Naisen halut kasvaa yli 40v?
Näin väitetään monessa paikassa, mutta monellako on omakohtaista kokemusta että näin olisi käynyt? Jos on käynyt niin miten iso muutos on ollut esimerkiksi 30v vs 40v välillä?
Kommentit (47)
Olet ap oikeassa, juuri noin siinä käy. Libido alkaa kohota n. 35-v ja on korkeimmillaan n. 40-50-vuotiaana. Tietysti on yksilöllistä ja riippuu osittain hormoneista, joten vaihdevuodet vaikuttavat. Mutta vaihdevuosien vaikutuskin on yksilöllinen, ei vaikuta kaikilla mitenkään tai vaikuttaa ihan päinvastoin, eli halut voi vieläkin lisääntyä. Myös esim. ruokavalio vaikuttaa. Luin jonkun amerikkalaisen tutkimuksen, jossa oli, että 60 % naisista koki, että seksielämä oli parhaimmillaan vaihdevuosien jälkeen.
Mulla ei ole vielä vaihdevuosioireita, ja halut ovat kyllä kovat, ovat olleet jo n. 10 v. Olen 48 v.
Tuttu juttu, koettu omalla kohdalla. Nyt 40+ tekee mieli lähes koko ajan, ja ovulaation aikaan etenkään ei tahdo päästä panetuksesta eroon millään. Tuntuu että kierrän silloin levottomana kehää kuin kiimainen kissa, ja kaikki miehet tuoksuu hyvältä. Syy johtunee biologiasta, laskevaa hedelmällisyyttä yritetään kompensoida järjestämällä mahdollisimman paljon panoja.
Vanhempi ystävättäreni kertoi, että pari vuotta ennen vaihdevuosia on ihan sietämätöntä, kun tekee mieli koko ajan. En uskonut ennen kuin koin sen itse, nyt on puolitoista vuotta mennyt ja toivon vain että tämä loppuisi. Mieheltäni ei seksiä saa kerjäämälläkään, enkä pettääkään halua.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu juttu, koettu omalla kohdalla. Nyt 40+ tekee mieli lähes koko ajan, ja ovulaation aikaan etenkään ei tahdo päästä panetuksesta eroon millään. Tuntuu että kierrän silloin levottomana kehää kuin kiimainen kissa, ja kaikki miehet tuoksuu hyvältä. Syy johtunee biologiasta, laskevaa hedelmällisyyttä yritetään kompensoida järjestämällä mahdollisimman paljon panoja.
No nyt tiedät miltä useimmista miehistä on tuntunut teini-iästä lähtien. Sitten joskus nelikymppisenä alkaa pikkuhiljaa helpottamaan. Melkoista ironiaa, että halut menevät usein juuri näin ristiin, että kun toinen vihdoin innostuu, niin toisella alkaa ja halut hiipumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi ystävättäreni kertoi, että pari vuotta ennen vaihdevuosia on ihan sietämätöntä, kun tekee mieli koko ajan. En uskonut ennen kuin koin sen itse, nyt on puolitoista vuotta mennyt ja toivon vain että tämä loppuisi. Mieheltäni ei seksiä saa kerjäämälläkään, enkä pettääkään halua.
No mutta onhan elämässä niin paljon kaikkea muutakin kuin seksi. On lapset, ystävät, harrastukset ja läheisyys kumppanin kanssa. Vai miten sitä aina miehille sanotaan, kun nainen ei halua seksiä?
Ehkä tämä on luonnon tapa opettaa kärsivällisyyttä, kun molemmat sukupuolet joutuvat vuorotellen kärsimään kiimasta samalla kun toista ei juuri kiinnosta. Jostain syystä vain naiset tuntuvat loukkaantuvan syvästi, jos he tulevat torjutuksi. Kyllähän heidän pitäisi tietää, että kaikilla on aina oikeus kieltäytyä seksistä.
Toivottavasti näin käy vaimollakin. Itse joutunut jo vuosia kärvistelemään, kun toista kiinnostaa niin harvoihin.
Se voi johtua ihan siitä, että lapset ei ole enää koko ajan koivessa kiinni ja simppelisti tilaisuuksia seksiin on koko ajan enemmän. Lopulta kun kahden kotona ukon kanssa niin voi alkaa hommiin aina kun haluttaa. Seksissähän on sama, kuin monessa muussakin; mitä enemmän harrastaa sen enemmän tekee mieli.
Toisaalta myös silloin hoksaa, että kohta alka aolla oikeasti vanha ja ei se seksi suju ikuisuutta joten nyt jos koskana on paras oikeasti alkaa toteuttamaan fantasioitaan ja mielitekojaan - ti unohta akoko juttu. En ainakana itse voi kuvitella kaikkea siipan kanssa nyt harrastettavaa aloitettavaksi eläkkeellä... Jatkettavan kyllä, muttei niitä ekoja kertoja..
Vierailija kirjoitti:
Se voi johtua ihan siitä, että lapset ei ole enää koko ajan koivessa kiinni ja simppelisti tilaisuuksia seksiin on koko ajan enemmän. Lopulta kun kahden kotona ukon kanssa niin voi alkaa hommiin aina kun haluttaa. Seksissähän on sama, kuin monessa muussakin; mitä enemmän harrastaa sen enemmän tekee mieli.
Toisaalta myös silloin hoksaa, että kohta alka aolla oikeasti vanha ja ei se seksi suju ikuisuutta joten nyt jos koskana on paras oikeasti alkaa toteuttamaan fantasioitaan ja mielitekojaan - ti unohta akoko juttu. En ainakana itse voi kuvitella kaikkea siipan kanssa nyt harrastettavaa aloitettavaksi eläkkeellä... Jatkettavan kyllä, muttei niitä ekoja kertoja..
Näinkin varmaan osittain, mutta kyllä mulla on halut nyt paljon kovemmat kuin nuorena, joilloin myöskään ei ollut lapsia ympärillä pyörimässä. Myös kiihotun ja kostun helpommin, saan uskomattomia orgasmeja ja vaikka 10 peräkkäin. Nuorena pitkällisen työn tuloksena sen yhden. Luultavasti myös iän tuoma itsevarmuus auttaa ja se ettei enää ole päällimäisenä mielessä, että miltähän näytän tässä asennossa ja apua, näytänkö hölmöltä kun saan orgasmin.
Toki sekin pistää miettimään, että ei tässä viisikymppisellä enää välttämättä halukkaita vuosia kovin pitkää jonoa edessäpäin ole, eikä välttämättä ylipäätään vuosia. Lähipiirin miehillä sydäninfarkteja sen verran tiheään tahtiin, että sekin pistää ajattelemaan. Mun miehellä on kyllä vielä halut ja kyvyt tallella, ei ehkä yhtä kovat halut kuin nuorena, mutta ihan kohtuulliset vielä. On onneksi sellainen terveysintoilija, karppaa ja liikkuu paljon, syö kiltisti vitamiinilisänsä, ei tupakoi eikä juo.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti näin käy vaimollakin. Itse joutunut jo vuosia kärvistelemään, kun toista kiinnostaa niin harvoihin.
juu, itsekkin ajattelin noin, olin siis optimisti tämän asian kanssa. Mutta karu totuus oli se että realismia on se ettei mitään muutosta tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Täällä 48-vuotias nainen. Vaihdevuosioireista ei vielä merkkiäkään.
Totisesti, halut lisääntyivät neljän kympin jälkeen aivan valtavasti. Olen niin halukas, että kohta räjähdän.
Joku sanoi, että tässä vaiheessa naiset tietää, miltä miehistä on tuntunut teini-iästä lähtien.
Minulla on ollut sama mies 30 vuotta. Kun hän oli nuorempana halukas, minä annoin AINA. AINA. Jos ei yhdyntää niin mitä tahansa; suikkareita yms.
Nyt kun häntä ei haluta, hän ei suostu minkäänlaiseen seksiin kanssani. Ei minkäänlaiseen. Se siitä tasa-arvosta.
Jos olisin tiennyt tämän nuorempana, niin paskat olisin hänelle antanut. Olisi saanut kärvistellä kiimoissaan.
Ja kyllä, olen täysin samoissa mitoissa kuin nuorena ja miesseurasta ei olisi puutetta, mutten vielä viitsi pettää, mutta kohta viitsin.
Koska viimeksi olette rakastelleet?M44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta onhan elämässä niin paljon kaikkea muutakin kuin seksi. On lapset, ystävät, harrastukset ja läheisyys kumppanin kanssa. Vai miten sitä aina miehille sanotaan, kun nainen ei halua seksiä?
Ehkä tämä on luonnon tapa opettaa kärsivällisyyttä, kun molemmat sukupuolet joutuvat vuorotellen kärsimään kiimasta samalla kun toista ei juuri kiinnosta. Jostain syystä vain naiset tuntuvat loukkaantuvan syvästi, jos he tulevat torjutuksi. Kyllähän heidän pitäisi tietää, että kaikilla on aina oikeus kieltäytyä seksistä.
Tavallaan ymmärrän vahingonilosi ja katkeruudensekaisen pointtisi siitä, että koska joku mies joskus maailmassa ei ole saanut seksiä, se pitää kostaa kaikille naisille. Mutta minä olen tässä asiassa harvinaisen syytön, koska oma mieheni on aina saanut seksiä kun on halunnut, ihan teini-iästä asti.
Torjutuksi tuleminen tuntuu pahalta, en voi sille mitään. Onko sinulla joku hyvä niksi, miten voi miesmäisesti olla piittaamatta siitä, että oma puoliso ei halua?
Toki tiedän että voisin mennä hakemaan muualta sitä mitä en aviomieheltäni saa, ja tarjokkaita olisi jonoksi asti, mutta kun en vain ole sellainen nainen, joka pettää miestään. -5
Mitenköhän tuo asia on nykyään, kun lapset pyöräytetääm päälle kolmekymppisenä? Voisi kuvitella, että arki uhmaikäisen lapsen kanssa taittaa perheestä kovimmat halut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä 48-vuotias nainen. Vaihdevuosioireista ei vielä merkkiäkään.
