Sinä alle 50kg! Miten syöt ja liikut että pysyt painossasi?
Ja kuinka pitkä olet? Kerro esimerkki ruokavaliostasi ja liikunnastasi ja kerro myös minkä ikäinen olet. :)
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuon painoinen ole joku 12v. Tai sitten suosittelen jutustelua ammattilaisten kanssa.
-Mies
Meitä on monenmuotoisia, kehorauha kaikille. Tällaista kommenttia on joutunut kuulemaan ihan livenäkin aivan liikaa. Tiedoksesi, että siro lyhyt nainen voi hyvin painaa alle 50kg ja olla silti terve ja hyvinvoiva ja syödäkin reippaanlaisesti
Kehorauhaa minäkin toivon, siksi kiehahti tuo aloitus "miten pysytte alle 50kg". Tyttären tukena kamppaillut kun paino saatiin kovalla yrittämällä 50+.
-Mies
Varovasti ettei kilot tipu poissa. 162 - 47
Vierailija kirjoitti:
162cm, 48kg, 38v
Oon aina ollut tällainen, tää on mun luontainen koko. En ole koskaan ollut isompi (toki raskaana +10kg) enkä ole koskaan yrittänyt olla juuri tämän kokoinen. Jos nyt en isompi tai pienempikään.
Syön säännöllisesti (5-6x päivässä), määrällisesti aika reippaasti. Iso osa ruoasta on kasviksia ja salaattia. En syö punaista lihaa lainkaan, en käytä juurikaan alkoholia, en tupakoi. En pidä makeasta, ehkä siinä salaisuus.
Mielenkiintoista. Pystyisitkö antamaan esimerkkiä päivän syömisisistäsi noin niin kuin yleensä? Esim. määrät ja mitä syöt. Jotenkin uskomatonta että joku pysyisi tuossa painossa noin usein syömällä.
Painan 35kg, ei tarvi mitään ihmeempää tehdä. Tosin pituuttakin tulen paljon vielä kasvamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuon painoinen ole joku 12v. Tai sitten suosittelen jutustelua ammattilaisten kanssa.
-Mies
Meitä on monenmuotoisia, kehorauha kaikille. Tällaista kommenttia on joutunut kuulemaan ihan livenäkin aivan liikaa. Tiedoksesi, että siro lyhyt nainen voi hyvin painaa alle 50kg ja olla silti terve ja hyvinvoiva ja syödäkin reippaanlaisesti
Kehorauhaa minäkin toivon, siksi kiehahti tuo aloitus "miten pysytte alle 50kg". Tyttären tukena kamppaillut kun paino saatiin kovalla yrittämällä 50+.
-Mies
Tsemppiä. Äidit monesti näyttää mallia kun tuskailee oman kehon kanssa. Kannattaa siis miettiä miten puhuu. Kaksi nuorta naista tiedän jotka menehtyi anoreksiaan. Se voi alkaa niin pienestä kommentista.
Sairastumalla syöpään ja käymällä hoidot läpi vuonna 2022. Hoitoja ennen 56 kg ja jälkeen 46. Kovalla hommalla 49-51 kg tällä hetkellä.
Suosittelen kokeilemaan. Takuuvarma painonpudotus.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että joko vähähiilarisella tai vegaanisesti.
Vhh:lla terveesti, vegaanisella ravinnon puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
-Mies
On paljon naisia joilla on syömishäiriö/epäterve suhtautuminen painoon. Tämä on se lihavuuden toinen ääripää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että joko vähähiilarisella tai vegaanisesti.
Vhh:lla terveesti, vegaanisella ravinnon puutteessa.
Tuo on niin totta.
Olen vanhus ja lyhyt ja aika kevytrakenteinen. Painan suunnilleen 50 kiloa, enkä näytä laihalta. Syön ja olen aina syönyt ehkä vähemmän, kuin isommat ihmiset, mutta kuitenkin yhden kunnon aterian päivässä ja lisäksi leipää ja hedelmiä ym.
Olen 162cm, 64 vuotias kahden lapsen äiti. Alle 50-vuotiaana paino oli tosi vakio 52kg ilman mitään dieettejä. Raskausaikoina paino nousi lähes 20 kg molemmilla kerroilla, mutta putosi nopeasti ennalleen vauvantahtisella imetyksellä. Nykyisin painan 55kg ja usein saan kuulla että oletpa pieni ja hoikka. Alle 50 kg aikuiselle naiselle kuulostaa kovin alhaiselta painolta, ei ehkä tavoittelemisen arvoista?
Mulla tippu raakaravinnolla paino 49 kiloon. Oli hankala noudattaa ja kun paino laski alle sen 50 kg kuukautiset jäi pois. Rupesin syömään normi kasvisruokaa ja lihoin 10 kg. Nyt voin hyvin ja riittää energiaa. Olen 167 cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
162cm, 48kg, 38v
Oon aina ollut tällainen, tää on mun luontainen koko. En ole koskaan ollut isompi (toki raskaana +10kg) enkä ole koskaan yrittänyt olla juuri tämän kokoinen. Jos nyt en isompi tai pienempikään.
Syön säännöllisesti (5-6x päivässä), määrällisesti aika reippaasti. Iso osa ruoasta on kasviksia ja salaattia. En syö punaista lihaa lainkaan, en käytä juurikaan alkoholia, en tupakoi. En pidä makeasta, ehkä siinä salaisuus.
Mielenkiintoista. Pystyisitkö antamaan esimerkkiä päivän syömisisistäsi noin niin kuin yleensä? Esim. määrät ja mitä syöt. Jotenkin uskomatonta että joku pysyisi tuossa painossa noin usein syömällä.
En mittaile määriä, syön sen, mikä tuntuu kropalle sopivalta. Mutta muut päivittelee mun annoskokoja, heidän (esim työkaverit) mielestään syön paljon. Veikkaan, että heiltä jää havainnoimatta, että valtaosa annoksesta on salaattia, kasviksia, papuja.
Aamulla: yleensä kaurapuuro mustikoilla, pähkinöitä, hedelmä. Jos on vielä nälkä, niin leipää. Kahvi.
Lounas: Työpaikan lounasbuffet, runsaasti salaattia, kasviksia, kvinoaa, papuja, mitä onkaan tarjolla, pieni annos myös lämmintä ruokaa (kasvis).
Välipala: Hedelmä, leipä, jogurtti, joskus suklaata, pähkinöitä (siis joku näistä) Ehkä kahvi, ehkä vihreää teetä
Päivällinen perheen kanssa, lämmin ruoka, ihan reipas annos. Teen itse ruokaa, pääasiassa pelkkää kasvisruokaa. Aina myös kasviksia tarjolla. Tänään söin pastaa, papuja, vihanneksia, vähän juustoa, oliiviöljyä, mausteita. Jälkkäriksi syötiin tänään jäätelöä
Iltapala: Tilanteen mukaan rahka, jogurtti, hedelmä, leipä, kananmunia, mitä nyt tekee mieli ja mitä ei ole vielä päivän aikana syönyt.
En sen kummemmin osaa kuvata. En mittaile määriä, en ole koskaan opetellut laskemaan kaloreita enkä aiokaan. Tuntuu et osaan kuunnella kroppaani oikein hyvin, tämä toimii mulle näin.
Ihan tavallista kotiruokaa syödään, puoliso on samassa vaikutuspiirissä tuplasti mun painoinen. Lapset ihan normikäyrillä. Itse olen aina ollut tällainen hoikka, jo lapsena mun paino vaan oli matala, vaikka näytin ihan normaalilta. Oon tosi siroluinen.
No tämä ei varsinaisesti ole mikään hyvä keino pysyä mitoissa, mutta poltin monta vuotta minkä ansiosta paino oli koko ajan siinä 55kg ja olen 167cm pitkä.
Kun jätin tupakan alkoi painokin hiljalleen nousemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Mies
-Mies
Ei ehkä silti tarvitse haukkua meitä, jotka vaan ollaan pieniä. Mutta totta tuo, kenenkään ei pitäisi yrittää pysyä alle 50kg painossa. En niin itsekään tee, ei haittaa jos painoa joskus vähän tulisikin.
Vierailija kirjoitti:
Olen 162cm, 64 vuotias kahden lapsen äiti. Alle 50-vuotiaana paino oli tosi vakio 52kg ilman mitään dieettejä. Raskausaikoina paino nousi lähes 20 kg molemmilla kerroilla, mutta putosi nopeasti ennalleen vauvantahtisella imetyksellä. Nykyisin painan 55kg ja usein saan kuulla että oletpa pieni ja hoikka. Alle 50 kg aikuiselle naiselle kuulostaa kovin alhaiselta painolta, ei ehkä tavoittelemisen arvoista?
Jos aikuinen on puoltoistametriä pitkä, niin kyllä alle 50kg on iha sopiva paino ilman erityistä tavoittelemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
162cm, 48kg, 38v
En mittaile määriä, syön sen, mikä tuntuu kropalle sopivalta. Mutta muut päivittelee mun annoskokoja, heidän (esim työkaverit) mieles
Ja siis oliiviöljyä lotraan annosteni päälle. Leivän päällä syön maapähkinävoita, hummusta, joskus ihan margariinia & juustoakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
162cm, 48kg, 38v
En mittaile määriä, syön sen, mikä tuntuu kropalle sopivalta. Mutta muut päivittele
Ai että ihan margariiniakin :)
En erityisemmin pidä margariineista. Ja ihan nyt vaan vilahti sinne kun tässä tuota tekstiä näpyttelin. Pointti oli, että ei varmaan kannata laihduttaa alle 50-kiloiseksi. Mut jos terveellisesti syömällä oma paino on sen alle, niin sit on.
Kyllä suomalaisilla on varaa laihtuakin kun enemmistö aikuisista on ylipainoisia!