Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhtäkkiä tuli varpusia ja tiaisia...

Vierailija
09.04.2017 |

pyytämään ruokaa. Ei ollut siemeniä ja pähkinöitä, joten murustelin leipää. Ok?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin ihan vähän leipää pieninä murusina.

ap

Vierailija
22/26 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää käydä kaupassa tänään ja ostaa vaikka talipalloja ja laittaa kaikki puuhun roikkumaan. :D

Missään tapauksessa lintuja ei saa ruokkia enää huhtikuussa, ellet sitten asu niin pohjoisessa että  lunta on vielä maassa ja pakkasta. Ymmärrän, että tarkoitusperäsi on hyvä mutta linnuille itselleen on parempi alkaa itse etsiä ravintonsa nyt kun sitä maan sulattua taas saa.

Senpä takia minulla ei ole lintujen ruokaa enää tähän aikaan! Olin ajatellut, että  matoja ja muuta herkkua löytyy luonnosta. Minulla oli iso pähkinäpussi, iso auringonkukansiemenpussi ja sekasiemenpussi (pähkinä, a-kukka, venhä ja kaura). Kaikki loppuivat sopivasti viime kuussa enkä hommannut enää lisää.

Mielestäni sinun ei kannata sitä enää lisää hommatakaan, sula-ajan ruokinta on huono juttu niin hygienian takia kuin sitten poikasten kannalta koska ne eivät kehity kunnolla ihmisen tarjoamalla ravinnolla vaan atrvitsecvat tuoukkia ym. Vaikka linnut kivoja ovatkin, niin nie eivät ole inhimillisiä eli "ruoan pyytämiseen" kannattaa suhtautua hieman varauksella :)

Tähän aikaan vuodesta, linnut rakentavat pesiään ja poikaset syntyvät paljon myöhemmin.

Nyt tosiaan on tullut paljon muuttolintuja ja hakevat ruokaa lintulaudalta.

Toissa yönä tuli valtavat määrät peipposia ja mustarastaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ruokkinut lintuja, niin kauan kun on kylmää, vaikka maassa ei olisikaan lunta.

Sitten kun on yhtäjaksoisesti ollut useamman päivän lämpimämpää ja aurinko paistaa ja luonto herää, lopetan vasta ruokinnan.

Tähän aikaan vuodesta, linnut vasta muuttavat ja ovat pesän rakennuspuuhissa.

Vierailija
24/26 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia aloitettu​a ruokintaa ei saa lopettaa kesken. Pesiminen vie paljon energiaa ja muuttolinnut tankkaavat palatessaan kuluttavalta matkalta. Leipä ei ole soveliasta ruokaa.

Vierailija
25/26 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin cittarista äsken siemenpussin ja ruoka nyt tarjolla puussa! <3

Vierailija
26/26 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi