Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sanoo minua emännäksi

Vierailija
11.04.2017 |

Mitä tarkoittaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatalossa on yleensä emäntä ja isäntä. Agraagiperinteeseen liittyy. Usein maataloissa emäntä oli arvostettu nimi, koska emäntä oli isännän puoliso - eli naispomo. Tietenkin yleensä emännällä oli lapsia. Palkollisina piikoja tai palvelijoita, isännällä renkejä.

Tarkista miehesi tausta. Onko kotoisin maaseudulta, sanooko hänen isänsä äitiään (eli miehen äiti) emännäksi, jne.

Vierailija
2/5 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maatalossa on yleensä emäntä ja isäntä. Agraagiperinteeseen liittyy. Usein maataloissa emäntä oli arvostettu nimi, koska emäntä oli isännän puoliso - eli naispomo. Tietenkin yleensä emännällä oli lapsia. Palkollisina piikoja tai palvelijoita, isännällä renkejä.

Tarkista miehesi tausta. Onko kotoisin maaseudulta, sanooko hänen isänsä äitiään (eli miehen äiti) emännäksi, jne.

Kaupungista on kotoisin eikä meillä ole mitään tekemistä maatalouden kanssa siksi ihmettelen tätä nimitystä. Ennen sanoi vaimoksi nykyään sanoo emännäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleinen kutsumanimi vaimosta miesten kesken puhuttaessa. Myös ihan kaupunkitaustalla. Ei mitenkään halventava vaan pikemminkin rakastava ja arvostava nimitys. Tarttunut ehkä joltain kaveriltaan jos on aikaisemmin vaimoksi sanonut? Mutta itse tykkään emäntä nimityksestä, jotenkin henkii kotia ja lämpöä. Ei sovi ehkä 25 naiselle mutta 35 perheenäidille jo oikein hyvin. Ja ei tarvi olla tätimäinen tai muuten maalainen, ihan nuorekkaalle naisellekin käy. Jotenkin ehkä emäntä omassa suussani vielä kuvastaa onnellista liittoa enemmän kuin vaimo. Niin kuin sanoin, emännästä tulee mieleen lämmin koti ja onnellinen isäntä.

Vierailija
4/5 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ä-l-l-ö-t-t-ä-v-ä-ä. Kyllä emännästä tulee minun ikäiselle huivi-työtakki-olemus niin vahvasti esille, että kuvottaa. En kyllä itse tykkäisi. Enkä "hallituksestakaan". Antavat molemmat kuvan määräilevästä muijasta, jolta "kysellään lupia", jos halutaan lähteä poikien kanssa kaljalle. Huh!

Emme me ole vastussa sinun oudoista mielikuvistasi.

Vierailija
5/5 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet alkanut lihomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi