Pitääkö uudelleen synnyttäjän ravata neuvolassa yhtä usein kuin ensisynnyttäjän?
Turhanpäiväistä löpinää äidiksi tulemisesta en jaksaisi toista kertaa kuunnella..minulle riittäisi mittaukset, kysyn sitten kyllä itse jos joku asia mietityttääkin. Asumme Espoossa, jos sillä on merkitystä.
Kommentit (9)
Voit kertoa itse ettet tarvitse niin monta käyntiä. Minä sanoin kolmannessa raskaudessa, kun ärsytti ne voimavarakyselyt ym. Että mittaillaan mitä tarvitsee ja muuta ei kiitos.
Ei tarvitse. Ellei raskaudessa ole jotain erityistä seurattavaa. Mun piti käydä antamassa verikoe kerran kuukaudessa, koska veren vasta-aineita piti seurata.. Tämä olisi voitu tehdä labrassakin, mutta kävin nla:ssa kun täti osasi ottaa verikokeita. :D
Moninkerroin piti juosta neuvolassa, lääkärissä ja ultrissa.
Syynä ilmeisesti 15 vuotta sitten tehty sektio.
Esikoisen aikaan ultrattiin vain pari kertaa, nyt tässä raskaudessa ultrattiin ainakin 15 kertaa.
Oli siinä juoksemista, kun sairaalaan on 50km...
Mitään voimavarakyselyä tms ei tehty.
t: 6
Käyntikertoja oli vähemmän, löpinöiden määräkin oli vähentynyt. Tosin neuvolan suositukset ehtivät muuttua raskauksien välillä, että sikäli olisin ehkä toivonutkin enemmän opastusta. Olisin mielelläni käynyt neuvolassa useamminkin, koska ekassa raskaudessa mulla oli raskausmyrkytys. Tokalla kertaa sitä ei tullut, mutta oman mielenrauhani takia olisin halunnut käydä neuvolassa paljon paljon useammin.
Alkomahooli- ja voimavarakyselyihin kieltäydyin vastaamasta sanomalla, että kaikki on mielestäni ihan hyvin.
Ei mikään pakko, ainoastaan yhden kerran on pakko käydä.
Ainakin synnytysvalmennus jää pois,se on tarkoitettu ensisynnyttäjälle.