Miksi kassantyöntekijöitä kutsutaan myyjiksi? Eivät ne ole mitään myyjiä.
Eivät ne tiedä tuotteesta mitään eivätkä ole suunnitelleet ostotapahtumaa eivätkä suositelleet sitä sinulle.
Kommentit (19)
Olisiko myyjälle parempi nimii kusettaja? Kassa ei kuseta, vaan ottaa vain maksun asiakkaan itse valitsemasta tuotteesta. Myyjä taas saa asiakkaan ostamaan tuotteen mitä hän ei tarvitse.
KassaMYYjä MYY sen tuotteen sinulle. Lisäksi joissain paikoissa myyjät tekevät kaikkea - varastoa, hyllytystä, neuvomista, kassaa. Eli et voi tietää mitä kaikkea se sinua kassalla palveleva myyjä tekeekään. Kassa ei ole aina pelkästään kassa.
Anyways 0/5
Vierailija kirjoitti:
KassaMYYjä MYY sen tuotteen sinulle. Lisäksi joissain paikoissa myyjät tekevät kaikkea - varastoa, hyllytystä, neuvomista, kassaa. Eli et voi tietää mitä kaikkea se sinua kassalla palveleva myyjä tekeekään. Kassa ei ole aina pelkästään kassa.
Anyways 0/5
Et taidakaan tietää mitä kaikkea ammattilaisMYYJÄN työ sisältää. Ihan oikean myyjän.
No ottaako päähän? Kassamyyjillä on paremman näköinen mies ja isompi palkka kuin sinulla.
Vierailija kirjoitti:
No ottaako päähän? Kassamyyjillä on paremman näköinen mies ja isompi palkka kuin sinulla.
Mut??'mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anyways 0/5
Et taidakaan tietää mitä kaikkea ammattilaisMYYJÄN työ sisältää. Ihan oikean myyjän.
Tiedän itse asiassa varsin hyvin, olen myyjä ammatiltani. En halunnut selvittämään koko työnkuvaa ilmiselvälle provolle.
Juu, minä olen ihan mielelläni kassahenkilö ja hyllyttäjä enkä myyjä. En jaksaisi päivääkään tyrkyttää ihmisille tavaroita. Mutta niin vain sopparissa ja työehtosopimuksessa ja palkkataulukoissa lukee myyjä.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko myyjälle parempi nimii kusettaja? Kassa ei kuseta, vaan ottaa vain maksun asiakkaan itse valitsemasta tuotteesta. Myyjä taas saa asiakkaan ostamaan tuotteen mitä hän ei tarvitse.
Hyvä myyjä ei nykypäivänä todellakaan kuseta. Eikä kenelläkään myyjällä ole mitään taianomaista kykyä manipuloida ihmistä ostamaan jotain mille ei ole minkäänlaista tarvetta. Jos joku on niin johdateltavissa, niin ehkä ei kannata edes käydä ostoksilla yksin?
Jos itselleni on joskus tullut sellainen olo, että myyjä on toiminut epärehellisesti tai muutoin huonosti, niin olen palauttanut tuotteen ja valittanut esimiehelle. Nykyään suurin osa kaupoista tarjoaa tuotteille vaihto/palautusoikeuden, eli mitään sellaisia ongelmia ei pitäisi olla. Jos kauppa ei suostu ratkaisemaan tilannetta, niin yhteys kuluttaja-asiamieheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anyways 0/5
Sinä puhut nyt jostain avainasiakaspäälliköstä tai Senior Account Executivesta. Kyllä ne myyjät nykyään nököttävät siinä kassan takana. Näin se kieli kehittyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anyways 0/5
Sinä puhut nyt jostain avainasiakaspäälliköstä tai Senior Account Executivesta. Kyllä ne myyjät nykyään nököttävät siinä kassan takana. Näin se kieli kehittyy.
Kieli?
Voi luoja. Jokaisen kaupassa työskentelijän ammattinimike on myyjä. Teit sitten kassaa/hyllytit yms whatever
T. Myyjä
Suunnitelleet ostotapahtumaa?
Miten se suunnitellaan?
Miksi siivoajia sanotaan siivoojiiksi, eihän ne mitään siivoa, nehän puhdistaa, oikeampi termi olisi puhdistaja.
Ehheh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä myyjä ei nykypäivänä todellakaan kuseta. Eikä kenelläkään myyjällä ole mitään taianomaista kykyä manipuloida ihmistä ostamaan jotain mille ei ole minkäänlaista tarvetta. Jos joku on niin johdateltavissa, niin ehkä ei kannata edes käydä ostoksilla yksin?
Jos itselleni on joskus tullut sellainen olo, että myyjä on toiminut epärehellisesti tai muutoin huonosti, niin olen palauttanut tuotteen ja valittanut esimiehelle. Nykyään suurin osa kaupoista tarjoaa tuotteille vaihto/palautusoikeuden, eli mitään sellaisia ongelmia ei pitäisi olla. Jos kauppa ei suostu ratkaisemaan tilannetta, niin yhteys kuluttaja-asiamieheen.
Sama kuin mainosten tehtävä: Saada haluamaan sellaista mitä ei oikeasti tarvitse. Ja kyllä vain yllättävän moni menee halpaan ja uskoo. Tiedän yhden ihmisen joka on hyvinkin johdateltavissa ja pidän erittäin epämoraalisena hänelle asioiden kaupittelua, anteeksi nyt vain, mutta kaikki eivät voi sille mitään, että ovat helposti manipuloitavissa ja heilläkin on kuitenkin oikeus kulkea ulkona, käydä kaupoissa ja vastata puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anyways 0/5
Tarkoitatko siis kusettamista ja turhien asioiden tyrkyttämistä?
Vierailija kirjoitti:
Suunnitelleet ostotapahtumaa?
Miten se suunnitellaan?
Mietitään miten saadaan asiakas huijattu ostamaan jotain täysin turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja. Jokaisen kaupassa työskentelijän ammattinimike on myyjä. Teit sitten kassaa/hyllytit yms whatever
T. Myyjä
Vielä vähemmän se hyllyttäminen yms whatever on myymistä.
Kuulostaahan se hienomalta olla myyjä kuin kassa...