Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joita ajatus polyamorisesta suhteesta ahdistaa?

Vierailija
12.04.2017 |

http://www.iltalehti.fi/tosielamaa/201704122200101961_ir.shtml

Polyamoria on tietysti harvinaisempaa kuin polygamia jos pettämistä ei oteta lukuun, mutta tuollainen avoin suhde ja puolison jakaminen toisen kanssa saa itselle tosi pahan olon henkisesti ihan jo ajatuksen tasolla.

Aihe on minulle tuttu koska tapailemani mies on löytänyt naisen joka luultavasti myös tuleva vaimo ja tämä nainen on ok siitä että tapailen miestä. Tunsin miehen jo ennen kuin tämä nainen tuli kuvioihin ja olen häneen rakastunut. En vain tiedä miten omaa pää kestää tämän vai pitäisikö jo luopua ja antaa hänen mennä. Minulle hän on kyllä kertonut jo vaihtoehdot ja ollut avoin. Voin jäädä tai mennä, mutta ainakin toistaiseksi olen pysynyt. Ehkä koska nainen on toisessa maassa ja he eivät ole keskustelleet kuin somessa. Sitten kun seksi astuu kuvioihin (joo puhelinseksi ja seksi videoiden kauttakin on olemassa, en tiedä onko heillä sellaista enkä ole halunnut kysyä) ... en osaa sanoa.

Mitä te muut tuumitte?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, eli AP on tavannut maahanmuuttajan, joka yrittää saada oleskeluluvan ja Suomen kansalaisuuden (sekä rahaa ja asuinpaikan) suomalaisen puolison ja lapsen verukkeella. Sitten on se vaimo siellä Irakissa, jolle pitää hakea perheenyhdistämistä. Suomessa näitä kutsutaan vain narsistipettureiksi ja kusipäiksi. Että oikein "polyamoriaa" heh heh.

Hyvä provo.

Vierailija
62/70 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole provo :/ ja mies ei ole irakilainen. edellinen kirjoittaja sait minut kyllä miettimään miehen rehellisyyttä. en vain tiedä kuinka joku voisi näytellä niin hyvin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä itse tiedät mikä sulle on Ok ja mikä ei. Ei ole mitään yleistä normia suuntaan tai toiseen johon sun ois pakko taipua. Toi että sua ahdistaa tilanne ja silti jäät tilanteeseen? Eikö ahdistus kerro ettei kaikki ole nyt sulle Ok tossa asetelmassa? Jos mua ahdistaisi jossain suhteessa niin lähtisin pois. Jokaisen oma valinta. 

Vierailija
64/70 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista; haluaisin itsekin polyamorisen suhteen Heidin ja hän siskonsa kanssa :D

Vierailija
65/70 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia, että helposti toinen alkaa kohdistaa kaikki odotukset itseen. Pitäisi olla seksikumppani, romanttinen partneri, arkipäivien jakaja, seikkailukaveri, asuntolainan jakaja, ensisijainen seuralainen kaikenlaisiin tilanteisiin. Siinä vasta alkua. Että pitäisi pystyä vastaamaan toisen kaikenlaisiin sosiaalisiin ja emotionaalisiin tarpeisiin. 

Ja oon ollut vain monosuhteissa, niin myös nyt, mutta opettelen rajaamaan rankasti sitä mitä jaan toisen kanssa. Kaikki muu sosiaalinen elämä vähintään yhtä tärkeää kuin parisuhde. Kumppani ei mene aina kaiken edelle, itsekään en sitä odota.

Vierailija
66/70 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hei

olen ap ja jatkan omaa ketjuani kun se vielä googlettamalla löytyi. olisi kiva jos joku aikaisemmin kommentoinut olisi paikalla

tapasin miehen tulevan vaimon, hän saapui suomeen tällä viikolla. nyt he ovat yhdessä toisessa kaupungissa vuokratussa asunnossa. tiedän että suhteen alkuvaihe on aina seksiä seksiä seksiä. en saa sitä päästäni ulos. minulla on paha olla ja itken koko ajan, mietin itsemurhaa, mietin suhteen lopettamista mieheen, mietin suhteen jatkamista... analysoin päässäni kaikki mahdolliset vaihtoehdot ja niiden mahdolliset seuraukset. yritän olla tekemättä päätöksiä näiden negatiivisten tunteiden vallassa ja odottaa jos ajatukset menisivät ohi itsestään... minulla on tuon naisen puhelinnumero koska mies kysyi voidaanko vaihtaa. vaihdettiin mutta en tiedä haluanko olla edes ystävä koko ihmisen kanssa! en tiedä haluanko vastata mitään tai pystynkö jos hän laittaa minulle viestiä... tuntuu että yritän pakottaa it

Heh heh, sori vaan. Niin makaa kun petaa.

Vierailija
67/70 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole provo :/ ja mies ei ole irakilainen. edellinen kirjoittaja sait minut kyllä miettimään miehen rehellisyyttä. en vain tiedä kuinka joku voisi näytellä niin hyvin.

ap

Kyllä ihmiset osaa näytellä. Sehän on sitäpaitsi helppoa, jos näette vain harvoin. Sulla on aivokemiallinen riippuvuus tuohon mieheen ja ainoa keino saada aivot irti siitä on se, et anna aivoille enää huumetta (=miehen seuraa). Kerrasta poikki, lue Stumppaa tähän ja sovella.

Vierailija
68/70 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö näin vanha nosto (2017) poistattaa? Mielipiteitä?

Tuskin ap on lukemassa kommentteja. 

Vierailija
69/70 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Ahdistaisi jos ajattelisin. Mutta en ajattele, enkä sellaiseen ryhtyisi. 

Vierailija
70/70 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä aikoinaan ehdotti avointa suhdette meille. Mietin asiaa eri näkökulmista ja totesin, ettei ole minun juttu. Jos joku tyykkää, niin kiva hänelle. Minä en halua mitään monisuhdekuviota omalta osaltani.