Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaa päähän kun eksä muutti ensin vanhempien helmoihin

Vierailija
11.04.2017 |

Ottaa päähän kun eksä muutti ensin vanhempien helmoihin usean sadan kilometrin päähän nuolemaan omasta aloitteestaan tapahtuneen eron haavoja. Vei lapset mukanaan ja kohteli minua erossa todella huonosti. Annoin melkein kaikessa periksi kun elättelin vielä toivoa ja ajattelin lapsia. Tyhmä tietysti olin.

Eksä löytänyt jostain uuden miehen ja parin vuoden jälkeen intoa puhkuen muuttamassa takaisin samalle paikkakunnalle miehensä ja lasten kanssa. Eron yhteydessä vielä tilitti ettei tunne tätä paikaa kodikseen vaan kotikaupunki on siellä vanhempien luona.

Mikähän eksän on nyt saanut ajattelemaan ja toteuttamaan muuton? Arvatenkin muualta kotoisin oleva mies on kyllästynyt pikkukaupungin elämään ja eksällä varmaan oma lehmä ojassa lastenhoidon kanssa kun ovat yhteisen lapsen hankkineet tuon miehen kanssa. Ajatuksena varmaan työntää lapsia minulle niin paljon kuin vaan voi, että pääsee nauttimaan perheonnesta uuden miehen ja lapsen kanssa.

Periaatteessa olen iloinen kun on mahdollisuus nähdä lapsia useammin, mutta arveluttaa nuo eksän metkut. Aiemminkin yrittänyt junailla asioita omaksi edukseen. Minä vaan haaveilen uudesta puolisosta kun ei tuota vientiä yllättäen ole kovasti ollut tällaisella perusmiehellä. Olen lähinnä keskittynyt töissä käymiseen, jotta pystyn maksamaan elarit samalla kun eksä nostaa tukia valtiolta ja saa avustusta sukulaisilta. Tuntuu ettei elämällä oikein ole mitään tarjottavaa, ja mitä ikinä teenkin niin jään erossa häviäväksi osapuoleksi jos ajattelen lasten etua.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sä siitä eksästä jankutat koko ajan? Anna olla, erositte pari vuotta sitten. Eläköön elämäänsä, ero on ja pysyy. On parempi että lastesi äidillä on asiat hyvin. Sinulla ei tunnu olevan kun et ole päässyt erosta yli. Keskity hoitamaan oma mielesi kuntoon ja anna eksän olla. Olet juuttunut menneeseen ja katkeroitunut. Käytä elämäsi paremmin, se on ainoasi.

Kyllähän nyt jätetty lapsen isä saa olla katkera exälleen. Tokihan siitä pitää joskus päästä yli, mutta ei mua ainakaan jätettynä ja petettynä kiinnostais miten hyvin sillä jättäjällä on asiat. Varsinkin, jos mennyt vielä jonnekin mamman hoiviin paapottavaks. Täysin ymmärrettävää katkeruutta, josta ehkä pitäisi päästä yli, mutta joka ihan yhtä ymmärrettävästi saa jatkua.

Vierailija
22/49 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ihan hyvä ettei sinulla ole vielä uutta naista. Sun on ensin käsiteltävä tuo katkeruus eksää kohtaan. 

Ja ainakaan minua ei haittaisi miehellä ennestään olevat lapset. Ai niin, unohdin etten kelpaisi varmaan muutenkaan, kriteerit hylätyillä isimiehilläkin tuppaa olemaan aika korkeat. 

Kiitos rohkaisusta. En tiedä voinko koskaan antaa eksälle anteeksi. Ehkä voin kuitenkin unohtaa. Panostin suhteeseen niin paljon vain tullakseni hylätyksi, koska en pystynyt tarjoamaan yksin (eksä vieroksui työntekoa) sellaista elintasoa ja vapaata elämää mitä hän olisi halunnut. Minun mielestäni on jotenkin epäreilua, että käyn töissä, olen yksin ja maksan veroja + elareita, jotta eksä voi elellä tukirahoilla onnellista elämää uuden ukkonsa kanssa.

Toi elareiden maksaminen on ihan hanurista. Joku työtön pelle, ja perheensä jättäjä saa elareita jättämältään mieheltä, joka oli jo aiemmin yksin vastuussa perheensä elättämisestä. Oot syystäkin katkera.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ihan hyvä ettei sinulla ole vielä uutta naista. Sun on ensin käsiteltävä tuo katkeruus eksää kohtaan. 

Ja ainakaan minua ei haittaisi miehellä ennestään olevat lapset. Ai niin, unohdin etten kelpaisi varmaan muutenkaan, kriteerit hylätyillä isimiehilläkin tuppaa olemaan aika korkeat. 

Kiitos rohkaisusta. En tiedä voinko koskaan antaa eksälle anteeksi. Ehkä voin kuitenkin unohtaa. Panostin suhteeseen niin paljon vain tullakseni hylätyksi, koska en pystynyt tarjoamaan yksin (eksä vieroksui työntekoa) sellaista elintasoa ja vapaata elämää mitä hän olisi halunnut. Minun mielestäni on jotenkin epäreilua, että käyn töissä, olen yksin ja maksan veroja + elareita, jotta eksä voi elellä tukirahoilla onnellista elämää uuden ukkonsa kanssa.

Et sä niitä elareita eksällesi maksa vaan lapsillesi. Asetu tuon yläpuolelle ja ajattele päässeesi moocherista eroon. Jos olisitte yhdessä, hän tulisi vielä kalliimmaksi eikä kuulosta maailman huipuimmalta tyypiltä muutenkaan.

Jos eksäsi kehtaa käyttää lastensa rahat itseensä, ei se ole silti yhtään euroa enempää sinulta pois ja lapsesi tajuavat asian kyllä ja se vaikuttaa aikanaan heidän ja äitinsä väliseen suhteeseen. Et pysty poistamaan maailmasta kaikkea vääryyttä, mutta voit kieltäytyä suostumasta uhriksi. Rupea voittajaksi. Ja ensin vaikka selviytyjäksi. 

Vierailija
24/49 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katkeraa länkynläätä.. miten esim. nykyinen naisensaantisi liittyy "eksäsi metkuihin" joita tituleeraat pääasiaksi. Lapsesi muuttavat lähemmäs ole onnellinen ja siirry jo eteenpäin.

Liittyy siten, että eksä päätti erota juuri pahimmalla mahdollisella hetkellä kun oli mm. stressin vuoksi terveysoireita. Olen myös sen ikäinen, että suurin osa ikäluokastani on vielä ensimmäisellä kierroksella. Eksä on muutaman vuoden nuorempi, niin yllättäen hänen oli helppo napata lapseton mies joka halusi perheen.

Se naishirviö varmasti kalkuloi tämänkin ajankohdan tarkasti. Rankkaa kun maapallo pyörii miesvauvan navan ympärillä. Tähän on vain yksi perisuomalainen ratkaisu.

Tuskin. Eiköhän se uusi mies vaan kyllästynyt korvessa asumiseen. Kesällä on kiva muuttaa kun lukukausi ei ole kesken. Kiitos, sain taas juuri uuttaa voimaa kaltaisesi naisen kirjoituksista.

P.S. "Kokeilen kaikkea paitsi homostelua ja itsemurhaa"

Hän varmaan viittasi kalkuloinnilla tuohon lähtemisensä ajankohtaa.

Eikö ole lasten kannalta hyvä muuttaa kesällä. Kai haluat lapsillesi vain hyvää? Vai onko tärkeämpää että äidiltään menisi huonosti?

Vierailija
25/49 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sä siitä eksästä jankutat koko ajan? Anna olla, erositte pari vuotta sitten. Eläköön elämäänsä, ero on ja pysyy. On parempi että lastesi äidillä on asiat hyvin. Sinulla ei tunnu olevan kun et ole päässyt erosta yli. Keskity hoitamaan oma mielesi kuntoon ja anna eksän olla. Olet juuttunut menneeseen ja katkeroitunut. Käytä elämäsi paremmin, se on ainoasi.

Kyllähän nyt jätetty lapsen isä saa olla katkera exälleen. Tokihan siitä pitää joskus päästä yli, mutta ei mua ainakaan jätettynä ja petettynä kiinnostais miten hyvin sillä jättäjällä on asiat. Varsinkin, jos mennyt vielä jonnekin mamman hoiviin paapottavaks. Täysin ymmärrettävää katkeruutta, josta ehkä pitäisi päästä yli, mutta joka ihan yhtä ymmärrettävästi saa jatkua.

Hyvinvoiva vanhempi on kuitenkin lasten etu. Olisiko pitänyt sirotella tuhkaa päälleen ja muuttaa katuojaan?

Vierailija
26/49 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katkeraa länkynläätä.. miten esim. nykyinen naisensaantisi liittyy "eksäsi metkuihin" joita tituleeraat pääasiaksi. Lapsesi muuttavat lähemmäs ole onnellinen ja siirry jo eteenpäin.

Liittyy siten, että eksä päätti erota juuri pahimmalla mahdollisella hetkellä kun oli mm. stressin vuoksi terveysoireita. Olen myös sen ikäinen, että suurin osa ikäluokastani on vielä ensimmäisellä kierroksella. Eksä on muutaman vuoden nuorempi, niin yllättäen hänen oli helppo napata lapseton mies joka halusi perheen.

Se naishirviö varmasti kalkuloi tämänkin ajankohdan tarkasti. Rankkaa kun maapallo pyörii miesvauvan navan ympärillä. Tähän on vain yksi perisuomalainen ratkaisu.

Tuskin. Eiköhän se uusi mies vaan kyllästynyt korvessa asumiseen. Kesällä on kiva muuttaa kun lukukausi ei ole kesken. Kiitos, sain taas juuri uuttaa voimaa kaltaisesi naisen kirjoituksista.

Eikö ole lasten kannalta hyvä muuttaa kesällä. Kai haluat lapsillesi vain hyvää? Vai onko tärkeämpää että äidiltään menisi huonosti?

En ap:sta tiedä, mutta mun mielestä oikeudenmukaisuus on tärkeintä. Se ex-muija ei ainakaan ansaitse mitään hyvää.

Vierailija
27/49 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi mies kyllästyi korvessa asumiseen silloin kun erositte? ..tekstissäsi ei ole sitten mitään logiikkaa ja siteeraus Petri Nygårdilta perään nyt sinetöikin jo diilin. Voi hellanlettas tulkaas nyt mammat lohduttamaan tätä reppanaa, itse en aikuisena miehenä -kyllä teit yllättäen väärän olettamuksen sukupuolestani - ymmärrä tätä kitinää. Kyllä, oli virhe että lisäännyit kuten tuolla aiemmin summasitkin.

Vierailija
28/49 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruus syö kyllä sinua kovasti, koita päästä siitä eroon. Maailma ei ole oikeudenmukainen, sosiaaliturva on Suomessa sellainen, että työttömien yh-äitien hyvä elintaso on turvattu. Mutta jotenkin sinun on sen asian ylipäästävä. Ajattele lapsia positiivisena voimavarana ja mieti mitä hyvää voit tuoda heidän elämään.

Suositan lastenvalvojan käyntiä niin saat varmistettua ettet maksa liikaa elareita tms. Tapaamissopimus olisi myös hyvä.

Vierailija
29/49 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun edellinen ketju "hauska näpäytys eksälle? "on mulla ainakin tuossa vihreässä lue lisää osiossa.

Vierailija
30/49 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö tähän vastata rehellisesti? ;)

Ei minulla muuttoajankohtaa vastaan mitään ole, kesällä se joka tapauksessa järkevintä on. Ihmetyttää vaan tuo ajankohta, että miksi juuri nyt kahden vuoden jälkeen? Ensin ollaan vanhempiensa helmoissa pyörimässä ja sitten yhtäkkiä muuttamassa takaisin alueelle jossa asuminen oli niin kauheaa ja ahdistavaa ennen eroa. Raadollinen totuus lienee, että ilmeisesti kahden ihmisen tuilla pystyi vihdoin samaan sellaisen asunnon joka kelpasi eksälle. Lisäksi on saanut avukseen yhden ylimääräisen käsiparin + varmasti laskee että saa enemmän vapaata lasten hoitamisesta kun asun lähempänä.

Voihan tietty olla myös, että eksän vanhemmat ovat kyllästyneet toimimaan tukiverkkona ja ovat kannustaneet muuttoon lähemmäs lasten isää.

Vierailija
31/49 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että eksän läheisyys herättää negatiivisia viboja, mutta muuten sitten kauheasti en. 

Älä lähesty uusia naisia hyljättynä isimiehenä vaan ihan omana itsenäsi. 

Ihan totta. Exän esilleotto ja etenkin kritisointi on todella iso turnoff.

Toki jos kuolaa exän perään, niin silläkään uutta naista saa.

Ole oma itsesi.  Toki pitää kertoa, että on lapsia (ja kaikki tietää, että niillä on tietysti äiti joten siitä ei tarvitse  mainita edes).

Vierailija
32/49 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on ollut erilaiset ja eritasoiset elämät ennen yhteiselämäänne ja ne jatkuvat myös erilaisina eronne jälkeen. Hetken yhdistitte ne. 

Eksälläsi on tukiverkkoa ja mukavaa elämää enemmän kuin sinulla, sinulla taas rahaa ja ura. Nauti elämäsi hyvistä asioista äläkä kadehdi toisia. Ja rakenna itsellesi hyvytttä, jos jotain uupuu. 

Vierailija
33/49 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun edellinen ketju "hauska näpäytys eksälle? "on mulla ainakin tuossa vihreässä lue lisää osiossa.

Ups. Siis osio, jossa kirjoituksesi hauska näpäytys eksälle on, on siis lisää luettavaa. Ei lue lisää.

Vierailija
34/49 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö tähän vastata rehellisesti? ;)

Ei minulla muuttoajankohtaa vastaan mitään ole, kesällä se joka tapauksessa järkevintä on. Ihmetyttää vaan tuo ajankohta, että miksi juuri nyt kahden vuoden jälkeen? Ensin ollaan vanhempiensa helmoissa pyörimässä ja sitten yhtäkkiä muuttamassa takaisin alueelle jossa asuminen oli niin kauheaa ja ahdistavaa ennen eroa. Raadollinen totuus lienee, että ilmeisesti kahden ihmisen tuilla pystyi vihdoin samaan sellaisen asunnon joka kelpasi eksälle. Lisäksi on saanut avukseen yhden ylimääräisen käsiparin + varmasti laskee että saa enemmän vapaata lasten hoitamisesta kun asun lähempänä.

Voihan tietty olla myös, että eksän vanhemmat ovat kyllästyneet toimimaan tukiverkkona ja ovat kannustaneet muuttoon lähemmäs lasten isää.

Kyllähän se tuo asiat pinnalle kun exä ilmaantuu lähimaastoon. AP:nkin erosta on kuitenkin vain 2 vuotta.

Oma exäni oli käynyt kylässä siskoni työpaikalla  (ravintola; asuu 300 km päässä) ja kysellyt minusta 15 vuoden jälkeen ja sekin toi vanhoja juttuja pinnalle hetkeksi aikaa. Lapsia ei tästä ole.

Vierailija
35/49 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että lapsesi saivat eksäsi uuden miehen kautta tasapainoisen miehenmallin elämäänsä.

Vierailija
36/49 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat pöpiltä tuon edellisen ketjusi perusteella.

Vierailija
37/49 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä exä vihdoin ajattelee lastensa isäsuhdetta ja haluaa mahdollistaa sen ja tukea sitä. Ehdota viikko-viikko elämistä niin pääset elatusmaksuistakin.

Ei ole mahdollista asumisjärjestelyistäni johtuen ja emme asu kuitenkaan niin lähellä, että lapset voisivat käydä samaa koulua. Eksä varmaan haluaisi tuon viikko-viikko järjestelyn saadakseen lisää omaa aikaa, mutta se ei minulle sovi, koska olen rakentanut elämäni siten että lapset asuvat äidin luona. Vaatisi todella suuria uhrauksia ja järjestelyjä eikä niiden onnistumisesta ole mitään taetta.

Juu no lapset nyt vaatii monenlaisia uhrauksia...

Olin sun puolella tähän kommenttiin asti. Pelkäätkö ite että lapset vaikeuttaa naisten saantia jos asuvat puolet sun luona?

Vierailija
38/49 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että lapsesi saivat eksäsi uuden miehen kautta tasapainoisen miehenmallin elämäänsä.

Haha! Hyvä yritys, mutta et onnistunut näpäyttämään. Se "mies" on lähinnä keskenkasvuinen poika, jolle elämän ja eksän realiteetit vielä tulevat paljastumaan.

Vierailija
39/49 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat pöpiltä tuon edellisen ketjusi perusteella.

Kaikki eivät ymmärrä mustaa huumoria, mutta se on ihan okei.

Vierailija
40/49 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä exä vihdoin ajattelee lastensa isäsuhdetta ja haluaa mahdollistaa sen ja tukea sitä. Ehdota viikko-viikko elämistä niin pääset elatusmaksuistakin.

Ei ole mahdollista asumisjärjestelyistäni johtuen ja emme asu kuitenkaan niin lähellä, että lapset voisivat käydä samaa koulua. Eksä varmaan haluaisi tuon viikko-viikko järjestelyn saadakseen lisää omaa aikaa, mutta se ei minulle sovi, koska olen rakentanut elämäni siten että lapset asuvat äidin luona. Vaatisi todella suuria uhrauksia ja järjestelyjä eikä niiden onnistumisesta ole mitään taetta.

Juu no lapset nyt vaatii monenlaisia uhrauksia...

Olin sun puolella tähän kommenttiin asti. Pelkäätkö ite että lapset vaikeuttaa naisten saantia jos asuvat puolet sun luona?

En pelkää. Kommentoin jo aiemmin, että en pysty juuri nyt vaihtamaan asuntoa suurempaan. Lapset ovat kuitenkin tervetulleita käymään luonani milloin haluavat.