Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äänestys % taas järkyttävän alhainen, miksi et äänestänyt?

Vierailija
10.04.2017 |

Perusteluja?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on samassa tilassa kuin neuvostoliitto aikoinaan, meillä on olemassa vain yhden ideologian politiikka, aivan sama mitä puoluetta äänestät niin poliittinen suunta on sama ja mikään ei muutu.

Minulle oli täysin mahdotonta antaa ääneni ideoogialle ja ehdokkaille, joita kohtaan tunnen ainoastaan mitä syvintä halveksuntaa.

Mikset muuta Venäjälle? Siellä poliittinen kulttuuri ja yhteiskunnassa vallitsevat arvot kohtaisivat paremmin omasi.

Vierailija
22/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihreitten ja rkp kannalta on ihan hyvä, ettei kaikki äänestä. rkp edustajia on lähinnä rannikkoalueen kunnissa ja vihreitä suurimmissa kaupungeissa. joten jos pienemmillä paikkakunnilla käytäisiin ahkerammin äänestämässä, niin valtakunnallisesti vaalitulos voisi muutua aika lailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä ihmisillä, jotka eivät äänestä, menee hyvin. Vain epäkohdat saavat ihmiset vaaliuurnille. Ehkä äänestämättömät katsovat, että heidän elämäänsä ei horjuta mikään, kävi vaaleissa miten tahansa.

Vierailija
24/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän 3 jotka ei äänestänyt. Yksi heistä on sairaalassa ja sairastaa syöpää, ei kiinnosta äänestys kun on kuolemassa. Toinen on dementoituneena palvelukodissa, ei ymmärrä mitää äänestyksestä ja yhtä työkaveria ei kiinnostanut äänestää tällä kertaa.

Vierailija
25/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkaiskaapa ainakin helsinkiläiset  Ylen sivustoa äänestys% :sta äänestysalueittain, ei tarvitse olla suurikaan analyytikko kun näkee , että ns.paremmilla tai sellaisiksi  mielletyillä asuinalueilla % on 70 tai yli . Sama varmaan muissakin  suuremmissa kaupungeissa."huonompi osaisia" ei kiinnosta ja kokenevat ettei mikään muutu kuitenkaan ? Tai ettei ole edes heidän velvollisuutensa . Sitten huudetaan kun herrat sortaa!

https://vaalit.yle.fi/tulospalvelu/kv2017/vaalipiiri/1/kunta/91

Vierailija
26/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En löytänyt sopivaa ehdokasta. Mä en tajua, miksi porukat aina vaan jaksaa äänestää Ikeä. Samaa paskaa aina vaan. Mikään ei tuu kuitenkaan muuttumaan. Ja sitten vielä Jeti. Hyvin menee meillä Turussa. Mäenpää sentään putos.

27/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mikä oli äänestys prosentti?

Vierailija
28/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni, rästityöt ja kiire. Ei ollut aikaa ennakkoäänestää ja eilen pelkäsin lamppuja. En käsitä, miten joku voi sanoa ennakkoäänestyksen olevan pitkä. Ei ole, jos puskee töitä vaihtelevasti yötä päivää ja kotona on kaksi lasta ja sitten pitäisi vielä keretä päättämään ketä äänestää. Motivaatio tähän ehdokkaiden tutkimiseen on myöskin pohja-aallolla, koska jokainen puolue syö sanansa. Ja varmaan kasan sieniä myös, koska paikan saamisen jälkeen linjaukset ovat aika utopistisia.

Vierailija
29/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käy sirkuksessakaan niin miksi osallistuisin tälläiseenkään sirkukseen?

Olipa typerä vastaus. Kaikki liittyy politiikkaan, olet ilmeisen tyytyväinen kaikkeen mitä sinulla tällä hetkellä on ja mitä ympärillä tapahtuu.

Vierailija
30/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on muka niin edistyksellinen maa ja silti ei voi vieläkään äänestää netissä.

Äänestän seuraavan kerran kun nettiäänestys onnistuu. Mahdanko ehtiä kuolla ennen sitä päivää.

Epäilen että nettiäänestämistä ei haluta koska moni nukkuva voisikin äänestää ja vanhat pierut ehkä menettäisi paikkansa.

Vierailija
31/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestämässä kävi 58,8 prosenttia äänioikeutetuista. Edellisissä kuntavaaleissa vuonna 2012 äänestysprosentti oli 58,3.

On todella alhainen. Siis lähes puolet ei äänestä ollenkaan! On kuntia joissa äänestysprosentit on reilusti alle 50. Eduskuntavaaleissakaan viimeksi ei ollut kuin 70%.

Äänestäminen on tehty jokaiselle äänioikeutetulle mahdolliseksi. Miksi ihmiset eivät äänestä?

Vierailija
32/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se on IHAN sama kuka on vallassa, köyhät survotaan maanrakoon silti. EI mitään väliä! Käytän sen ajan mielummin johonkin hyödylliseen.

Vierailija
33/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan sen takia en käynyt äänestämässä että voitte ihmetellä sitä täällä ja antaa alapeukkuja.

Vierailija
34/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuus muuttaa harjoitettavan politiikan aina samanlaiseksi. Näin typerää järjestelmää kannattavan ja äänestävän täytyy olla tyhmä kuin saapas.

Jos sulla on jotain hyviä vaihtoehtoja edustukselliselle demokratialle, kerro toki!

Vierailija
35/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi hyvä, jos kunnissa äänestämässä käyneille annettaisiin jotain kun ovat äänensä antaneet. suomalaiset juovat kahvia paljon, muttei tuo taita paras mahdollinen juttu olla. jotkut juovat kahvin sijasta teetä ja voisi tulla kalliksi. ehkä parasta olisi jakaa ilmaisia lippuja kunnan järjestämiin viihte ja kuntoilujuttuihin.

Vierailija
36/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntavaalit. Ihan sama. Äänestän sitten eduskuntavaaleissa.

Kuntavaalithan vaikuttavat juuri kaikista eniten sinun omaan arkeesi.

Ai mitenkä kuntavaalit vaikuttavat minun omaan arkeeni?

Enpä ole hoksannut niiden kuntavaalien millään muotoa vaikuttavan minun arkeeni?

Ihan tätä samaa arkea mulla on ollut kuntavaaleista huolimatta vaaleista toisiin.

En halua äänestää itseäni edustamaan noista pällinaamoista ketään!

Kaikki ovat vain oman edun tavoittelijoita, ja mielestäni kaikki kunnan palkkalistoilla olevat ehdokkaat voisi eliminoida kokonaan pois kuntavaaleista.

Vierailija
37/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiennyt ketä äänestäisin ja en halua äänestää kaiken maailman idiootteja joten jätin äänestämättä, mulla elämässä tällä hetkellä muutakin mietittävää kuin tuo. Alapeukuttajat voi suksia v*ttuun, se ei kenellekkään kuulu jos ei halua äänestää.

Vierailija
38/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut äänestää koska en tarkastushetkellä ollut kirjoilla missään Suomen kunnassa. 

Vierailija
39/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useista syistä.

Ensinnäkin, olen katsellut asuntoja toisesta kaupungista ja muutan pois niin pian kuin mahdollista. Toiseksi, en löytänyt sopivaa ehdokasta, useimmilla agendana lasten ja nuorten asiat jotka minua velana eivät satu kiinnostamaan. Olin valinnut kaksi ehdokasta muilla perusteilla ja ajattelin valita äänestyskopissa jomman kumman mutta kumpikaan ei tuntunut "oikealta" vaan lähinnä pienimmältä pahalta. Kolmanneksi, meillä ei ollut ehdokkaana yhtään umpirajakkia, rasistia tai elämäntaparikollista, joten tiesin että totaalista katastrofia ei näistä vaaleista voi tulla. Jos meilläkin olisi joku Lokka ehdokkaana niin olisin äänestänyt väkisin vihreitä.

Vierailija
40/58 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En välitä äänestää enkä jaksanut selvittää äänestyspaikkaa.

Olen ihan tyytyväinen vaalitulokseen. Muut äänestivät mielestäni hyvin :D

Mun mielestäni muut eivät äänestäneet hyvin.

Jos miltei puolet äänioikeutetuista jättää äänensä antamatta, ei voi kyllä kehuskella, että hyvä Suomi, ja nyt on kaikki hyvin!

Ihmiset ovat kyllästyneet äänestämään pelkän naaman perusteella; ja välttis se oma äänestämänsä ehdokas ei edes pääse valtuustoon, vaan ne samat ikäloput juntturat sinne aina kuitenkin pääsevät päsmäröimään.

Pitäkööt kerma hyvävelikerhonsa mun puolesta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan