Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurit inhoavat meitä, minua ahdistaa todella paljon :(

Vierailija
13.04.2017 |

Muutimme nykyiseen asuntoomme vuokralle vuoden alussa. Talossa kaikki muut ovat omistusasujia.

Heti alkoi rutkutus kaikesta, muka käytän koiraamme tarpeillaan ihmisten ikkunoiden alla (en todellakaan käytä), tuijottelen sisään ihmisten ikkunoista niin ettei voi enää pitää verhoja auki (wtf??) ja koiramme on muka hullu häirikkö (ei ole)

Koira saattaa haukahtaa muutaman kerran jos jää yksin, mutta ei todellakaan jatka haukkumista. Naapurillamme on iso koira, joka aloittaa korvia riipivän ulinan n. klo 6 ja lopettaa iltapäivällä. Silti MEILLE tuli lappu, kun meidän koiramme haukahtelu joskus puolenpäivän aikaan on ollut häiritsevää.

Parvekkeella ei saisi pitää valoja eikä mies saisi tupakoida siellä (ei ole kielletty järjestyssäännöissä)

Suihkussakaan ei saisi käydä rauhassa, kuulemma putket kohisevat häiritsevästi ja meidän pitäisi tehdä asialle jotain.

Kuulemma tömistelemme ja pidämme yleisestikin liian kovaa meteliä. En ymmärrä! Kävelemme illalla villasukat jalassa ettei vaan kuuluisi töminää.

Alakerran naapurin mies naljailee aina kun sattuu tulemaan vastaan. Kerran tulin koiran kanssa lenkiltä ja mies oli alaovilla tupakalla, kysyi ivallisesti "kävitkös taas nurkalla paskalla sen kanssa?"
Eilen kysyi "Meinasittekos kauankin asua tässä?"

Ahdistaa, mut naapurit haluavat meidät selvästikin pois. Olen sanonut asiasta vuokranantajalle ja hän sanoi hieman vaikeana, että ne nyt vaan on tottunut tuohon omistusasumiseen... Kuulemma edellinen osakas oli myynyt osakkeensa, koska kukaan ei halunnut asua vuokralla muutamaa kuukautta pidempään. Muut asukkaat ovat selvästi varakkaita ihmisiä, harrastavat siis systemaattista vuokralaisten poissavustamista taloyhtiöstä.

Kommentit (147)

Vierailija
21/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole tupakkapaikkaa eikä kukaan muu parveketupakoi, olette talon ainoat polttajat. En ihmettele, että parvekesauhuttamisenne ärsyttää. Ja jos poltatte pihalla, muistakaa olla viskomatta stumppeja ympäristöön tai saatte uudet valitukset.

Saahan se ärsyttää muttei naapurit sitä voi kieltääkään.

Kultapieni, kun ketkäs kerrostaloissa laativat yleiset taloyhtiön säännöt? No taloyhtiö! Kukas se taloyhtiö onkaan? No ne osakkeenomistajat eli omistusasujat!

Jos sitä ei ole laadittu niihin järjestyssääntöihin niin apn mies saa aivan vapaasti polttaa edelleen partsillaan. Hoitakoot säännöt uusiksi seuraavassa kokouksessa jos siltä tuntuu. 

Mä omistan itsekin asunnon,  omakotitalon, eli turha kultapienitellä. :)

Vierailija
22/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän alakerrassamme asuu joku psykoottinen naisihminen. :D Karjuu perheelleen päivittäin ja melkein viikottain karjuu ilmeisesti liesituulettimeen - eli meille - "NYT HILJAAAAA!" sellaisella kirskuvan mentaalitapauksen äänellä.

Emme metelöi, mutta emme ala hiippailemankaan jonkun hullun takia. Siinähän kiljuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole tupakkapaikkaa eikä kukaan muu parveketupakoi, olette talon ainoat polttajat. En ihmettele, että parvekesauhuttamisenne ärsyttää. Ja jos poltatte pihalla, muistakaa olla viskomatta stumppeja ympäristöön tai saatte uudet valitukset.

Kultapieni, kun ketkäs kerrostaloissa laativat yleiset taloyhtiön säännöt? No taloyhtiö! Kukas se taloyhtiö onkaan? No ne osakkeenomistajat eli omistusasujat!

Jos sitä ei ole laadittu niihin järjestyssääntöihin niin apn mies saa aivan vapaasti polttaa edelleen partsillaan. Hoitakoot säännöt uusiksi seuraavassa kokouksessa jos siltä tuntuu. 

Jos osakkaat asiasta huomauttavat, niin eiköhän se siellä järjestyssäänöissä istu. AP on vain niin puusilmä ettei ole huomannut.

Vierailija
24/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole suomessa yhtä kuninkaallinen, kuin kerrostalon the omistusasuja, herra/rouva sijoittaja ja rahamoguli.

Vierailija
25/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koira saattaa haukahtaa muutaman kerran jos jää yksin, mutta ei todellakaan jatka haukkumista."

Mietin tätä kohtaa ap:n avauksessa, että mistä hän tietää kuinka paljon koira haukkuu/ulvoo, kun on yksinään? Oletteko joskus nauhottanut, vai miten olette tämän päätelleet?

Mun naapurissa koira haukkuu päivisin, ei koko ajan, mutta aina kun joku liikkuu rapussa ja sitten se haukkuu ja ulvoo pitkään aamuisin, kun emäntänsä lähtee töihin. Luulenpa ettei naapurini edes tiedä, että koiransa haukkuu, vaan ap:n tavoin olettaa, että eihän se pitkään sitä tee, kun jää yksin... En ole viitsinyt käydä sanomassa, koska ei se nyt niin kauheasti häiritse, toki joskus ottaa päähän, jos sattuu päivä jolloin on paljon trafiikkia rapussa.

Vierailija
26/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos osakkaat asiasta huomauttavat, niin eiköhän se siellä järjestyssäänöissä istu. AP on vain niin puusilmä ettei ole huomannut.

Eiköhän siinä vaiheessa osakkaat olisi viitanneet sääntöihin eivätkä tyytyneet vain valittamaan, vai mitä?

Vierailija
27/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän siinä vaiheessa osakkaat olisi viitanneet sääntöihin eivätkä tyytyneet vain valittamaan, vai mitä?

Osakkaiden sana = säännöt, onko vaikea ymmärtää?

Vierailija
28/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osakkaiden sana = säännöt, onko vaikea ymmärtää?

Vaikka sä koetkin olevasi jotenkin äärettömän arvokas sen osakkuutesi takia, ei se näin mene. Joko se sääntö lukee paperilla tai ei lue, heippalapuilla voi pyyhkiä perseensä.

Vierailija
29/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä?

Olen asunut vuokralla viimeiset 12 vuotta. Helsingin keskustassa. Vanhassa arvokiinteistössä. IKINÄ ei ole ollut hankaluuksia kenenkään kanssa, vaikka suurin osa lienee omistuskämppiä ja minä vähemmistössä "vain" vuokralaisena.

Tuntuu joillekin nuo ongelmat ikään kuin kerääntyvän kuin rauta magneettiin, mistähän johtuu?

Nimimerkilllä hyvissä väleissä koko rapun kanssa, ja sitä paitsi mulle EI vittuilla :-)

Vierailija
30/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tää aloitus ollut ihan hiljattain jo täällä?

Vierailija
31/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutte siis vuokralaisena omistustalossa. Mitä odotit? Tottakai ne haluaa teidät hiillostaa pihalle, jos vaikka osakkeenomistaja kyllästyisi ja myisi osakkeen sellaiselle joka muuttaisi asuntoon itse.

Miten niin "tottakai"? Absurdi yleistys.

Ap: sulla on käsittämättömän sivistymättömiä naapureita.

32/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutimme nykyiseen asuntoomme vuokralle vuoden alussa. Talossa kaikki muut ovat omistusasujia.