Totisesti, halut lisääntyivät neljän kympin jälkeen aivan valtavasti. Olen niin halukas, että kohta räjähdän.
Joku sanoi, että tässä vaiheessa naiset tietää, miltä miehistä on tuntunut teini-iästä lähtien.
Minulla on ollut sama mies 30 vuotta. Kun hän oli nuorempana halukas, minä annoin AINA. AINA. Jos ei yhdyntää niin mitä tahansa; suikkareita yms.
Nyt kun häntä ei haluta, hän ei suostu minkäänlaiseen seksiin kanssani. Ei minkäänlaiseen. Se siitä tasa-arvosta.
Jos olisin tiennyt tämän nuorempana, niin paskat olisin hänelle antanut. Olisi saanut kärvistellä kiimoissaan.
Ja kyllä, olen täysin samoissa mitoissa kuin nuorena ja miesseurasta ei olisi puutetta, mutten vielä viitsi pettää, mutta kohta viitsin.
Koska viimeksi olette rakastelleet?M44
Tässä 48-vuotias halukas, jolta kysyit.
Olemme rakastelleet viimeksi 2,5 v.sitten.
Kun olimme 18-30, kertoja oli 4-5 viikossa,30-35 keskimäärin 2 kertaa viikossa, 35-40 keskimäärin kerran kahdessa viikossa ja 40-45 keskimäärin 1 kerta kuukaudessa. Sitten loppui kokonaan, enkä jaksa enää ehdottaa.
Täällä 45-vuotias nainen. Seksiä miehen kanssa 2-3 kertaa vuodessa, helposti tulee 4-5 kuukauden taukoja väliin.
Seksi ei ole sinne päinkään kuin parikymppisenä. Jos sitä on, nii se on pari kolme minsaa sisään ulos, eikä muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän vahingonilosi ja katkeruudensekaisen pointtisi siitä, että koska joku mies joskus maailmassa ei ole saanut seksiä, se pitää kostaa kaikille naisille. Mutta minä olen tässä asiassa harvinaisen syytön, koska oma mieheni on aina saanut seksiä kun on halunnut, ihan teini-iästä asti.
Torjutuksi tuleminen tuntuu pahalta, en voi sille mitään. Onko sinulla joku hyvä niksi, miten voi miesmäisesti olla piittaamatta siitä, että oma puoliso ei halua?
Toki tiedän että voisin mennä hakemaan muualta sitä mitä en aviomieheltäni saa, ja tarjokkaita olisi jonoksi asti, mutta kun en vain ole sellainen nainen, joka pettää miestään. -5
Voin vain lohduttaa, että kaikkeen tottuu. Seitsemän - kahdeksan vuotta kun ottaa vastaan pääosin torjuntoja, niin ei yksi lisää enää juurikaan tunnu. Toki vaarana on, että oma mielenkiinto seksiin vähenee. Kai sitä kroppakin ymmärtää, että turha intoilla.
Mulla noi lapset muutti omilleen ja nyt yksin voin vihdoinkin keskittyä miehiin. Treffeillä tulee käytyä usein ja seksielämä on täten vilkasta. :)
Oliskohan se tarkoitettukin niin, että nuori nainen ja vanha mies olisivat pari, kun heillä paremmin halut kohtaa? Ja sitten taas vanha nainen ja nuori mies, kun heilläkin halut kohtaa? Ja muutenkin, vanhetessaan mies väsyy, hänelle voisi sopia vaikka koti-isyys ja nainen saisi tehdä uraa. Mies alkaa jotenkin hiipumaan siinä nelkyt +, naisella taas tahti kiihtyy. Mitä jos se onkin noin? Mies kun kuolee, niin nuorehko leski ottais sitten uuden nuoren miehen. Jos noita pallolaajennuksia ei olis, niin miehethän kuolis siinä 60-70-v, niinkuin ennenvanhaan. Siinä olis leski just parhaassa iässään. Leikkiä hei vaan!
No ei kyllä ole halut kiihtynyt. Vuosi vuodelta halut vain vähentyneet vaikka seksi miehen kanssa aina ollut upeaa. Turha naisten syyttää 3 minuutin seksiä jos harrastaa sitä kuukauden välein. Itsekin laukea pitkän tauon jälkeen minuuteissa. Seksi on parasta kun sitä harjoittaa usein mutta kun ei halua nii ei halua. 42v ja odotan edelleen että halut palaisi 25v tasolle tai lähelle sitä
+45 lähtien naisilla useimmin alkaa vaihdevuodet ja näin ollen libido(seksuaalinen halukkuus) vähenee, joten en tiedä mistä sinä olet lukenut tietoa tästä. Se ei valitettavasti useimmilla naisilla pidä paikkansa että halukkuus lisääntyisi, kuitenkin on aina olemassa poikkeuksia.