Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kandiohjaajan kommentit ketuttaa

Vierailija
13.04.2017 |

Joo, tiedän, että sisällön kanssa on paljon vielä tekemistä, mutta en tajua, miksi keksii virheitä omasta päästään ja valittaa ihan turhasta. Sanoi esimerkiksi, että on paljon kirjoitusvirheitä ja kun kieli ei näköjään itseltä oikein suju, niistä pääsisi enimmistä eroon, jos vaivautuisi käyttämään kielentarkistustyökalua. No meninpäs nyt sitten kielentarkistustyökalulla koko tekstin läpi eikä löytynyt kuin yksi oikea kirjoitusvirhe koko tekstistä. Kaikki muut "virheet", mitä ohjelma löysi, olivat viitattujen henkilöiden nimiä (ulkomaalaisia, joten totta kai ne suomenkielisessä tarkastuksessa pomppaa).

No joo, piti vain päästä purkamaan. Ottaa vain päähän, kun oikeasti tiesin jo ennen tarkastustakin, että niitä virheitä ei ainakaan ihan hirveästi pitäisi olla, niin haukutaan ihan lyttyyn.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Pitääkö tällaiset kommentit vain niellä?

Vierailija
2/18 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme nipo, onkohan edes lukenut kunnolla, katsonut vain alleviivausten määrää? Nuo oikolukutyökalut on sitä paitsi suomen kielen kohdalla aika usein väärässä, väittää virheellisiksi ihan oikeita sanoja, ei tunnista kaikkia taivutusmuotoja jne.

Itseäni ketuttaa vieläkin kun gradun arvosana putosi kuvien laadun vuoksi. Ne kuvat oli mikroskooppikuvia, enkä niitä edes itse saanut ottaa. Laatu siis johtui ihan muusta kuin minusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kun tiedät, että luultavasti puuttuu niihin "kirjoitusvirheisiin" voit jo etukäteen valmistautua siihen tarkistamalla kieliasun itse ja toteamalla sen sille ohjaajalle. Jos arvostelu muuten tuntuu epäoikeudenmukaiselta, siitäkin voi sanoa, ja pyytää kunnollisia perusteluja. Eikä kannata ihan kaikkea ottaa itseensä. Yritä seuloa ohjaajan arvosteluista ja vinkeistä ne olennaisimmat, joihin keskittyä, ja jätä muut vähemmälle huomiolle, jos ne tuntuvat sinusta ns. lillukanvarsilta. 

Tsemppiä työhön! :)

Vierailija
4/18 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme nipo, onkohan edes lukenut kunnolla, katsonut vain alleviivausten määrää? Nuo oikolukutyökalut on sitä paitsi suomen kielen kohdalla aika usein väärässä, väittää virheellisiksi ihan oikeita sanoja, ei tunnista kaikkia taivutusmuotoja jne.

Itseäni ketuttaa vieläkin kun gradun arvosana putosi kuvien laadun vuoksi. Ne kuvat oli mikroskooppikuvia, enkä niitä edes itse saanut ottaa. Laatu siis johtui ihan muusta kuin minusta.

Niin, pari väärää virhettä se korjaus minultakin löysi, esim. ehdotti sekä-että -kohtaan pilkkua, vaikka siihen se ei kuulu ja BKT:sta olisi muka pitänyt olla BKT:stä. (Näköjään tällä palstalla teki saman korjauksen :D)

Tässä vaiheessa tämä on minulle vielä ihan ok, kun oli vasta väliraportti, mutta mitäs sitten, jos tällaiset vaikuttavat lopulliseen arvosanaan.

Sanoitko tuosta kuvien laadusta mitään?

Vierailija
5/18 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt kun tiedät, että luultavasti puuttuu niihin "kirjoitusvirheisiin" voit jo etukäteen valmistautua siihen tarkistamalla kieliasun itse ja toteamalla sen sille ohjaajalle. Jos arvostelu muuten tuntuu epäoikeudenmukaiselta, siitäkin voi sanoa, ja pyytää kunnollisia perusteluja. Eikä kannata ihan kaikkea ottaa itseensä. Yritä seuloa ohjaajan arvosteluista ja vinkeistä ne olennaisimmat, joihin keskittyä, ja jätä muut vähemmälle huomiolle, jos ne tuntuvat sinusta ns. lillukanvarsilta. 

Tsemppiä työhön! :)

Juu, tuo on minulla vähän heikko kohta, kun jään liikaa kiinni tällaisiin pikkujuttuihin. Ottaa vain niin päähän ja teki mieli heti laittaa ohjaajalle viesti, että mitä kettua tämä nyt tarkoittaa.

Vierailija
6/18 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans tiedekunnan natsein professori ohjaajana. Mulla on niin paha olo koko kandista ja tekis mieli luovuttaa, kun joka tapaamisen jälkeen mut on haukuttu lyttyyn. Kyseinen proffa on pari kertaa saanut opiskelijoita oikeasti itkemäänkin.

