Voiko esikoisen ottaa mukaan äitiysneuvolakäynneille?
Onko ok vai pitääkö isän jäädä kotiin hoitamaan?
Kommentit (5)
Jos on mahdollista isän hoitaa, niin jättäisin kotiin. Mutta voi toki tarvittaessa ottaa mukaan, varsinkin jos viihtyy lelujen tai puhelimen/tabletin parissa niin että äiti saa keskittyä myös muihin asioihin.
Voi, ainakin meidän neuvolassa Helsingissä. Yritin silti järkätä ajat niin, että lapsi joutui tulemaan mukaan mahdollisimman harvoin. Neuvolakäynnin aikana istui nurkassa ja leikki itse leluilla tai selaili kirjoja. Oli rauhallinen jo parivuotiaana, mutta pari kertaa jouduin lahjomaan jollain. En mielelläni ota lapsia mukaan omiin terveysjuttuihini, en halua huolestuttaa heitä (turhaan).
Minulla ollut alle 2v joka kerralla mukana. On leikkinyt leluilla ja sydänääniä kuunnellessa napostellut rusinoita tai katsonut puhelimen kautta fröbelin palikoita tms.
Nt- ja rakenneultrassa kävin yksin ja mies jäi esikoisen kanssa aamulla kotiin. Meillä 60km matkaa keskussairaalaan jossa ultrataan, sain varattua aikaiset aamuajat ja lapsen hoito oli helpointa järjestää näin.
Kyllä mulla aikoinaan oli ja joskus kolmekin lasta. Lääkärineuvolassa ja ultrissa kävin yksin, mutta ihan perusneuvolakäynneillä oli lapset mukana.