Mikä on ärsyttävin sanonta/ilmaisu?
Napostella! Voiko oksettavampaa sanaa enää ollakaan..??
Kommentit (38)
Jäätävää, jäätävää, JÄÄTÄVÄÄÄ !!!!
Jäätävä, hyytävä (lehtiotsikoissa)
Pulinat pois (kommenttipalstalla kun joku kritisoi jotain)
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee
Vuonna nakit ja muusi/kivi ja tikku
Vierailija kirjoitti:
Juna-asema, se on rautatieasema tai asema.
Samaa mieltä. Juna-asema kuulostaa sillä tavalla... väärällä lailla maalaiselta ja vanhanaikaiselta.
Se fiilis tulee myös ilmauksesta autotie.
Ajorata tai katu, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Mita vikaa sanonnassa napostella? Mita sanaa kaytat sen tilalla?
Itsea arsyttaa ullatuuus (vaikka maahanmuuttokriittinen olenkin, tuo kuulostaa yksinkertaiselta) Ja lomille lomps
"Opi ensin rakastamaan itseäsi ennen kuin voit rakastaa muita."
Aaarrrgggh tässähän sitä on yritetty jo vuosikausia, luettu self help -oppaita, kehitetty itseään, käyty terapioissa jne. Mutta ongelma ei ole se, etten rakastaisi itseäni, vaan se, ettei kukaan välitä minusta. Rakkaudella olisi ihmeen parantava voima. Olen kuullut, että jotkut ovat jopa parantuneet masennuksestaan ystävien, läheisten tai tukevan poikaystävän avulla. Mutta kun minulla ei ole ketään...
Olen monessa käsityö- ja ruoanlaittoryhmässä Facebookissa ja siellä erityisesti ärsyttäää, kun sanotaan, että "leipasin tuossa kakun" tai "kokastelin perheelle vähän ruokaa" tai "puikoilta tippui tällainen tekele".
Etenkin tuo "kokastelin" ärsyttää, ei se ole mikään sana!
Vierailija kirjoitti:
Olen monessa käsityö- ja ruoanlaittoryhmässä Facebookissa ja siellä erityisesti ärsyttäää, kun sanotaan, että "leipasin tuossa kakun" tai "kokastelin perheelle vähän ruokaa" tai "puikoilta tippui tällainen tekele".
Ai kauheeta, en kestäis kyllä hetkeäkään. Kokastelu kuulostaa tosi typerältä, ja puikoilta tippuva tekele -anteeksi vaan- kakkapökäleeltä joka putoaa pönttöön.
"Mitä liikkuu sellaisen ja sellaisen päässä, kun..."
"Mikä vaivaa sellaista, joka sitä tai tätä"
Nakkeja ja muusia kylkeen. Tuo kylkeen on jotenkin tosi ärsyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mita vikaa sanonnassa napostella? Mita sanaa kaytat sen tilalla?
Itsea arsyttaa ullatuuus (vaikka maahanmuuttokriittinen olenkin, tuo kuulostaa yksinkertaiselta) Ja lomille lomps
Moni käyttää napostella-ilmaisua spin offina sanonnalle, ettei joku paljon nappaa, ei kiinnosta. Ei paljon napostele käydä anoppilassa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kauheeta, en kestäis kyllä hetkeäkään. Kokastelu kuulostaa tosi typerältä, ja puikoilta tippuva tekele -anteeksi vaan- kakkapökäleeltä joka putoaa pönttöön.
Minulla tulevat mieleen koka-pensaan lehdet eli että olisi tehty jotain niistä.
Aikuisten oikeesti... Yöök