No, ketäs äänestitte? Tai mitä puoluetta?
Kommentit (129)
RKP. Kokoomukselta ei löytynyt ketään sopivaa, eikä myöskään PS:ltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestätte kuspäät kokoomusta, joka on ajamassa tätä maata alas?!!!!
Tarkoitatko ajamassa tukiasi alas.?
Ei sillä, vaikea minunkin on äänestää Kokoomuksen possuja, mutta kuka muu leikkaisi sosiaalituet niille kuuluvalle tasolle. ?
T.: ahkera itsensätyöllistäjä
En tarkoita. Olen ammatiltani kätilö ja siltikin olen sitä mieltä, että Kokoomuspuolue on syvältä.-
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, et taida ymmärtääkään kuinka paljon rahaa Suomella on mennyt sinunkin koulutukseen, sairaalakuluihin, turvallisuuden turvaamiseen, liikenneväylien hoitamiseen ja niin edelleen. Niiden kaikkien kulujesi kuittaamiseen saat aika monta vuotta työskennellä, jos maksat kuukaudessa 1000 euroa veroa. Se on pieni hinta siitä mitä joutuisit yksityisille yrityksille kustantamaan kaikista palveluista. Olet itsekin eräänlainen loinen, et kuittaa läheskään kaikkia sinusta syntyviä kuluja koskaan.
Kun sinä olet saanut kaikki palvelut ilmaiseksi, tahdot että ne poistetaan muilta. Et oikein tajua että et sinäkään pärjäisi, jollei yhteiskunta kustantaisi sinusta aiheutuvia kuluja. Kurjistamalla toisten asemaa tunnet kai jonkinlaista ylemmyyttä , joka auttaa sinua jaksamaan rankkaa arkeasi.
Näitä käyttää kaikki ja mielelläni niistä maksan. Itseasiassa nää on nimenomaan ne mistä suostun maksamaan: koulutus, terveydenhoito, turvallisuus ja tiet.
-mutta kaikki ei käytä: asumistukea eikä asu tuetusti halvemmassa kämpässä, mitään muitakaan kelan tukia, päivähoitoa, kaupunkipyöriä, ansiosidonnaisia tukia, urheilupaikkoja, kirjastoja jne.
Kuka nää sitten rahoittaa? Sä oikeesti väität, ettei oo eroa sillä, että tekee töitä ja maksaa asumisensa itse, ei nosta tukia, hoitaa lapsensa itse, jopa kouluttaa lapsensa itse (huom. en ole haluamassa maksullista peruskoulua silti, sen saatte pitää).
Että juu, ihan varmasti olen osallistunut tarpeeksi noiden välttämättömien rahoittamiseen.
Vasemmistoliittoa, kuten aina kunta- ja eduskuntavaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan äänestänyt SE ehdokkaita? Itse olisin jos omalla paikkakunnalla olis ollut.
SE eli todellisuudessa Venäjä Ensin ei oikein saa kannatusta ihmisten keskuudessa joiden sukulaisia on kaatunut sodissa.
SE tarkoittaa Suomi Ensin. Eli Suomi syödään alkupalana :)
PS Sentään 10 prosenttia laittamassa hanttiin vihervasemmiston älyttömyyksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, et taida ymmärtääkään kuinka paljon rahaa Suomella on mennyt sinunkin koulutukseen, sairaalakuluihin, turvallisuuden turvaamiseen, liikenneväylien hoitamiseen ja niin edelleen. Niiden kaikkien kulujesi kuittaamiseen saat aika monta vuotta työskennellä, jos maksat kuukaudessa 1000 euroa veroa. Se on pieni hinta siitä mitä joutuisit yksityisille yrityksille kustantamaan kaikista palveluista. Olet itsekin eräänlainen loinen, et kuittaa läheskään kaikkia sinusta syntyviä kuluja koskaan.
Kun sinä olet saanut kaikki palvelut ilmaiseksi, tahdot että ne poistetaan muilta. Et oikein tajua että et sinäkään pärjäisi, jollei yhteiskunta kustantaisi sinusta aiheutuvia kuluja. Kurjistamalla toisten asemaa tunnet kai jonkinlaista ylemmyyttä , joka auttaa sinua jaksamaan rankkaa arkeasi.Näitä käyttää kaikki ja mielelläni niistä maksan. Itseasiassa nää on nimenomaan ne mistä suostun maksamaan: koulutus, terveydenhoito, turvallisuus ja tiet.
-mutta kaikki ei käytä: asumistukea eikä asu tuetusti halvemmassa kämpässä, mitään muitakaan kelan tukia, päivähoitoa, kaupunkipyöriä, ansiosidonnaisia tukia, urheilupaikkoja, kirjastoja jne.
Kuka nää sitten rahoittaa? Sä oikeesti väität, ettei oo eroa sillä, että tekee töitä ja maksaa asumisensa itse, ei nosta tukia, hoitaa lapsensa itse, jopa kouluttaa lapsensa itse (huom. en ole haluamassa maksullista peruskoulua silti, sen saatte pitää).
Vaan kun Suomessa on pienimmät palkat niin pieniä ja asunnot niin kalliita, että moni töissäkäyväkin tarvitsee asumistukea. Etenkään pääkaupunkiseudulla ei olisi kaupanmyyjiä, siivoajia, ravintolan tiskareita, hoitoapulaisia ym. palvelualojen ihmisiä, jos ei asumistukea olisi. Ei yksinkertaisesti niillä palkoilla vain olisi varaa asua siellä. Ja noissakin varmaan sellaisia ammattikuntia, joiden palveluja sinä oikein mielelläsi käytät.
Ja hoitaa lapsensa itse, heh. Jos nyt oletetaan että lapsi on kahden vanhemman perheessä, niin edelleen aika epärealistista ajatella, että joku tavis bussikuski tai raksaduunari pystyisi ilman mitään tukia, ihan vain omalla palkallaan jossakin pääkaupunkiseudulla perheensä elättämään. Puhumattakaan siitä, että avioeron saa helposti joten moni joutuu elättämään sitä perhettä yksinhuoltajana.
Pakko on maksaa kaikenlaisia tukia, jotta voi käyttää palveluja, joita pienipalkkaiset ihmiset tuottavat.
Janne Tulkkia äänestin. Kokoomus.