Vierailija
7/18 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kans tiedekunnan natsein professori ohjaajana. Mulla on niin paha olo koko kandista ja tekis mieli luovuttaa, kun joka tapaamisen jälkeen mut on haukuttu lyttyyn. Kyseinen proffa on pari kertaa saanut opiskelijoita oikeasti itkemäänkin.

Voi ei, koeta vaan rutistaa se valmiiksi.

Vierailija
8/18 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, se on vain kandin opinnäyte! Minkälaista paniikkia saattekaan aikaan gradusta, saati jos vielä siitäkin jatkatte...!

Vierailija
9/18 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haloo, se on vain kandin opinnäyte! Minkälaista paniikkia saattekaan aikaan gradusta, saati jos vielä siitäkin jatkatte...!

Ihan samat ihmiset meillä on kyllä gradujenkin ohjaajana ja samalla tavalla gradussa kirjoitetaan kuin kandissakin, joten totta kai tämä sama ongelma koskee todennäköisesti sitten graduvaihettakin. Miksi tästä ei tässä vaiheessa mielestäsi saisi jo harmistua?

Vierailija
10/18 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoessaan kirjoitusvirheistä, on voinut oikeasti viitata lauserakenteisiisi. Ainakin aloituksessasi olet muodostanut muutamia ylipitkiä lausehirviöitä. Teen itse ihan samaa; kandissa ja gradussa taistelin itseni kanssa ja typistin lauseita puolipakolla.

Vierailija
11/18 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoessaan kirjoitusvirheistä, on voinut oikeasti viitata lauserakenteisiisi. Ainakin aloituksessasi olet muodostanut muutamia ylipitkiä lausehirviöitä. Teen itse ihan samaa; kandissa ja gradussa taistelin itseni kanssa ja typistin lauseita puolipakolla.

Juu se on kyllä totta, mutta kehotti käyttämään tuota korjaustyökalua eli viittasi kyllä sillä ihan oikeisiin kirjoitus- ja pilkkuvirheisiin. Sanoi nimenomaan, että teksti vilisee sitä korjausviivaa.

Vierailija
12/18 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen asia, josta mielestäni aiheettomasti sanoi, että lähteitä on liian vähän ja kappaleet ovat liian lyhyitä. No yllätys, kun on kyse keskeneräisestä työstä.

Vierailija
13/18 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on tuollaisia v**päitä. Minäkin sain ekaksi sellaisen. Sitten onneksi laitoksen yksi professoreista ehdotti, että jospa vaihtaisin ohjaajaa kun työ ei etene...mietin jonkin aikaa ja vaihdoin ohjaajaa - ja kappas, sain kandin valmiiksi ilman kenenkään turhaa sössöttämistä.

Vierailija
14/18 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on, että gradu- ym. ohjaajissa yliopistolla on aikamoisia töksäyttäjiä ja jotenkin kapeanäköisiä henkilöitä. Omia kokemuksia Helsingin yliopiston kasvatustieteiden laitokselta. Huh, huh.

Vierailija
15/18 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, mun kandiohjaajan kanssa ei varmaan ikinä tapaamisissa päästy johdantoa pidemmälle, kun proffa takertui johonkin sanamuotoon otsikossa ja samoja kohtia veivattiin edestakaisin. Olisi ollut kiva saada palautetta itse sisältöönkin, mutta siitä ei paljon kommentteja herunut.

Edellisessä työpaikassani proffa oli myös hurjan tarkka sanamuodoista, haki sopivaa ilmaisua ties kuinka monta kertaa ja pyrki täsmälliseen kielenkäyttöön. Varmasti tarpeellista joo ennen artikkelin lähettämistä, mutta joskus olisi hyvä tarkastella niitä isompia kokonaisuuksia tai tuloksia ensin.

Vierailija
16/18 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa en ole ainut!!! Motivaatio täysi 0, en ole muistaanseni saanut yhtäkään hyvää kommenttia koko työstä. Nyt menen siis motivaatiolla "kunhan tulee tehtyä".

Vierailija
17/18 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä vaatimusta lyhyistä virkkeistä. Pitääkö nykyään kirjoittaa selkokieltä? Kolme lausetta virkkeessä ei ole ymmärtämisen kannalta edes hankalaa.

Vierailija
18/18 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANAA ETTEN OLE MAAILMASSA YKSIN VITT*PÄÄ KANDIOHJAAJAN KYNSISSÄ. Toivottavasti tänne tulisi muitakin kommentoimaan, on nimittäin ollut todella raskasta tämä kandityön aloittaminen kun on henkisesti niin tukehtunut olo kokoajan sen ohjaajan takia. Haistakoon **** :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi