Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukupolvien tuloerot paljastavat myrkyllisen yhtälön – Suomi on matkalla kohti konkurssia

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeet ovat perustuslain suojan piirissä eikä niitä tulla laskemaan.

Se mitä tulee oikeasti tapahtumaan on, että vanhusten hoivapalveluiden asiakasmaksujen määräytymisessä tullaan ottamaan huomioon varallisuus ja oma asunto. Se on realistisesti läpi vietävissä oleva päätös tulevaisuudessa tilanteen kriisiydyttyä ja vaikuttaa voimakkaasti veronmaksajien menoja hillitsevästi. Siitä on jo tehty vuosien ajan muistioita ja raportteja sekä laskelmia ministeriöissä. Tulee ihan varmuudell eteen tulevaisuudessa.

Hyvä, siinä tapauksessa lahjoitan jo ennakkoperintönä koko omaisuuteni lapsilleni hyvissä ajoin ennen hoivaikää. Perimälläni ja ansaitsemallani omaisuudella ei veroparatiisiyhtiöitä elätetä.

Kreikassahan vanhusten hoitoon menevät sosiaaliavut peritään lapsilta takaisin suoraan. Sama malli varmaan tännekin tulossa. Todennäköistä on, että nuori väki karkaa maailmalle ja vanhukset jäävät keskenään vaihtelemaan toistensa vaippoja isojen eläkkeidensä turvissa.

Mites sitten jos ei ole tekemisissä omien vanhempiensa kanssa? Pitäisikö minun yhtäkkiä alkaa masentuneena ja muutenkin mt-ongelmaisena makselemaan isäni, jota en ole koskaan nähnytkään ja äitini, joka lyttäsi minut ihan maan rakoon lapsuudessani, kuluja?

Vierailija
22/59 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt hieman yllättynyt tuosta uutisesta. Jo ainakin kymmenen vuotta sitten puhuttiin, että on muodostunut tilanne, etteivät seuraavat ikäluokat tienaakaan enää enemmän kuin heidän vanhempansa. Ja siis tuohon ikäluokkaan kuuluivat nykyiset nelikymppiset. Nyt tässä uudessa jutussa sanotaankin, että nelikymppisillä menee hyvin ("kaikkien yli 40-vuotiaiden ikäryhmien tulot ovat taantumasta huolimatta jatkaneet nousuaan").

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 90-luvulla syntynyt ja luulenpa, että tällä menolla, mut viedään suoraan työpaikalta kylmäasemalle (jos siis olen onnekas ja saan tehdä pitkän työuran). Ulkomaailma kutsuu jos meno jatkuu samanlaisena.

Vierailija
24/59 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo edeltävistä kommenteista voi päätellä, että vanhusten omistusasuntojen ulosmittaaminen hoivayhtiöiden kirstuun ei tule olemaan mikään läpihuutojuttu.

Ainahan on mahdollisuus myös kieltäytyä julkisesta vanhushoivadta ja ostaa palvelunsa yksityisiltä hoivafirmoilta, jotka velottavat normaalin taksan mukaan. Eiköhän sellaisia synny ripeään, kun markkinoille tulee enemmän kysyntää semmoiselle. Ei kenenkään ole pakko olla nimenomaan julkisen hoivan varassa, jos ei halua olla.

Vierailija
25/59 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt hieman yllättynyt tuosta uutisesta. Jo ainakin kymmenen vuotta sitten puhuttiin, että on muodostunut tilanne, etteivät seuraavat ikäluokat tienaakaan enää enemmän kuin heidän vanhempansa. Ja siis tuohon ikäluokkaan kuuluivat nykyiset nelikymppiset. Nyt tässä uudessa jutussa sanotaankin, että nelikymppisillä menee hyvin ("kaikkien yli 40-vuotiaiden ikäryhmien tulot ovat taantumasta huolimatta jatkaneet nousuaan").

Vierailija
26/59 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel! Mitäs äänestitte vihreitä ja kokoomusta. Niin makaa kun petaa. Kummatkin puolueet ovat valmiita kurjistamaan sekä nuoria, että vanhoja. Vihreät älyttömillä köyhälle kalliiksi tulevilla päätöksilla ja Kokoomus heikentämällä työntekijän asemaa. Sitäs saitte nyt sitten.

Vierailija
27/59 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret ikäluokat keräsivät nämä "kultamunat "Suomesta. Inflaatio piti huolen seitsemänkymmentä luvulla siitä että tiilitaloja rakennettiin kaupungit täyteen ja palkankorotukset tulivat kuin Manulle illallinen, muuten mentiin lakkoon. Teollisessa yhteiskunnassa kaikille oli töitä.

Vierailija
28/59 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä tulee oikeasti tapahtumaan on, että vanhusten hoivapalveluiden asiakasmaksujen määräytymisessä tullaan ottamaan huomioon varallisuus ja oma asunto. Se on realistisesti läpi vietävissä oleva päätös tulevaisuudessa tilanteen kriisiydyttyä ja vaikuttaa voimakkaasti veronmaksajien menoja hillitsevästi. Siitä on jo tehty vuosien ajan muistioita ja raportteja sekä laskelmia ministeriöissä. Tulee ihan varmuudell eteen tulevaisuudessa.

Hyvä, siinä tapauksessa lahjoitan jo ennakkoperintönä koko omaisuuteni lapsilleni hyvissä ajoin ennen hoivaikää. Perimälläni ja ansaitsemallani omaisuudella ei veroparatiisiyhtiöitä elätetä.

Kreikassahan vanhusten hoitoon menevät sosiaaliavut peritään lapsilta takaisin suoraan. Sama malli varmaan tännekin tulossa. Todennäköistä on, että nuori väki karkaa maailmalle ja vanhukset jäävät keskenään vaihtelemaan toistensa vaippoja isojen eläkkeidensä turvissa.

Siinä tapauksessa laitan haisemaan kaiken tai teen muita järjestelyjä, mutta kasvottomat veronkiertäjät ei mun rahoja tai omaisuutta saa. Ikinä.

Vierailija
29/59 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, viestini tuli tuplasti surkean jumittavan nettiyhteyden takia.

28+32

Vierailija
30/59 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sitten ei kannata vedota siihen kuinka me nuoremmat tulemme perimään suurten ikäluokkien keräämän varallisuuden, jos se imaistaan hoitokuluihin. Ja kyllähän joku perheasunnon hinta äkkiä hoitokuluihin menee (ja sitä kautta terveysyhtiöiden johtajien taskuun.)

Me siis maksamme ne isot eläkkeet,  varallisuutta ei kerry, eikä myöskaän perintöä tule. Se onkin mielenkiintoista, miten oma vanhuus sitten järjestyy kun ei ole omaisuutta eikä säästöönkään saa mitään.

Onkos sinusta 1800 e/kk iso eläke (vero% 33), kun takana on 47 työvuotta?

On. Nykyään saa tonnin bruttoeläkkeitä 47 vuoden työuran jälkeen.

Vierailija
31/59 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä huomattu. Mun äidillä on isompi eläke, mitä minulla palkka. Hän saa alennusta uimahallista, junasta jne. minä maksan näistä täyden hinnan. Ei ihme että kuilu vaan syvenee.

Vierailija
32/59 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin töitä niin kuin vanhemmillani oli ja on. Eivät käsitä, miksen mene vaikka siivoamaan. Yritys on kova, mutta kun ei ole koulutusta, ei pääse. Ei töitä löydy tällaisille kuin minä. Ennen olisi löytynyt. Vanhempanikin pääsivät töihin vaikka mihin ilman sen kummempia koulutuksia. Mun ikäisinäni he asuivat jo omakotitalossa. Mä asun halvassa pikkuyksiössä ja sinnittelen hiluilla. Töitä en saa. Olin ns. kriittiset vuodet liian sairas mihinkään työhön tai opiskelemaan ja ylioppilastutkintoon se jäi. Ensimmäiset kesätyötkin jäi saamatta kun ei ollut suhteita ja kävi huono tuuri joka haussa. Nyt voisin tehdä työtä, muttei niitä ole. Vanhemmilleni tämä on käsittämätöntä.

Vierailija
33/59 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaissa on joka tapauksessa parasta varautua yleiseen elintason laskuun, ihan riippumatta sukupolvien välisistä taloudellisista eroista. Iso osa täkäläisesta vauraudesta perustuu siihen, että saadaan kehitysmaista halpaa raaka-ainetta (kahvista öljyyn) ja työvoimaa (esim. hikipajat vaatetusalasta teknologiaan). Lisätään tähän vielä väestöräjähdys, ilmastonmuutos (joka muuten vaikutti Syyrian kriisin syntymiseen (http://news.nationalgeographic.com/news/2015/03/150302-syria-war-climat…) ja muu ympäristön pilaantuminen niin lopputulos on se että lasku tulee tavalla tai toisella. Jos katsoo kauppojen tarjontaa, mikä määrä huonolaatuista kamaa on myynnissä muutamalla eurolla ja miten hanakasti sitä ostetaan, niin onhan se ihan selvää ettei kyseinen toiminta ole kestävää millään periaattella

Vierailija
34/59 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sitten ei kannata vedota siihen kuinka me nuoremmat tulemme perimään suurten ikäluokkien keräämän varallisuuden, jos se imaistaan hoitokuluihin. Ja kyllähän joku perheasunnon hinta äkkiä hoitokuluihin menee (ja sitä kautta terveysyhtiöiden johtajien taskuun.)

Me siis maksamme ne isot eläkkeet,  varallisuutta ei kerry, eikä myöskaän perintöä tule. Se onkin mielenkiintoista, miten oma vanhuus sitten järjestyy kun ei ole omaisuutta eikä säästöönkään saa mitään.

Onkos sinusta 1800 e/kk iso eläke (vero% 33), kun takana on 47 työvuotta?

On. Nykyään saa tonnin bruttoeläkkeitä 47 vuoden työuran jälkeen.

Selväähän on, että suurin osa nykyisistä työikäisistä alle nelikymppisistä ja nuoremmista ei eläkkeitä tule saamaan lainkaan. Maksut menevät palkasta kuitenkin, että vähän riittää empatiaa keskituloisille eläkeläisille. Tuollaisia 1800 e/kk palkkoja saa aika moni ja tekee muutakin kuin katselee telkkaa kaiket päivät. Omakin mies tekee 12 -tuntisia päivä saadakseen tuon kuussa.

Vierailija
35/59 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikin töitä niin kuin vanhemmillani oli ja on. Eivät käsitä, miksen mene vaikka siivoamaan. Yritys on kova, mutta kun ei ole koulutusta, ei pääse. Ei töitä löydy tällaisille kuin minä. Ennen olisi löytynyt. Vanhempanikin pääsivät töihin vaikka mihin ilman sen kummempia koulutuksia. Mun ikäisinäni he asuivat jo omakotitalossa. Mä asun halvassa pikkuyksiössä ja sinnittelen hiluilla. Töitä en saa. Olin ns. kriittiset vuodet liian sairas mihinkään työhön tai opiskelemaan ja ylioppilastutkintoon se jäi. Ensimmäiset kesätyötkin jäi saamatta kun ei ollut suhteita ja kävi huono tuuri joka haussa. Nyt voisin tehdä työtä, muttei niitä ole. Vanhemmilleni tämä on käsittämätöntä.

Tätini ensimmäinen kesätyö oli pankissa, jonne pääsi kun oli kerran luotettava lukiolainen. Ja oli siis pankin kassalla.

Vierailija
36/59 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkekatto ehdottomasti! Jos ei eläkeikään mennessä ole kerennyt varallisuutta hankkia, niin ei se kuulu enää työeläkeyhtiöiden tehtäviin.

Vierailija
37/59 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätini ensimmäinen kesätyö oli pankissa, jonne pääsi kun oli kerran luotettava lukiolainen. Ja oli siis pankin kassalla.

Oma äitini pääsi töihin, kun käveli tehtaalle ja kysyi onko töitä. Seuraavana päivänä alkoi useamman vuoden työsuhde. Äidilläni oli taustallaan keskeytetty lukio. Tuolla taustalla nykyisin voisi saada töitä vain suhteilla, jostain perheyrityksestä. Äitini sentään ymmärtää ettei nykyään enää vain kävellä töihin, vaan siitä taistellaan, toisin kuin isäni.

Vierailija
38/59 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset kolmi-nelikymppiset ei tule edes saamaan eläkettä koska syntyvyys on niin alhainen http://www.mtv.fi/lifestyle/hyvaa-elamaa/artikkeli/suomeen-syntyy-niin-…

Vierailija
39/59 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimakkaita antibioottiprotokollia on jo keksitty kroonisten tautien nuijertamiseen. Ei tarvi meinaan maksaa terveydenhoidosta niin paljon, kunhan tekee asioita oikein. Ette kuule niistä, koska ne eivät ole tuottoisia lääketieteelle ja hoivafirmoille, kun kukaan ei makaa enää vihanneksena. Järki voittaa kuitenkin lopulta.

Vierailija
40/59 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina miettinyt, että miksi ne ovat nimenomaan eläkeläiset jotka ovat koko ajan potkimassa opiskelijoita ja pienentämässä tukia? Ihan sama vaikka eläkeläisellä olisi jättisuuret eläkkeet tai sitten ihan minimieläkkeet, aina sama napina että opiskelijat opiskelijat.

Mitä eläkeläiset voisivat tehdä teidän hyväksi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme