Näin minut, 46-v. tavallisen naisen, saisi iskettyä
Ihana ajatusleikki.
Olen siis tavallinen ulkoisesti, en erityisen kaunis mutta en kai rumakaan, sinkku jo vuosia. Elämäntyyliltäni olen aika persoonallinen: olen valinnut lähisukulaisesta huolehtimisen ja vapaaehtoistyön palkkatyön sijaan, vaikka minulla on hyvä koulutus ja työmahdollisuudet olisivat hyvät. En kuitenkaan ole köyhäkään. Tämä näin taustatiedoksi.
Saisin viestin viisi vuotta vanhemmalta mieheltä, johon olen tutustunut paria kuukautta aiemmin. Mies olisi hyvässä, jossakin määrin luovassa ammatissa. Ulkonäöltään ei tarvitse todellakaan olla komea. (Mielessäni ei ole ketään tiettyä.)
"Hei X!
Kirjoitan sinulle nyt henk.koht. viestin, toivottavasti et vaivaannu tästä. En vaan voi olla ottamatta yhteyttä. Siitä lähtien, kun tutustuimme projektissa X, olen miettinyt sinua paljon. Vaikutat juuri sellaiselta naiselta, josta todella pidän. Olen ihanan naisellinen nainen, ulkoisesti ja sisäisesti. Huolehdit aidosti lähimmäisistäsi, mutta et tee siitä numeroa tai ole marttyyri, ja olet todella fiksu ja lahjakas. Olen aina ihan pyörällä päästäni, kun tapaamme projektin merkeissä. En saa sinua mielestäni. Kaikki mitä Facebookissa tuot esille, tuntuu myös hyvälle ja omalle, jos ajattelen omia arvojani. Haluaisin olla lähelläsi ja olla kahdestaan. Minulla on vain vahvasti se ajatus, että haluaisin sinut omakseni. Anteeksi suorapuheisuuteni, mutta en voi muutakaan.
Voisimmeko tavata kahdestaan? Käytäisiin vaikka jossakin konsertissa tai taidenäyttelyssä tai museossa, miten vaan, mikä sinua kiinnostaisi. Voisimme sitten tulla minun luokseni ja voisin laittaa meille ruokaa.
Tämän lähettäminen vaatii minulta todella rohkautta, mutta olen päättänyt että en jätä tätä oman pään sisäiseksi asiaksi. Vastaustasi odottaen, X."
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
En tykkäisi ja olen suunnilleen saman ikäluokan nainen. En haluaisi kuulla, että mies on "ihan pyörällään päästään" tai kehuu ylisanoin ("todella fiksu ja lahjakas"). Ei kuulosta aidolta.
"Haluaisin sinut omakseni" ei sovi nykyaikaan.
Kuka haluaa kutsun miehen kotiin ensimmäisillä treffeillä?
"Kaikki mitä Facebookissa tuot esille, tuntuu myös hyvälle ja omalle, jos ajattelen omia arvojani."
= Mies stalkkaa naisen FB:tä ja kokee, että kissavideot ovat lähellä omia arvojaan.
Kyynikkona kiinnitin samoihin asioihin huomiota.
Tällaiset puheet eivät ole sitä, mitä miehet välttämättä haluavat naiselle sanoa, vaan sitä, mitä naiset haluaisivat kuulla ja minkälaista settiä pelimiehet sitten heittävät.
Tuo kohta "tuntuu hyvälle ja omalle, kun ajattelen omia arvojani", on täysi korulause niin kauan, kun sitä ei tarkenneta. Sitten, jos mies kertoo, miksi arvot ovat heillä samat, on tuo ihan ok. Pidän tietysti tuota ihan tärkeänä asiana itse, mutta itse taas huomaan keskustelun kautta, ovatko arvomme samanlaiset. Kysyn siis eri asioista, suhtautumisesta asioihin, en tentaten vaan siten kun se on luontevaa keskustellen.
Paistattelisin noissa sanoissa, joita mies kahden kesken minulle sanoisi ja OLISIN ONNELLINEN. Ja kuin huumaantuneena tekisin mitä vaan mies haluaisi.
AP
Oot tainnut lukea liikaa harlekiineja. Herää, nainen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkäisi ja olen suunnilleen saman ikäluokan nainen. En haluaisi kuulla, että mies on "ihan pyörällään päästään" tai kehuu ylisanoin ("todella fiksu ja lahjakas"). Ei kuulosta aidolta.
"Kaikki mitä Facebookissa tuot esille, tuntuu myös hyvälle ja omalle, jos ajattelen omia arvojani."
= Mies stalkkaa naisen FB:tä ja kokee, että kissavideot ovat lähellä omia arvojaan.
Tällaiset puheet eivät ole sitä, mitä miehet välttämättä haluavat naiselle sanoa, vaan sitä, mitä naiset haluaisivat kuulla ja minkälaista settiä pelimiehet sitten heittävät.
Tuo kohta "tuntuu hyvälle ja omalle, kun ajattelen omia arvojani", on täysi korulause niin kauan, kun sitä ei tarkenneta. Sitten, jos mies kertoo, miksi arvot ovat heillä samat, on tuo ihan ok. Pidän tietysti tuota ihan tärkeänä asiana itse, mutta itse taas huomaan keskustelun kautta, ovatko arvomme samanlaiset. Kysyn siis eri asioista, suhtautumisesta asioihin, en tentaten vaan siten kun se on luontevaa keskustellen.
