Onko kenellään mökillä käytössä aggregaatti?
Oletteko olleet tyytyväinen siihen? Onko toiminut hyvin vai onko ollut vikoja? Paljonko huoltoja? Onko ollut kuinka äänekäs? Onko joku asia aggregaatissa ollut pettymys? Osaatko suositella mitään merkkiä?
Kaikki kokemukset otetaan mielellään vastaan.
nimimerkillä aggregaattia ostamassa.
Kommentit (13)
Aggregaatti on laite, joka tuottaa suoraan sähköä esimerkiksi bensiini- tai dieselmoottorin voimalla.
ap.
Oisko jollain kokemusta siitä?
ap.
Hyvin toimii, mutta meluahan siitä vähän lähtee. Ei kuitenkaan kuulu sisälle saakka kovin pahasti, koska kone on omassa maakellarityyppisessä kopissaan pihalla.
Telkkaria pystyy katsomaan, ja sähkövalo toimii, jopa hiustenkuivain :) Helppokäyttöinen se vimpain on kanssa, koska minäkin sitä osaan käyttää. Helpottaa mökkielämää varsinkin loppukesästä, kun on muuten jo pimeää.
Siitä aggregaatista on niin kauan, että en muista esim. sitä mihin se sähkö riitti. Mutta se meteli oli kyllä hyvin häiritsevä, vaikka oli äänieristetyssä kopissa. Sen jälkeen meillä oli aurinkopaneeli, josta riitti ainakin valaistukseen ja telkkariin sähköä. Muuta tarvetta ei silloin ollutkaan. On ainakin meluton ja saasteetoon vaihtoehto ? Paljonko sitä sähköä pitäisi saada ?
Sitä virtaa tarvitsisi sen verran että saisi valaistuksen, telkkarin ja ois kiva jos saisi sähköjääkaapinkin. Liesi toimii kyllä kaasulla eikä sähköä tarvitse lämmitykseen.
ap.
Meillä oli tuolloin myös nestekaasujääkaappi, joten siihen ei mennyt sähköä. Aurinkopaneelia mainostan vielä sen verran, että kun on sen kerran ostanut niin käyttö on ilmaista ;)
aggri huutaa ihan hurjana,mutta vähänhän sitä käytetään. Ainoastaan imurointiin ja sirkkeli-yms. juttuihin.
Aurinkosähköllä meillä toimii sitten valaistus, radio ja telkkari.
Jääkaappi on kaasulla.
T: parikymmentä vuotta kokemusta.
Kiitos jos jaksatte vielä vastata?
ap.
Meillä on vain yksi paneeli ja akku. Suunnitelmissa olisi vähän lisätä tehoja.
13
Olen nyt vähän aikaa lueskellut napssystemsin nettisivuja ja alan kallistua nyt niitten aurinkopaneelien suuntaan. Täytyy ensi viikolla käydä kyselemässä tarjouksia.
Mökkikautta odotteleva ap.
Olitteko siihen käytännössä tyytyväinen?
ap.