko kärsii???????

Vierailija
71/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulkee pihalla niin, että nurmikko kärsii???????

Ilmeisesti kyntää, eli kääntää auralla maata?

Vierailija
72/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä väsynein provo vähään aikaan . Miten ne aina seuraa samaa kaavaa, samat kirjoittajat asialla. Tylsää.

Vierailija
73/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta nauramista." Kyntää  nurmikkoa".Hah-haa. Minäkin olin nuorena rouvana naapurin kiusaama. Kun tulin lasten vaunujen kanssa  hissistä ulos  vanha eukko rääkyi: mihin sitä tähän aikaan mennään.? Kun hänen miehensä kuoli, oli sekin kuulema  meidän syy. Etu-Töölössä oli tämä päivisin kyyläävä. Asui seinän takana yksiössä, ja meillä oli iso päätyasunto. Aina kun lapsi nauroi, naapuri muistutti hakkamalla seinään. Kyllä olin onnellinen kun valmistuin ja muutimme Espooseen. Sitten ollut mukavia rivitalonaapureita, perheitä. Joskus on  vaikka muutettava , kyylät on tosi raskaita.

Vierailija
74/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikaisemmassa kaupungissa meni yhdellä vuokralaisia halveksuvalla asukkaalla pasmat ihan sekaisin, kun ostimme samasta talosta asunnon. Huvittavinta oli, että olimme siinä talossa hyvätuloisimmasta päästä jo vuokralla asuessamme, molemmilla työpaikat. Etsimme vain sitä oikeaa asuntoa pitkään ja säästimme siihen. Sitten se löytyikin samasta talosta. 

Vierailija
75/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta voisi tehdä rikosilmoituksen häiriköinnistä. Isäni uhkasi tehdä kun alakerran mummo valitti kaikesta, ei kuulemma sais kävelläkkään kun kuuluu askeleet joka on normaalia asumista. Toi on jo selkeästi kiusantekoa. Yhteys isännöitsijään

Vierailija
76/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne muut osakkeenomistajat tietää, että asutte vuokralla?

Ei sitä huudella edes yhtiökokouksessa . Yhtiökokouskutsussa on yleensä kuluvan tilikauden aikana tapahtuneet omistajan vaihdot. 

Onko joku tarkistanut osakasluettelon ja tiedottanut talon muille asukeille " vuokralainen prkl !" kun ei nimeänne löytynytkään omistavasta luokasta .

Ei varmaan ole kovin iso yhtiö . Jos kämppiä joku reilu 100 niin kukaan tiedä ollaanko vuokralla vai vastikkeella

Kyse on pienestä yhtiöstä, yhdessä talossa neljässä kerroksessa n. 20 asuntoa.

AP

Luulen , että sama tilanne olisi vaikka se kämppä ois teidän ja vielä velaton, niin pieni yhtiö  . Asukkaat suuremmaksi osaksi alkuperäisiä ,paikalleen vanheneet ja kaikki poikkeava koetaan häiritseväksi. esim.uudet asukkaat . Jos olisit oranssitukkainen runsailla lävistyksillä koristeltu ja vaikka kuinka asunto olisi omasi niin arvaan, että keksisivät valittamista.Sääntöjä löytynee tyyliin meillä kellarin ovi pitää aina avata vasemmalla kädellä eikä sitten käytetä pinkkejä roskapusseja, ovat niin ikävän näköisiä.

Niinkauan kun teidän vuokranatajalla ei ole huomauttamista niin jätä naapureiden puheet omaan arvoonsa, ethän sä niitä päivälliselle ole kutsumassa.

Vierailija
77/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia. Tähän on kaksi vaihtoehtoa, muuttaa tai jättää naapurit kommentteineen täysin huomioimatta. Isännöitsijälle voit kertoa saamastanne kohtelusta. Vaikka ei hän voi siihen vaikuttaa.

78/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme pois omistusasunnosta naapureiden takia. Jotkut naapurit ovat sairaita kiusaajia. Terveys menee henkisesti sekä fyysisesti. Ei kannata jäädä omaa elämää pilaamaan.

Vierailija
79/147 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutte siis vuokralaisena omistustalossa. Mitä odotit? Tottakai ne haluaa teidät hiillostaa pihalle, jos vaikka osakkeenomistaja kyllästyisi ja myisi osakkeen sellaiselle joka muuttaisi asuntoon itse.

Miksi vuokralainen olisi huonompi asukas heille kuin omistusasuja?

Vierailija
80/147 |
14.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalia. Tähän on kaksi vaihtoehtoa, muuttaa tai jättää naapurit kommentteineen täysin huomioimatta. Isännöitsijälle voit kertoa saamastanne kohtelusta. Vaikka ei hän voi siihen vaikuttaa.

Isännöitsijälle voi kertoa oman kantansa ennen kuin muut ehtivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän