Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen sukulaiset

Vierailija
13.04.2017 |

Kinuavat meitä sinne kylään. Sitten kun menemme, kuvio on aina sama. Anoppi kyttää jopa sen, milloin sammutamme valot huoneesta (tykkään lukea iltaisin, joten kyllä, se lamppu saattaa palaa). Aamulla odottaa saarna säästäväisyydestä ja tivausta siitä, että miksi se lamppu paloi.

Ruoka on aina samaa. Olen kasvissyöjä, ja silti joka kerta tarjolla on aina paistia ja perunaa. Ja joka kertaa appiukko tarjoaa sitä paistia minulle ja kun en ota, alkaa ensin paasaus "merkillisistä hömpötyksistä" ja jatkuu Afrikan nälkää näkevillä. Joka ikinen kerta.

Suihkussa ei saisi käydä joka päivä, koska se on tuhlausta.

Työni ei kelpaa heille, vaan anoppi etsii minulle työpaikkoja Hesarista. Hän itse ja tyttärensä ovat työttömiä, mutta minun työni on se ongelma.

Koko ajan haukutaan Helsinkiä, joka on minun kotikaupunkini ja jossa asuu koko suku. 24/7 sitä "paheuden pesän" haukkumista. Ja helsinkiläisten mollaamista ja päivittelyä, ettei vaan poika mene Helsingissä pilalle ja että kyllä se pitäisi saada pois Helsingistä.

Mikään ei muutenkaan kelpaa. Koko ajan naputetaan jostakin.

Ja sitten selitetään, miten meidän pitää tulla maalle, kun siellä on niin mukavaa ja leppoisaa.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinä olet kasvissyöjä ja jos muut taas syö lihaa, niin ei kai sitä aleta yhdelle väsäämään eri ruokia.

Mitäpä jos ihan itse väsäisit kasvisruokasi? Varmaan olisi kaikkien mielestä parhain vaihtoehto. 

Vierailija
42/47 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sinä olet kasvissyöjä ja jos muut taas syö lihaa, niin ei kai sitä aleta yhdelle väsäämään eri ruokia.

Mitäpä jos ihan itse väsäisit kasvisruokasi? Varmaan olisi kaikkien mielestä parhain vaihtoehto. 

Niin. Minusta vaan on aika ihmeellistä kutsua kylään ja sitten jättää kokonaan ilman ruokaa. Tai jos niin tekee, niin miksi aina vaan vuodesta toiseen vielä erikseen tarjota sitä lihaa ja sitten suuttua kun en ota.

Miehen siskoilla on liuta erilaisia "allergioita" ja ne kyllä huomioidaan ja vaaditaan että me huomioimme ne, kun siskot tunkevat meille "hotelliin" Helsingin-lomalla...

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vähän vastaavanlainen tilanne, ei tosin yhtä paha. Olen todella erilainen kuin anoppini eikä hän tunnu arvostavan minua ollenkaan ja välillä käyttäytyi kun en olisi läsnä olenkaan. Kyläillessä saattoi esimerkiksi kysyä miheltäni, että mitä mieltä olet Mikko asiasta x ja oikein korostaen sitä, että kysymys on ositettu vain miehelleni, vaikla olin hänen vieressään kahvipöydässä. Anoppi ei ikinä kysy kuulumisiani tai ole kiinnostunut ajatuksistani.

Otin asian puheeksi mieheni kanssa ja hän vähätteli aluksi ongelmaa vetoamalla juuri siihen, että ainahan se on tuommoinen ollut. En kuitenkaan luovuttanut ja ehkä vähän jankkasinkin asian kanssa mutta viesti meni miehelleni perille. Hän puhui asiasta kahden kesken äitinsä kanssa ja jos minun sivuuttamista tapahtuu, huomauttaa mies siitä kyllä heti.

Asiat lähti paranemaan hitaasti mutta meillä tosiaan auttoi, kun kerroin miehelle että olen kiinnittänyt äitisi käyttäytymisessä huomioita näihin ikäviin piirteisiin. Ensin mies ei oikein ymmärtänyt mitä tarkotan mutta kun sai olla itse todistamassa räikeimpiä esimerkkejä, lähti asiat paranemaan. Toki olen myös itse opetellut jämäkämmäksi ja tuomaan omia näkemyksiäni provosoitumatta esille.Opettele ap pitämään puoliasi äläkä alistu vähättelyyn. Jos joku mollaa asuinpaikkaasi niin totea reilusti, että harmi kun sinä et tykkää mutta minulle paikka on niin rakas jne.

Vierailija
44/47 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ei nyt liity ap:n aloitukseen, mutta mua ärsyttää ihan kamalasti, jos täällä postaa yhtään esim. äitiä tai anoppia/appivanhempia kritisoivia postauksia ja se on heti joidenkin mielestä 0/5 tai provo. Esim. ap:n kertoma kuulostaa mun mielestä täysin mahdolliselta. Joillekin tuntuu olevan sydämen asia torpata kaikki tällaiset aloitukset Porvoon tekeleinä ja kommentoida mahdollisimman moneen aloitukseen esim. toi 0/5. Ihmisiä on erilaisia ja se, että jonkun tarina kuulostaa omaan korvaan jotenkin uskomattomalta, ei välttämättä tee siitä valetta. Itse joskus postasin tänne lapsiaiheisen aloituksen, kerroin (liitoittelematta!) mistä on kyse ja että kaipaisin neuvoja, koska en itse tiedä mitä tehdä, ja melkein koko ensimmäinen sivu oli kommentteja 0/5, en usko, ehkä Porvoossa, huono provo ja uskoin muuten mutta kohta x oli liikaa. Joo, näistä aiheista rölläillään paljon, mutta joillekin nämä asiat ovat arkea ja tää palsta saattaa olla ainut paikka, jossa uskaltaa anonyymisti avautua tai kysyä neuvoa - vaikka onkin vähän epävakaa paikka.

Mä veikkaan että näissä sukulaisuusketjuissa provon huutelijat on joko niitä, joilla itsellä ja puolisolla on sellaiset suvut ettei niistä ole mitään mielensäpahoittamista ikinä seurannut, tai sitten niitä joilla iskee pisto sydämeen ja pelkäävät olevansa "huonoja" sukulaisia. Anoppi -ketjut on jälkimmäisestä loistoesimerkki, jos joku avautuu mummon/anopin rajattomuudesta, niin 99% todennäköisyydellä ketjuun tulee joku anoppi kertomaan kuinka ei voi olla mahdollista että on olemassa miniöitä jotka eivät kaipaa anoppinsa "apua" ja "neuvoja", että jos aloitus onkin totta niin on siinä kiittämätön ihminen. Siinä on taustalla pelko siitä, että oma miniä ajattelee samalla tavalla kuin aloittaja.

Vierailija
45/47 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja yksi piirre mitä inhoan yli kaiken on se, että niitä omia sukulaisia haukutaan ihan koko ajan selän takana. Meillekin mollattu miehen siskojen miehet ja kaikki näiden perheiden kasvatustavat ja tivattu mielipidettä siitä että kantaako nuoremman siskon mies liikaa vanhempaa lastaan vai ei, anoppi mollaa omia appivanhempiaan ihan koko ajan ja yhdessä vihataan apen nuorempaa veljeä ja tämän vaimoa.

Ihan hirveän kiusallista sitten olla taas yhdessä koolla ja teeskennellä mukana.

Ap

Niin ja mitä lie sinusta puhuu muille, kun esimerkiksi vävyt ja heidän perheensä on haukuttu. Meillä anoppi harrastaa tuota, ja ihmettelee miksi en halua usein mennä kylään ja miehenikin ihmettelee miksi rajoitan lasten oloa anopin kanssa. Anoppinihan on siis haukkunut minua ja minun perhettäni (eli lastemme toisia isovanhempia ja sukulaisia) sekä miehelleni että muille ihmisille, mm. omalle suvulleen. Tiedän että jos lapseni jäisivät kahden anopin kanssa, niin alkaisi sekä minun että minun suvun mustamaalaus lapsillemme, joten ei tule tapahtumaan. Sellainen on henkistä väkivaltaa lapsia kohtaan, haukkua heille rakkaita ihmisiä ja yrittää saada heitä puolelleen haukkumaan myös. Siinäpä mies ja äitinsä ihmetelkööt, miksi en ole edesauttamassa mummon ja lastenlasten läheisiä välejä.

Vierailija
46/47 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yksi piirre mitä inhoan yli kaiken on se, että niitä omia sukulaisia haukutaan ihan koko ajan selän takana. Meillekin mollattu miehen siskojen miehet ja kaikki näiden perheiden kasvatustavat ja tivattu mielipidettä siitä että kantaako nuoremman siskon mies liikaa vanhempaa lastaan vai ei, anoppi mollaa omia appivanhempiaan ihan koko ajan ja yhdessä vihataan apen nuorempaa veljeä ja tämän vaimoa.

Ihan hirveän kiusallista sitten olla taas yhdessä koolla ja teeskennellä mukana.

Ap

Niin ja mitä lie sinusta puhuu muille, kun esimerkiksi vävyt ja heidän perheensä on haukuttu. Meillä anoppi harrastaa tuota, ja ihmettelee miksi en halua usein mennä kylään ja miehenikin ihmettelee miksi rajoitan lasten oloa anopin kanssa. Anoppinihan on siis haukkunut minua ja minun perhettäni (eli lastemme toisia isovanhempia ja sukulaisia) sekä miehelleni että muille ihmisille, mm. omalle suvulleen. Tiedän että jos lapseni jäisivät kahden anopin kanssa, niin alkaisi sekä minun että minun suvun mustamaalaus lapsillemme, joten ei tule tapahtumaan. Sellainen on henkistä väkivaltaa lapsia kohtaan, haukkua heille rakkaita ihmisiä ja yrittää saada heitä puolelleen haukkumaan myös. Siinäpä mies ja äitinsä ihmetelkööt, miksi en ole edesauttamassa mummon ja lastenlasten läheisiä välejä.

No sehän on tietenkin ilmeistä. Että aina se joka ei ole paikalla haukutaan. Ja ne jotka menestyy saa raskaimmat haukut. Apen pikkuveli kun on nainut ihan sairaanhoitajan ja hänellä on sekä talo että kesämökki. Huoh.

Ap

Vierailija
47/47 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, näitä tarinoita täällä pyörii ja en oikeasti tiedä kumpi on "syyllinen", tämä kyläpaikka vai nämä kävijät. Ekat viisi käyntikertaa ymmärtää, kun ei tunne kuviota, mutta kaikki sen jälkeen on kyllä omaa tyhmyyttä. Se mikä on aina ollut , tuntuu normaalilta heille, kun ulkopuolinen kokee asiat toisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi