Ottaa päähän kun eksä muutti ensin vanhempien helmoihin
Ottaa päähän kun eksä muutti ensin vanhempien helmoihin usean sadan kilometrin päähän nuolemaan omasta aloitteestaan tapahtuneen eron haavoja. Vei lapset mukanaan ja kohteli minua erossa todella huonosti. Annoin melkein kaikessa periksi kun elättelin vielä toivoa ja ajattelin lapsia. Tyhmä tietysti olin.
Eksä löytänyt jostain uuden miehen ja parin vuoden jälkeen intoa puhkuen muuttamassa takaisin samalle paikkakunnalle miehensä ja lasten kanssa. Eron yhteydessä vielä tilitti ettei tunne tätä paikaa kodikseen vaan kotikaupunki on siellä vanhempien luona.
Mikähän eksän on nyt saanut ajattelemaan ja toteuttamaan muuton? Arvatenkin muualta kotoisin oleva mies on kyllästynyt pikkukaupungin elämään ja eksällä varmaan oma lehmä ojassa lastenhoidon kanssa kun ovat yhteisen lapsen hankkineet tuon miehen kanssa. Ajatuksena varmaan työntää lapsia minulle niin paljon kuin vaan voi, että pääsee nauttimaan perheonnesta uuden miehen ja lapsen kanssa.
Periaatteessa olen iloinen kun on mahdollisuus nähdä lapsia useammin, mutta arveluttaa nuo eksän metkut. Aiemminkin yrittänyt junailla asioita omaksi edukseen. Minä vaan haaveilen uudesta puolisosta kun ei tuota vientiä yllättäen ole kovasti ollut tällaisella perusmiehellä. Olen lähinnä keskittynyt töissä käymiseen, jotta pystyn maksamaan elarit samalla kun eksä nostaa tukia valtiolta ja saa avustusta sukulaisilta. Tuntuu ettei elämällä oikein ole mitään tarjottavaa, ja mitä ikinä teenkin niin jään erossa häviäväksi osapuoleksi jos ajattelen lasten etua.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä exä vihdoin ajattelee lastensa isäsuhdetta ja haluaa mahdollistaa sen ja tukea sitä. Ehdota viikko-viikko elämistä niin pääset elatusmaksuistakin.
Ei ole mahdollista asumisjärjestelyistäni johtuen ja emme asu kuitenkaan niin lähellä, että lapset voisivat käydä samaa koulua. Eksä varmaan haluaisi tuon viikko-viikko järjestelyn saadakseen lisää omaa aikaa, mutta se ei minulle sovi, koska olen rakentanut elämäni siten että lapset asuvat äidin luona. Vaatisi todella suuria uhrauksia ja järjestelyjä eikä niiden onnistumisesta ole mitään taetta.
Juu no lapset nyt vaatii monenlaisia uhrauksia...
Olin sun puolella tähän kommenttiin asti. Pelkäätkö ite että lapset vaikeuttaa naisten saantia jos asuvat puolet sun luona?
Samaa mieltä. Elatusmaksuistakin pääsisi, kun hoitaisi itse lapsensa. Kun hoitaisit kokonaan, tuetkin tulisivat sinulle. Mutta 'isälle' ei nyt 'käy', ja kehtaat vielä pelätä, että 'joutuisit' hoitamaan omia lapsiasi enemmän kuin ennen. Kuvottaa. Onneksi oma mies on ihan toista maata. Eipä toisaalta ole siksi tullut eroakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä exä vihdoin ajattelee lastensa isäsuhdetta ja haluaa mahdollistaa sen ja tukea sitä. Ehdota viikko-viikko elämistä niin pääset elatusmaksuistakin.
Ei ole mahdollista asumisjärjestelyistäni johtuen ja emme asu kuitenkaan niin lähellä, että lapset voisivat käydä samaa koulua. Eksä varmaan haluaisi tuon viikko-viikko järjestelyn saadakseen lisää omaa aikaa, mutta se ei minulle sovi, koska olen rakentanut elämäni siten että lapset asuvat äidin luona. Vaatisi todella suuria uhrauksia ja järjestelyjä eikä niiden onnistumisesta ole mitään taetta.
Juu no lapset nyt vaatii monenlaisia uhrauksia...
Olin sun puolella tähän kommenttiin asti. Pelkäätkö ite että lapset vaikeuttaa naisten saantia jos asuvat puolet sun luona?En pelkää. Kommentoin jo aiemmin, että en pysty juuri nyt vaihtamaan asuntoa suurempaan. Lapset ovat kuitenkin tervetulleita käymään luonani milloin haluavat.
Kun et maksa elatusmaksuja, sinulla on paljon enemmän rahaa asuntoon. Eli et vain halua lapsia.
Mielenterveysongelmainen ap vihaa eksäänsä ja kostaa sen lapsillensa
Vierailija kirjoitti:
Olet mustasukkainen eksästäsi ja se paistaa kauas. Sillä on uus mies ja uudet kuviot ja sekös harmittaa. Nyt varmaan seuraavaksi kieltäydyt tapaamasta lapsiasi ettei eksä ja uusi mies saa omaa aikaa paneskella rauhassa?
No tietty. ;)
Lukisitte noita viestejä. Lapset ovat aina tervetulleita luokseni, pois lukien tietysti kun olen töissä tai on etukäteen sovittuja menoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat pöpiltä tuon edellisen ketjusi perusteella.
Kaikki eivät ymmärrä mustaa huumoria, mutta se on ihan okei.
Huumori menee pahasti pieleen, jos vaikuttaa hullulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet mustasukkainen eksästäsi ja se paistaa kauas. Sillä on uus mies ja uudet kuviot ja sekös harmittaa. Nyt varmaan seuraavaksi kieltäydyt tapaamasta lapsiasi ettei eksä ja uusi mies saa omaa aikaa paneskella rauhassa?
No tietty. ;)
Lukisitte noita viestejä. Lapset ovat aina tervetulleita luokseni, pois lukien tietysti kun olen töissä tai on etukäteen sovittuja menoja.
Ja sinusta on Ok, jos lasten äiti myös ajattelee näin? Lapset tervetulleita, paitsi jos on etukäteen sovittuja menoja?
Minä myös olen lapsiperheen vanhempi, ja minulla se toimii toisinpäin. Voin tehdä etukäteen sovittuja menoja vain, jos tiedän, että lapsilla on hoitopaikka silloin. Näin se toimii oikeilla vanhemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tietty. ;)
Ja sinusta on Ok, jos lasten äiti myös ajattelee näin? Lapset tervetulleita, paitsi jos on etukäteen sovittuja menoja?
Minä myös olen lapsiperheen vanhempi, ja minulla se toimii toisinpäin. Voin tehdä etukäteen sovittuja menoja vain, jos tiedän, että lapsilla on hoitopaikka silloin. Näin se toimii oikeilla vanhemmilla.
Unohtui yksi lause tuosta lainaamastasi viestistä. "Sovittujen tapaamisten lisäksi lapset ovat aina tervetulleita..."
Tässä keskustelun aloittaja kertoo päivitystä tilanteeseen:
Pelot kävivät toteen oikeastaan juuri kuten pelkäsin. Nyt kun eksä asuu samalla paikkakunnalla niin jokaisessa mahdollisessa välissä on lapsia tuputtamassa luokseni. Olen vielä sovittujen tapaamisten lisäksi ottanut lapsia viikollakin käymään jos ovat halunneet ja ovathan lapset. Koko ajan tulee signaalia karusta ja kurintäyteisestä elämästä kotona. No eksä ei koskaan osannut olla mikään unelmamutsi vaikka niin erehdyin luulemaan...hän on todella jyrkkä lasten kanssa.
Hyvä esimerkki on kun jokin aika sitten kävivät lomailemassa eksän kotikaupungissa ja siinä meni yksi sovittu tapaamisviikonloppu. Oletin että jatketaan aikataulun mukaan ja tuosta siirtymisestä johtuen lomaa seuraavaa viikonloppu on vapaa, mutta eksä viestittää otatko pojat viikonlopuksi. Yritin vedota alustavasti sovittuun aikatauluun kun minulla on omia sovittuja suunnitelmia, niin tuskaiselta vaikuttava vastaus oli josko pojat voisi siitä huolimatta tulla. No enhän voinut kieltäytyä. Mahtoi ottaa loma koville lapsikatraan kanssa. Täytynee tasata aikataulu jossain toisessa kohtaa.
Olenko paha ihminen jos mielestäni eksä on ansainnut kaiken mahdollisen kärsimyksen?