Kuinka moni uskoo että kampaamohinnat laskevat jos ALV:tä lasketaan ?
Minä en usko että juuri kukaan kampaamo laskee hintojaan. Ottavat hyödyn alv:n laskusta vain ja ainoastaan itselleen. Kyllä he sen jotenkin perustelevat. Kuten sen että naisten leikkaus on puolta kalliimpi kuin miesten ;-)
Kommentit (24)
Yksityinen kotipalveluja vanhuksille, vammaisille ja muuten huolenpidon tarpeessa oleville voisi olla vielä tuottoisampaa.
Pakollinen kustannuserä voi olla oma auto, jolla sitten suhailee hoivattavien väliä, kun kaupungin palvelutarjonnasta supistetaan jatkuvasti. Kaikki vanhat ihmiset eivät elä kansaneläkkeen perusosalla. Mahdollisesti esim. lähihoitajakoulutuksesta on etua, mutta sehän ei tietysti ole yhtään mitään vuosien yliopistossa puurtamisen rinnalla, jos siitäkin on jo kokemusta.
Joten siitä vain rahaa tienaamaan, ideaa saa vapaasti käyttää. Eikä sitten kannata itkeä sen Jaguarin rinnalla, jos bensan hinta nousee.
Tai voihan jossain ollakkin noin hyvä tuloisia partureita mutta esim. äitini jolla asiakkaita käy suht paljon (ottaen huomioon kuinka paljon partureita kaupungissa on), saa kuukaudessa vähemmän palkkaa, liikkeeseen kohdistuvien kulujen jälkeen kuin minä ja mieheni yhteensä (kuussa jää vuokran, sähkön jne jälkeen n.700¿) Ja siitä summasta hänen pitäisi viellä maksaa talolaina, sähkö ja muut elämisen kustannukset. Että eivät ne parturit mitään rikkaita ole vaikka voisi hintojen perusteella kuvitella.
Vai tuollaisia ovat kampaamojen menot!!! Oletko ikinä ajatellut,että kampaaja maksaa itselleen eläkettä?? Tai kampaamossa soivasta radiosta joutuu maksamaan teosto ja grameksi maksuja?? Värit ym aineet eivät ole mitään halpoja ja niitä pitää olla aikamoisia varastoja. Niissä on rahaa kiinni aika moisia summia! Tai mieti kuinka paljon kampaamossa on lehtiä??? Aikakausi lehdet eivät ole mitään halpija. Tai mitä maksaa mainostaminen paikallislehdissä. puhelinluettolon keltaisillasivuilla saati sitten nettisivut. Siinä teille mietittävää onko muita kuluja kuin verot,sähkö ,vuokra ja vesi. Niin ja pitäähän ne märät hiuksetkin johonkin kuivata ja jollain leikata,vaatteet suojata yms yms yms.
Luulen, etteivät ihan vain nuo kustannukset riitä. Tosin vain luulen, en tiedä.