Minua naurattaa se, että vihreät ottivat kunnolla turpiinsa Hgissä :D
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Täys denial päälle niin ei tule niin paha mieli: ei me oltais haluttu ollakaan suurin puolue tai Annia pormestariksi. Ja kyllähän tää toinen sija oli ihan mahtava saavutus ja vaalivoitto tuli.
Totuus on että vihreät ei saavuttaneet sitä tavoitetta, joka oli heille se tärkein: suurin puolue ja pormestari pääkaupungissa. Stadilaiset esti tämän. Täällä on äänestetty hyvin strategisesti. Monet demaritkin äänesti Vapaavuorta.
Aika lähelle kuitenkin meni.
En muuten pidä huonoista voittajista, ovat paljon rumempia käytökseltään kuin huonot häviäjät. Omasta voitosta voi iloita, mutta toisen häviämisestä iloitseminen on osoitus heikosta itsetunnosta ja kenties narsismista/psykopatiasta. Iso alapeukku sellaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä 75,1% äänestäneistä ei äänestänyt vihreitä. Enpä menisi kehuskelemaan poliittisella mandaatillani, jos tuo olisi tilanne. Itse asiassa kaikista äänioikeutetuista 85,2% ei äänestänyt vihreitä. Se on hurja enemmistö.
Ja 70,7% ei äänestänyt kokoomusta. Pointtisi oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä 75,1% äänestäneistä ei äänestänyt vihreitä. Enpä menisi kehuskelemaan poliittisella mandaatillani, jos tuo olisi tilanne. Itse asiassa kaikista äänioikeutetuista 85,2% ei äänestänyt vihreitä. Se on hurja enemmistö.
Ja 70,7% ei äänestänyt kokoomusta. Pointtisi oli?
Jaa, kun tietäisin! Tämä on esimerkki siitä logiikasta, jota löytyy niiden FB-kavereiden joukosta jotka ovat vielä peppukipeitä Brexitistä ja Trumpin voitosta. Linkkailevat meemeihin, joiden mukaan Brexit ei tapahtunut, koska enemmistö ei oikeasti äänestänyt sen puolesta. Mukava huomata, että muidenkin mielestä tuo on kummallista logiikkaa.
Vihreät äänestäjät käyttäytyivät järkevästi ja äänestivät omaa vihreää ehdokastaan taaten sen, että suurempi osa todellisista, järkevistä ehdokkaista pääsi läpi. Kokoomuksen kannattajat äänestivät pormestarikiimassa pelkkää Vapaavuorta, mistä syystä esimerkiksi kaupunginhallituksen puheenjohtaja Tatu Rauhamäki ja kokoomusryhmän puheenjohtaja Laura Rissanen saivat niin vähän henkilökohtaisia ääniä että putosivat kokonaan valtuustosta.
Hyvä että ap jatkaa tuota spämmäystä. Saa seuraaviin vaaleihin mennessä kaikki äänestämään vihreitä.