Suututin appivanhemmat,
kun tyrkyttivät miehen siskoa lapselle " haltijakummiksi" , ja kieltäydyin. Mieskään ei halua siskoaan minkäälaiseksi kummiksi ja meiltä puuttuu vielä ne virallisetkin, kirkkoonkuuluvat kummit.
Kommentit (8)
Olen jopa kuullut tapauksesta, että lapsen äiti oli vaatinut kirkkoon kuulumatonta liittymään kirkkoon, että olisi saanut ko henkilön lapselleen kummiksi :0
enpä edes kyselly mitä ne sellaiset ovat. Sanoin, että riittää, että minä olen äiti ja mieheni isä, niitä sanoja ei kummisanan yhteyteen tarvita ja piste.
Vierailija:
enpä edes kyselly mitä ne sellaiset ovat. Sanoin, että riittää, että minä olen äiti ja mieheni isä, niitä sanoja ei kummisanan yhteyteen tarvita ja piste.
Eli jos haluaa että lapsella on kummina myös henkilöitä jotka eivät kuulu kirkkoon tai sitten esim. silloin kun lasta ei kasteta eli pidetään nimiäiset niin lapsen kummit ovat haltijakummeja eli enemmänkin " aikuisia kavereita" kuin kirkon tarkoittamia kristillistä kasvatusta antavia kummeja.
Vierailija:
Olen jopa kuullut tapauksesta, että lapsen äiti oli vaatinut kirkkoon kuulumatonta liittymään kirkkoon, että olisi saanut ko henkilön lapselleen kummiksi :0
Mieheni kanssa " pakotettiin" takaisin kirkkoon, että hänestä voi tulla veljensä lapsen kummi. Minusta hieman outoa, mutta erosi sitten taas saman tien kun oli ristiäisten ajaksi liittynyt.
Toooosi kristillistä!
muutenkin rydenä appiin, etenkin ukkoon. Tulivat meille passattaviksi pari päivää sairaalastatuloni jälkeen kun olin ihan kanttuvei. Kun sanoin olevani väsynyt, appiukko tuumas, että kuuluu asiaan ja toisitko tuon lehden tuolta pöydältä...
ap
Vierailija: