Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette siitä, että 9-vuotias kakkosluokkalainen tyttö "SEURUSTELEE" 14v. seiskaluokkalaisen pojan kanssa?

Vierailija
12.04.2017 |

Kyseessä minun oma pieni, tässä kuussa 9v. täyttänyt tyttäreni. Käy yhtenäiskoulua, ja kuulemma "seurustelee" erään viime vuoden lopussa 14v. (jäänyt luokalleen kerran) täyttäneen seiskalla olevan pojan kanssa. Tämä poika on ystävättäreni lapsi, joka vaikuttaa ihan normaalilta ja mukavalta. Kiva ja suosittu poika.

Aluksi ajattelin, että kunhan vaan sanoo niin (koska tyttö on ollut jo pidemmän aikaa ihastunut poikaan), mutta tänään kun tuli varmaan sadatta kertaa selittämään "seurustelustaan", kysyin, että mitäs tämä seurustelu sisältää. Tyttö vastasi, että halaamista ja pussailua.

Nyt vähän huolestuin. Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä?

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sor sor sormileikki alkaa.

Vierailija
82/116 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enään jätetä luokalle. 

Ei muita kuin ne, jotka kirjoittaa enään. Niitä vedetään nenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani ala-asteella, eräs tyttö paljasti menettäneensä neitsyytensä 11-vuotiaana, 14-vuotiaalle pojalle. Perheiden yhteinen Lapin reissu 😞 Me muut lapset emme oikein osanneet reagoida asiaan. Kysyimme millaista se oli ja tyttö sanoi vain että sittenpä joskus itse tiedätte. Kamalaa ajatella näin aikuisena! Mehän olimme pikkulapsia! Ei meille kukaan kertonut miten pitää toimia tuollaisessa tilanteessa 😢

Ja tuohon luokalle jäämiseen, kyllä, nykyään jäädään todellakin luokalle

Vierailija
84/116 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin meidän yläkoulussa pojat pitävät ala-astelaisia ipanoina ja lähinnä kuolaavat minun perääni (olen 25v opettaja). joten pidän sitä poikaa todella outona. 9vuotias vasta lapsi.

Vierailija
85/116 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö ap tiedä, viettääkö tämä poika aikaa tytön kanssa? Jos viettää, ei se ole normaalia. Ei tavallinen 14-vuotias hengaile jonkun random 9-vuotiaan kanssa, perhetutut ovat asia erikseen. Kotikunnassani kävi sellainen tapaus, että 13-vuotias poika leikki lasten kanssa kerrostaloalueen pihoilla pidemmän aikaa. Tämä päättyi siihen, että tämä 13-vuotias raiskasi 3-vuotiaan pojan. Ja tarina on tosi, joten suosittelen ottamaan aiheesta oikeasti selvää.

Jos saa kysyä,missä tuo tapahtui?

Vierailija
86/116 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotias voi olla jo seksiä kiinnostunut kokeilemaan, ellei ole hyvin lapsellinen. Mutta 9-vuotiaalle se ei vielä kuulu!!

87/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis häh? Hei haloo... 14v poika haluaa jo seksiä, se on satavarma. Sun 9v tyttö ei todellakaan vielä ole valmis sellaiseen, mutta ei varmasti osaa kieltäytyäkään.

Minun nuoruudessani leikittiin vielä puuautoilla ja paperiäijillä 15 vuotiaana. Kiinnostus tyttöihin tosin alkoi mutta oli vain katselua. Useimmat ystäväni kuten minäkin menetimme poikuutemme siinä 23-24 vuotiaina. Onnellisia olemme olleet, että meillä oli hyvä lapsuus.

Vierailija
88/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
89/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

User1303 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis häh? Hei haloo... 14v poika haluaa jo seksiä, se on satavarma. Sun 9v tyttö ei todellakaan vielä ole valmis sellaiseen, mutta ei varmasti osaa kieltäytyäkään.

Minun nuoruudessani leikittiin vielä puuautoilla ja paperiäijillä 15 vuotiaana. Kiinnostus tyttöihin tosin alkoi mutta oli vain katselua. Useimmat ystäväni kuten minäkin menetimme poikuutemme siinä 23-24 vuotiaina. Onnellisia olemme olleet, että meillä oli hyvä lapsuus.

No te ehkä, mutta useimmilla herää kyllä seksuaalinen kiinnostus jo 15-v kieppeillä.

Vierailija
90/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä enää pohdiskele asiaa täällä tai missään muuallakaan, vaan keskustele pojan ja tämän vanhempien kanssa. Onhan tuo nyt saatava loppumaan alkuunsa!

Vierailija
91/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ehkäisy kunnossa? Aika usein peruskoululaisten tarkastuksissa selviää, että sukupuolisuhteet on aloitettu, mutta ehkäisyä ei ole käytetty. 10-vuotiaan on jo syytä olla perillä näistäkin asioista.

Vierailija
92/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla lapsellani 8 v oli poikaystävä 9 v. Kyseessä naapurin poika jonka kanssa leikkivät pihalla lasten leikkiä ja suunnittelivat omaa kotia ja lemmikkieläimiä ja mihin matkustavat sitten kun ovat aikuisia. Sekin seurustelu taisi jo ajan kanssa jäädä. Ei siis ainakaan oma lapseni olisi ollut 9 vuotiaana niin kehittynyt että seurusteluun olisi kuulunut pussailu ja halailu. 2. Luokkalaisen seurustelu 7. Luokkalaisen kanssa ei kuulosta sopivalta. Mitä jos kysyisir vielä siltä pojan äidiltä onko todrllakin näin. Luulisi että koulussakin jo puututtaisiin sen ikäisten halailuun ja pussailuun nopeasti.

Vierailija
93/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

User1303 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No te ehkä, mutta useimmilla herää kyllä seksuaalinen kiinnostus jo 15-v kieppeillä.

Herää, joo, mutta harva lähtee naimahommiin tuossa iässä. Kyllä siinä useimmilla menee vielä monta vuotta. 

Pussailu ja räpläily ei ole naimista.

Vierailija
94/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko tän on olla provo. Ei kukaan samalla kirjoita palstalle kun kyselee LAPSELTAAN onko tätä kenties hyväksikäytetty. 

Täältä tulinkin kysymään vinkkejä, että miten selvitän tämän kun tytöllä on todella vilkas mielikuvitisenkä kehtaa pojalta suoraankaan kysellä.

Ap

Ihan ymmärrettävää ja se lienee yksi palstan funktioista. Onko tytön isällä asiasta näkemystä? Noin muuten, alaikäisten asioista neuvottelevat yleensä huoltajat keskenään eli ystäväsi kanssa lähtisin selvittelemään. Näin siis lienet tehnytkin. Kyllä 9-vuotiasta lasta pitäisi voida suojella vielä seurustelusuhteilta, villi mielikuvitus on tietysti erikseen ja kaikki ok, ellei ryhdytä tekoihin.

Poliisiasiaa ennen kantaisin nyt kyllä lähinnä itse kasvatusvastuuta, selvittäisin lapsen kanssa rajoja, en vain neuvottelemalla vaan reilusti asettamalla niitä, ja samoin tulisi sen toisen alaikäisen huoltajien tehdä.

Vierailija
95/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 9 vuotiaasta lähtien ihastunu vaikka kehen luokkani poikaan ja ihastuksista kavereiden kanssa puhuttiin. Olin kehittynyt fyysisesti aikaisin ja 10 vuotiaana olin 152cm pitkä. Osa luokkalaisistani "seurusteli" eli oli yhdessä, mutta se taisi tarkoittaa vain sitä että he pahimmillaan pussasivat ja pitivät kädestä. Eli ihan luonnollista että 10vuotiasta kiinnostaa pojat ja "seurustelu", mutta ala-aste ikäisten seurustelut kestää ehkä viikon pari ja pussailu on jo jännää.

Yläasteikäisten seurustelu on jo erilaista ja lähellä sitä mikä mielletään seurusteluksi. Käydään treffeillä, katsellaan leffaa yhdessä, jutellaan, pussaillaan ja mahdollisesti käsipeli ja seksi aloitetaan. Yläasteikäisissä on hirveästi kehityseroja ja osa pojista tosiaan näyttää miehiltä ja osa taas on pikkupoikia niin kropaltaan kuin mieleltään.

Vaikka tyttö olisikin kehityksessä edellä ja poika ikäisiään jäljessä, ei seurustelu tuon ikäisten kesken ole ok. Tytöllä on kuitenkin lapsenomainen kuva seurustelusta ja yhdessäolosta ja oletettavasti ei ole valmis oikeaan seurusteluun.

Vierailija
96/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi, palokunta, sossu, mitä näitä nyt on?

Kaikkiin heti yhteys ja ehdottomasti yhteiskunnan on tähän jotenkin puututtava hetimmiten.

Vierailija
97/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla lapsellani 8 v oli poikaystävä 9 v. Kyseessä naapurin poika jonka kanssa leikkivät pihalla lasten leikkiä ja suunnittelivat omaa kotia ja lemmikkieläimiä ja mihin matkustavat sitten kun ovat aikuisia. Sekin seurustelu taisi jo ajan kanssa jäädä. Ei siis ainakaan oma lapseni olisi ollut 9 vuotiaana niin kehittynyt että seurusteluun olisi kuulunut pussailu ja halailu. 2. Luokkalaisen seurustelu 7. Luokkalaisen kanssa ei kuulosta sopivalta. Mitä jos kysyisir vielä siltä pojan äidiltä onko todrllakin näin. Luulisi että koulussakin jo puututtaisiin sen ikäisten halailuun ja pussailuun nopeasti.

Ei kai se nyt mitään seurustelua ole, jos lapset leikkivät keskenään? Se on leikkimistä, vaikka pussaisivatkin, niinkuin muistan itsekin tehneeni, olin tosin silloin 6-vuotias.

Vierailija
98/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

User1303 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herää, joo, mutta harva lähtee naimahommiin tuossa iässä. Kyllä siinä useimmilla menee vielä monta vuotta. 

Pussailu ja räpläily ei ole naimista.

Kyllä todella moni jo 15-vuotiaana "lähtee naimahommiin"

Vierailija
99/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi, palokunta, sossu, mitä näitä nyt on?

Kaikkiin heti yhteys ja ehdottomasti yhteiskunnan on tähän jotenkin puututtava hetimmiten.

... palokunta :D

Vierailija
100/116 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, kerrotte niille vaan ehkäisystä jne.