Heti alkoi rutkutus kaikesta, muka käytän koiraamme tarpeillaan ihmisten ikkunoiden alla (en todellakaan käytä), tuijottelen sisään ihmisten ikkunoista niin ettei voi enää pitää verhoja auki (wtf??) ja koiramme on muka hullu häirikkö (ei ole)

Koira saattaa haukahtaa muutaman kerran jos jää yksin, mutta ei todellakaan jatka haukkumista. Naapurillamme on iso koira, joka aloittaa korvia riipivän ulinan n. klo 6 ja lopettaa iltapäivällä. Silti MEILLE tuli lappu, kun meidän koiramme haukahtelu joskus puolenpäivän aikaan on ollut häiritsevää.

Parvekkeella ei saisi pitää valoja eikä mies saisi tupakoida siellä (ei ole kielletty järjestyssäännöissä)

Suihkussakaan ei saisi käydä rauhassa, kuulemma putket kohisevat häiritsevästi ja meidän pitäisi tehdä asialle jotain.

Kuulemma tömistelemme ja pidämme yleisestikin liian kovaa meteliä. En ymmärrä! Kävelemme illalla villasukat jalassa ettei vaan kuuluisi töminää.

Alakerran naapurin mies naljailee aina kun sattuu tulemaan vastaan. Kerran tulin koiran kanssa lenkiltä ja mies oli alaovilla tupakalla, kysyi ivallisesti "kävitkös taas nurkalla paskalla sen kanssa?"

Eilen kysyi "Meinasittekos kauankin asua tässä?"

Ahdistaa, mut naapurit haluavat meidät selvästikin pois. Olen sanonut asiasta vuokranantajalle ja hän sanoi hieman vaikeana, että ne nyt vaan on tottunut tuohon omistusasumiseen... Kuulemma edellinen osakas oli myynyt osakkeensa, koska kukaan ei halunnut asua vuokralla muutamaa kuukautta pidempään. Muut asukkaat ovat selvästi varakkaita ihmisiä, harrastavat siis systemaattista vuokralaisten poissavustamista taloyhtiöstä.

Jotenkin tämä juttu vaikuttaa omituiselta. Miksi omistusasujilla olisi jotakin teitä vastaan sitä en ymmärrä. Tällainen kertomus on sinun näkökulmasi. Miten naapurit sen kertoisivat? Jospa teissä onkin jokin syy mitä et kertonut ...

Vierailija
33/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakoinnista ja koiranhaukkumisesta on asiallista huomauttaa. Hoitakaa nuo asiat kuntoon.

Pyytäkää huoltomies katsomaan huutavia putkia, se on oikeastaan teidän velvollisuutenne.

Voitteko alapeukuttajat selittää, miksi teidän mielestänne on ok antaa koiran räksyttää ja häiritä naapureita?

Räksytys ja haukkuminen ovat eri asioita. Jos koira haukkuu useita minuutteja ja tunteja putkeen,on kyse räksytyksestä. Jos koira haukahtaa pari kertaa,naapurin on vaan kestettävä. Meillä koira saattaa haukahtaa kerran tai pari jos esim.yhtäkkiä yöllä kuuluu kova ääni jostakin. Komennetaan hiljaiseksi ja thats it. En rupea sitä anteeksi pyytelemään,se on koira ja koirat haukkuu.

Vierailija
34/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa nyt itse ensin se kommunikointi naapureiden kanssa, ja luulisi sen onnistuvan, kun on koirakin hankittu, että ohitetaan vastaantuleva ilman räyhäämistä tai nuuskimista, sillä eihän ne naapurihuoneiston asukkaat ole sen tutumpia kuin on naapuritalonkaan ja harvempi sentään alkaa juttusille siellä pihalla vastaantulevien kanssa, joten kyllä se ongelma on omassa käyttäytymisessä että sallii tuntemattomien ottaa kontaktia. Tietysti siinä voi kokea taloon vastamuuttaneena jonkinlaista tarvetta hännänheilutukseen ja ikäänkuin hakee muiden hyväksyntää, mutta se johtaa vain ojasta allikkoon ja ylipäätään kerrostalossa selviää parhaiten kun pitää naapurit riittävän etäällä tuntemattomina, eikä koiran omistajalle tuottane vaikeuksia tutustua hieman kauempana asuviin seutukunnan ihmisiin. 

Vierailija
35/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä?

Olen asunut vuokralla viimeiset 12 vuotta. Helsingin keskustassa. Vanhassa arvokiinteistössä. IKINÄ ei ole ollut hankaluuksia kenenkään kanssa, vaikka suurin osa lienee omistuskämppiä ja minä vähemmistössä "vain" vuokralaisena.

Tuntuu joillekin nuo ongelmat ikään kuin kerääntyvän kuin rauta magneettiin, mistähän johtuu?

Nimimerkilllä hyvissä väleissä koko rapun kanssa, ja sitä paitsi mulle EI vittuilla :-)

Ei nyt ihan täysin näinkään ole.

Itse olen asunut 34 vuotta vuokralla, ja varmaan 30 asuntoa (olen muuttanut opiskeluiden, miehen ja työn perässä, kymmenkunta paikkakuntaa ainakin). 2x olen joutunut muuttamaan naapurimelun vuoksi. Ensimmäinen oli 2 isoa koiraa, ja toinen musiikkia soittava nuoripari. Tuossa yllä mainitsinkin, että valitukset ei auta: jos ei kestä melua, on itse muutettava.

Vierailija
36/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne muut osakkeenomistajat tietää, että asutte vuokralla?

Ei sitä huudella edes yhtiökokouksessa . Yhtiökokouskutsussa on yleensä kuluvan tilikauden aikana tapahtuneet omistajan vaihdot. 

Onko joku tarkistanut osakasluettelon ja tiedottanut talon muille asukeille " vuokralainen prkl !" kun ei nimeänne löytynytkään omistavasta luokasta .

Ei varmaan ole kovin iso yhtiö . Jos kämppiä joku reilu 100 niin kukaan tiedä ollaanko vuokralla vai vastikkeella

Vierailija
37/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointikielto pitää tehdä yhtiökokouksessa ja enemmistö osakkaista pitää olla kiellon kannalla. 

Vierailija
38/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne muut osakkeenomistajat tietää, että asutte vuokralla?

Ei sitä huudella edes yhtiökokouksessa . Yhtiökokouskutsussa on yleensä kuluvan tilikauden aikana tapahtuneet omistajan vaihdot. 

Onko joku tarkistanut osakasluettelon ja tiedottanut talon muille asukeille " vuokralainen prkl !" kun ei nimeänne löytynytkään omistavasta luokasta .

Ei varmaan ole kovin iso yhtiö . Jos kämppiä joku reilu 100 niin kukaan tiedä ollaanko vuokralla vai vastikkeella

Kyse on pienestä yhtiöstä, yhdessä talossa neljässä kerroksessa n. 20 asuntoa.

AP

Vierailija
39/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me asumme omistustalossa ja täytyy myöntää, että kyllä se ainoa vuokralainen ottaa vähän kaaliin. Ei koskaan osallistu talkoisiin, laskee vettä ihan sielunsa täydestä, kun hänen täytyy maksaa vain mitättömän pieni kiinteä vesimaksu. Kulkee pihalla niin että nurmikko kärsii.

Eli talossamme on tavallaan kuin "aukko", jonka kanssa ei voi keskustella mistään taloon liittyvistä asioista, maksuista tai käytännön asioista, eikä hänen tarvitse osallistua mihinkään vaikka asiat koskevat häntäkin.

"Kulkee pihalla niin että nurmikko kärsii." 😘😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vetääkö se jotain äettä perässään?!? Vai kaiken aikaa talloo ees-taas samaa reittiä, että muodostuu polku? Anna mun kaikki kestää... Onneksi mulla on oma piha.

Vierailija
40/147 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto-osakkeen omistaja voisi ottaa yhteyttä isännöitsijään ja kertoa, että muut asukkaat häiritsevät hänen vuokralaisiaan. Omistajallehan tuosta nimittäin aiheutuu eniten ihan toteennäytettävää haittaa rahanmenon ja vaivannäön muodossa, kun pitkäaikaisia vuokralaisia ei naapureiden vuoksi voi saada. Omistajalla on oikeus vuokrata osakettaan ja jos vuokralaiset eivät riko taloyhtiön järjestyssääntöjä, voidaan vuokralaisten ahdistelu katsoa jopa rikoslain mukaiseksi vainoamiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme