Onko totta, että salaatti kuuluu tarjota erilliseltä lautaselta? Vain juntit syövät sen lämpimän ruoan lautaselta
Suomalainen tapa tarjota salaatti lämpimän ruoan vierestä on junttia?
Kommentit (74)
Yks hailee millä tavalla sen syö, kunhan syö. :D
Mä riisun aina burgerin ja laitan ne kasvikset salaattilautaselle, Pihvit ranskalaisten kanssa omalle laitaselle ja sen sämpylän leipälautaselle. Ei hel vet ti, kuka juntti suo noi kaikki samalta lautaselta!😱
Otan ravintoloissa salaatille aina oman lautasen, mutta tästä on tullut yhä vaikeampaa kuin yhä useampi ravintola ei enää tarjoa tarjotinta.
Kahden lautasen kanniskelu pitkin salia ilman tarjotinta on hemmetin epäkäytännöllistä.
Ylimääräiset lautaset on vaan turhia. Yläluokkaiset eurooppalaiset keksii näitä sääntöjä kun ei ole mitään parempaakaan tekemistä ja pätemisen aihetta.
Monissa ravintoloissa sanotaan, että voitte aloittaa salaattipöydästä, pääruokaa odotellessa. Joissakin tuodaan leipätikkuja tai leipää ja levitettä, ennen pääruokaa. Tapoja on monia. Ranskalaiset syövät salaatin ja juustoja, pääruoan ja jälkiruoan välissä. Eikä varmaan sekään koske kaikkia ranskalaisia. Eivätkä pelkästään suomalaiset kasaa seisovasta pöydästä suurimmalle lautaselle katkaravut, lihat, sillit ja suklamousset kirjavaksi keoksi. Sellaisen olen nähnyt muuallakin kuin Suomessa. Eivätkä olleet suomalaisia.
Ostan salaatit valmiina on rasiassa kuin ateriani on rasiassa kaupan eines tiskiltä,En tarvii lautasia lainkaan.Kotin en tee lounaita, päivällisä, en illalisia kenellekään. Jokain syököön oma kotinsa tai missä haluaa? Mutta minun koti ei tulla lokitamaan,ei edes kahville.Yhteisin ruokailuihin ja kahville menemme ravontola mailma halpaan lounaspöytään..Jokainen maksaa ostoksensa itse. terv.yksin elävä ja yhden tulot..
Vierailija kirjoitti:
Ylimääräiset lautaset on vaan turhia. Yläluokkaiset eurooppalaiset keksii näitä sääntöjä kun ei ole mitään parempaakaan tekemistä ja pätemisen aihetta.
Ja suomalaiset on vain juntteja.
on. ei siitä kauaa ole, kun se peruna ja kastikekin syötiin syvältä lautaselta.
Vierailija kirjoitti:
Joku Teuvo Hakkarainen voi syödä samalta lautaselta salaatin ja lämpimän ruoan mutta sivistynyt ihminen ei niin tee.
Minä olen jo kaksi kertaa äänestänyt teuvo hakkaraista eduskuntavaaleissa, joten totta kai voin syödäkin kuten hän.
Vierailija kirjoitti:
on. ei siitä kauaa ole, kun se peruna ja kastikekin syötiin syvältä lautaselta.
Minä syön edelleen kotona kaiken ruoan syvältä lautaselta. Pysyy ruoat paremmin lautasella, kun syön yleensä olohuoneen sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ole pelkästään turhia vaan jopa haitallisia. Todellä epäkäytännöllistä syödä salaattia ja pääruokaa eri lautasilta. Ja vie niin paljon tilaa, ettei läppäri tai puhelin mahdu enää kunnolla pöydälle.
Ajatus kermaisen lihapullakastikkeen sekoittumisesta kylmään vihersalaattiin samalla lautasella on oksettava.
Eikö todellakaan ole saatavilla kaksiosaisi lautasia? Löysin vain jonkin pikkulapsille tarkoitetun.
Sivistynytkin ihminen voi säästää tiskiä.