Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette siitä, että 9-vuotias kakkosluokkalainen tyttö "SEURUSTELEE" 14v. seiskaluokkalaisen pojan kanssa?

Vierailija
12.04.2017 |

Kyseessä minun oma pieni, tässä kuussa 9v. täyttänyt tyttäreni. Käy yhtenäiskoulua, ja kuulemma "seurustelee" erään viime vuoden lopussa 14v. (jäänyt luokalleen kerran) täyttäneen seiskalla olevan pojan kanssa. Tämä poika on ystävättäreni lapsi, joka vaikuttaa ihan normaalilta ja mukavalta. Kiva ja suosittu poika.

Aluksi ajattelin, että kunhan vaan sanoo niin (koska tyttö on ollut jo pidemmän aikaa ihastunut poikaan), mutta tänään kun tuli varmaan sadatta kertaa selittämään "seurustelustaan", kysyin, että mitäs tämä seurustelu sisältää. Tyttö vastasi, että halaamista ja pussailua.

Nyt vähän huolestuin. Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä?

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

User1303 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis häh? Hei haloo... 14v poika haluaa jo seksiä, se on satavarma. Sun 9v tyttö ei todellakaan vielä ole valmis sellaiseen, mutta ei varmasti osaa kieltäytyäkään.

Minun nuoruudessani leikittiin vielä puuautoilla ja paperiäijillä 15 vuotiaana. Kiinnostus tyttöihin tosin alkoi mutta oli vain katselua. Useimmat ystäväni kuten minäkin menetimme poikuutemme siinä 23-24 vuotiaina. Onnellisia olemme olleet, että meillä oli hyvä lapsuus.

No te ehkä, mutta useimmilla herää kyllä seksuaalinen kiinnostus jo 15-v kieppeillä.

Herää, joo, mutta harva lähtee naimahommiin tuossa iässä. Kyllä siinä useimmilla menee vielä monta vuotta. 

Pussailu ja räpläily ei ole naimista.

Missä tynnyrissä oikein elät? Itse menetin neitsyyteni 14 vuotiaana 15v. poikaystävälkeni, ja kyllä siitä seksistä sun muusta oltiin kiinnostuneita jo hyvän aikaa ennen sitä. Eiköhän ole ihan normi että 14v. haluaa jo seksiä. Liian nuorihan minäkin olin, mutta kun ei se ollut tavatonta 90-luvullakaan, niin saati sitten nyt.

Vierailija
102/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko elänyt jossain tynnyrissä, kun en itse eikä kukaan luokkalainenkaan tietääkseni ollut ihastunut alle 10-vuotiaana. Ja kun nelosen lopussa ja vitosella (itselläni nelosen lopussa) oli ihastusta ilmassa , ei kukaan silti "seurustellut". Itselläni oli vain ihastumisia ilman niitä ajatuksia että "olisipa hän poikaystäväni" ja "haluan haaveilla millaista meillä tulee olemaan kun asumme yhdessä". En edes pikkulapsena haaveillut tuollaisesta. Ajatukset tulivat vasta yläkoulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tässä juuri hiljakkoin niiiiiin rakastuneesti pussailevan pariskunnan, jonka molemmat osapuolet käyvät vielä alakoulua! Ja tämä ei tapahtunut missään piilossa vaan koulun portilla. 

Vierailija
104/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitähän luulet?

Pieni tyttö ja iso kundi.

Huono provo tai tyhmät vanhemmat.

Vierailija
105/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitähän luulet?

Pieni tyttö ja iso kundi.
Huono provo tai tyhmät vanhemmat.

Seitsemän sivua on rullannut, joten kyseessä on todella HYVÄ provo.

Vierailija
106/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kukaan ei edes tiedä onko tapahtuma totta vai ei, mutta suurin osa on valmis luokittelemaan pojan pedofiiliksi loppuelämäkseen. Eipä täällä ole tainnut tulla montaa konkreettista neuvoa, vaan päivittelyä asiasta. Monessa maassa pussataan pienempia lapsia ihan muuten vain. Meillä kehuminenkin luokitellaan joksikin ahdisteluksi. En yritä puolustella tai vähätellä tapausta, päinvastoin minusta tuo pitää selvittää kaikkien osapuolten kanssa. 

Vierailija
107/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysele tytöltä tarkemmin, milloin ovat alkaneet seurustella ja mitä kaikkea puuhastelleet yhdessä. Asennoidu juttutuokioon mileikuvitusleikkinä ja kysy myös ihan absurdeja kysymyksiä, kuten ovatko käyneet yhdessä lomalla ja missä kävivät. Pidä kuitenkin huoli, että tyttö vastaa täsmällisesti ja kysy tarkentavia kysymyksiä tarvittaessa. Eiköhän se ainakin vähän aukene, voisiko tuossa olla jotain perää vai onko tämä tytön mielikuvitusta.

Oma 15-vuotiaani siis "seurusteli" myös pikkusiskonsa ekaluokkalaisen kaverin ja perhetutun kanssa viime vuonna. Poikani keväthuolsi tyttöjen polkupyörät, jonka jälkeen tyttö ilmoitti, että poikani on hänen tuleva aviomiehensä ja että nyt he seurustelevat. Kuulemma kävivät yhdessä marketissa ja menivät lentokoneella "rannalle" ja sen sellaista. Kylässä hössötti aina ruokapöydässä pojalle niitä ja näitä, halusi seurailla ympäri taloa ja pitää kädestä, suunnittelivat oman tyttöni kanssa häitä ja tätä rataa.

Pojalla on onneksi lehmän hermot ja rautainen itsetunto, eli suhtautui asiaan ihan pitkämielisesti ja ystävällisesti. Kaverille, joka nauraen kyseli, ett toiko on sun tyttöystävä, totesi vaan ykskantaan että "eiku se on mun vaimo" ja sit menivät yläkertaan pelaamaan.

Sanomattakin liene selvää, että mitään ei tapahunut, vaan kyseessä oli kotileikki, joka lopahti itsekseen, kun tytöt kyllästyivät ajan myötä ja siirtyivät seuraavaam mielikuvitusleikkiin. Nyt niillä on yksisarvistarha takapihalla. Kesäksi ottavat kuulemma myös pinkkejä poneja. Lienee tuloillaan tiukat neuvottelut siitä, mitä saa istuttaa ja minne, etteivät äidin rikkaruohot häiritse tallitoimintaa. :D

Ihana!!! Sis te kumpikin, sekä äiti että lapsi!! Tätä yritin myös selittää aiemmassa viestissäni mutta entisen lapsen näkökulmasta. Sitä paitsi lapsena jos juttu olisi aidosti mennyt liian diipiksi tai epämukavaksi kosketteluksi, leikki olisi loppunut lyhyeen osaltani. Ei lapsi ole tyhmä, vaikkakin haavoittuva ja erottaa sairaat touhut terveistä jos on normaaleista oloista.

Vierailija
108/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti poika on häiriintynyt ja käyttää tytärtäsi hyväkseen. Äkkiä puutu asiaan. Ei ole normaalia missään nimessä

Vierailija
109/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vain tyytyväinen ettei poika ole esim. 44- vuotias.

Vierailija
110/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? No ei ihan normaalia. Minua ei 9-vuotiaana edes pojat vielä kiinnostaneet.

Vierailija
111/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? No ei ihan normaalia. Minua ei 9-vuotiaana edes pojat vielä kiinnostaneet.

Tähän lisään, että pojan puolelta tuo vasta omituista on. Ihme pedari.

Vierailija
112/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä oudointa SEURUSTELUA oli aikoinaan se kun olin itse kuudennella luokalla 1980-luvun lopulla ja minun luokalla oli tyttö joka oli 12-vuotias ja olisiko sitten täyttänyt 13 heti alkvuodesta kevätlukukaudella. No joka tapauksessa tällä oli joskus sen kuudennen luokan aikana 18-vuotias poikaystävä, tai siis oikeammin miesystävä!

Tämä tyttö oli vähän sellainen poikien mielistelijä muutenkin, taisi olla alkoholistivanhempien avioeroperheestä, ja aina kun meillä oli lounasaika niin otti koululaukusta esiin e-pillerirasian ja söi sen päivän pillerin kaikkien nähden ja teki siitä numeron että kaikki tajuaisivat että harrastaa seksuaalista kanssakäymistä ja on niin paljon aikuisempi kuin me muut. Teki myös aina ison numeron rintsikoistaan, vaikkei olisi niitä välttämättä edes vielä tuolloin tarvinnut :)

Muistan miten tuo miesystävä haki sen aina jollain vanhalla pärisevällä autolla koulusta ja tämä vilkutteli meille muille sieltä autosta leuhkana että kaikki varmasti huomaa että seurustelee aikuisen kanssa jolla on oikein auto ja koska "te muut tytöt katselette vain jotain poikia jotka ajelee *hah hah haaa* mopoilla".

Se mies oli rasvaisen ja pikkurikollisen näköinen amis, eli ei todellakaan mikään hyvän näköinen meidän kenenkään mielestä.

Tyttö oli ilmeisesti saanut ne e-pilleritkin ehkäisyneuvolasta kun oli mennyt sinne uhoamaan että aikoo hankkiutua raskaaksi ja rupeaa teiniäidiksi tai tekee monta aborttia jos ei saa pillereitä.

Mietin vaan että miten tänä päivänä kävisi jos tuollaista sattuisi? Viimeistään sieltä ehkäisyneuvolasta tehtäisi lastensuojeluilmoitus, mies pidätettäisi ja saisi syytteen lapsiin sekaantumisesta, ja tyttö joutuisi koulukotiin?

Vierailija
113/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vajaa 15-vuotias poika ja 9-vuotias tyttö ja kuten moni muukin on jo todennut niin valtava kehitysero on tuossa vaiheessa. Poika kavereineen on miehen kokoinen ja ymmärrys asioihin ihan toista luokkaa kun tytöllä joka taas elää täysin lapsen maailmassa. Meidän tuon ikäinen tyttö inhoaa poikia ja 8-luokkalainen poika pitää siskoa ja tämän kavereita lähinnä rasittavina. On aivan mahdoton ajatus että poika tai joku hänen kavereistaan haluaisi "seurustella" tuon ikäisen tytön kanssa. En ymmärrä mitä yhteistä heillä edes voisi olla.

Vierailija
114/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vajaa 15-vuotias poika ja 9-vuotias tyttö ja kuten moni muukin on jo todennut niin valtava kehitysero on tuossa vaiheessa. Poika kavereineen on miehen kokoinen ja ymmärrys asioihin ihan toista luokkaa kun tytöllä joka taas elää täysin lapsen maailmassa. Meidän tuon ikäinen tyttö inhoaa poikia ja 8-luokkalainen poika pitää siskoa ja tämän kavereita lähinnä rasittavina. On aivan mahdoton ajatus että poika tai joku hänen kavereistaan haluaisi "seurustella" tuon ikäisen tytön kanssa. En ymmärrä mitä yhteistä heillä edes voisi olla.

Kai se tyttö sentään on täysipäinen..??

Vierailija
115/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pojan vanhempien kanssa jo puhuttu?

Vierailija
116/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt paljolti kyse siitä, millainen ja millä kehitystasolla tämä poika on. Jos on ihan normaalista perheestä järkevällä kasvatuksella, niin tuskin syytä suurempaan huoleen.. Mutta vähän kyllä vaikuttaisi omituiselta, että on tosiaan varmasti ihan murrosikäinen, fyysiseltä kehitykseltään enemmän mieheen kuin poikaan verrattava, ellei ole näitä tosi myöhään kehittyviä, ja kiinnostunut tuon ikäisestä.. Jos lapsen kasvatuksessa ja elinoloissa on jotain vikaa, niin tuon ikäinen saattaa olla hyvinkin häiriintynyt ja käytös harkitsematonta.

Ja täytyy ottaa myös huomioon, että vaikka 9 vuotias on täysi lapsi, niin maailma on muuttunut, ja tuonkin ikäinen voi käyttäytyä aikuisen naisen tavoin, koska luulee sen "kuuluvan asiaan". Mediasta kun tätä kuvaa koko ajan syötetään, millainen nainen pitäisi olla, ja lapset tuntuvat alkavan leikkiä aikuista vuosikymmenestä toiseen vain aikaisemmin.