Totta, se on paha juttu, ettei miehet koe luontevaksi sanoa tällaista. Mun pointti onkin siinä, että jos kokisivat, niin parisuhteet nousisivat uudelle levelille.
Jos jakaa paljon asioita Facebookissa, niin kyllä se kertoo ihmisten arvoista paljon. Että voi oikeasti saada käsitystä sitä kautta.
AP
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole siitä miten yli 40-vuotiaan naisen saa iskettyä, vaan siitä, että kuka mies haluaa niin vanhaa enää ottaa.
Sinä voisit sitten kampanjoida asiaa eteenpäin.
Julistaa naisrauhan naisille yli 40 - vuotta.
Minä uskallan väittää, että vasta vanhainkodissa nainen saa olla rauhassa kaiken maailman vonkaajilta.
Vanhoja pervoja ukkoja vielä on ja ne edelleen luulevat, että niillä on jotain mahdollisuuksia.
Aloittaja taas kiteyttää naisten toiveen tulla arvodtetuksi ja rakastetuksi.
Ylisanojen käyttäjät, ns. supliikki-ihmiset on koettu. Hyvässä ja PAHASSA. Ei kiitos.
T. peruspirkko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, se on paha juttu, ettei miehet koe luontevaksi sanoa tällaista. Mun pointti onkin siinä, että jos kokisivat, niin parisuhteet nousisivat uudelle levelille.
Jos jakaa paljon asioita Facebookissa, niin kyllä se kertoo ihmisten arvoista paljon. Että voi oikeasti saada käsitystä sitä kautta.
AP
Sehän riippuu ihan siitä mitä jakaa. Mulla itseasiassa oli ongelmaa fb:ssä, kun mun tykkäykset ei kuitenkaan omasta mielestäni ilmennä tarpeeksi hyvin, mitä ajattelen asioista. Tästä tuli ihan riitaa exän kanssa, liittyy siis maahanmuuttokysymyksiin. Pidän itse fb:tä aika pinnallisena paikkana kertomaan kenenkään arvoista, ja siellä voi nopeasti korostua tietyt asiat.
Vierailija kirjoitti:
Muhun purisivat myös kehut "olet söpö nainen", "sussa on jotain suloista" ja "olet niin tyttö" (tuon viimeisen olen oikeasti saanutkin, kun innostuin tyttömäisistä asioista ja juttelin tästä miehen kanssa).
Olen naisellinen nainen, joka kaipaa miehestä vahvuutta, ja että itse saisin olla heikko. Mies saisi kannatella minua sanoillaan OIKEIN MIELELLÄÄN.
AP
Eli kaikki pelimiehet tervetuloa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, kuka mies edes tajuaisi kiitellä naista siitä, ettei hän ole marttyyri.
No kun niin monet naiset on elämänsä marttyyrejä, eikä miehet siitä tykkää. Niin sitten jos joku ei olekaan, niin se kiinnittää huomion.
AP
Harvoinpa tällä pastalla naiset uliuliulisevat. Ulisijasukupuolella on yleensä penis.
Vierailija kirjoitti:
Näin helppoa se miehet olisi! Harkitkaa tosissaan rakastumista. On se vähän tahdonkin asia. Voisit tehdä jonkun naisen todella onnelliseksi. Ja saiset kaiken sen mitä itse parisuhteelta haluat.
AP
Rakastuin ja kirjoitin samantyyppisen kirjeen naiselle. Valitettavasti en saanut koskaan mitään vastausta. Oon toki varattu ja se varmasti teki koko asian mahdottomaksi. On siis olemassa miehiä jotka kirjoittavat tunteistaan kuten luonnostelit.
Ap lienee todellisuudessa joku lautajonne. Ihan hyvää trollausta tosin, 3/5.
Ja sitten AP vastaa miehelle että "Olen parisuhteessa. Lykkyä tykö seuraavalle ihastuksellesi!"
Vierailija kirjoitti:
Paistattelisin noissa sanoissa, joita mies kahden kesken minulle sanoisi ja OLISIN ONNELLINEN. Ja kuin huumaantuneena tekisin mitä vaan mies haluaisi.
AP
Murhaisit vaikka lapsesi?
Olen 10v nuorempi kuin ap, en tiedä onko ikäasia, mutta minusta olisi ihan hirveää saada tuollainen viesti. Tulee mieleen joku pakkomielteinen auervaara tai muu hyväksikäyttäjä, joka luulee jonkun työyhteyden ja fb:n perusteella tuntevansa minut niin hyvin, että "haluaa omakseen" (brrhhhh!!!). Juuri tällaisia viestejä ne netin huijarit lähettelevät epätoivoisille naisille. Vaikka mies olisi aiemmin ollut kiinnostava, niin tuollainen imelä, omistushaluinen ja täynnä oletuksia oleva viesti saisi kyllä kaiken mielenkiinnon kuolemaan välittömästi.
Itselleni toimisi ihan pelkkä "Hei, tapamisemme xx kurssilla, ja vaikutit kivalta tyypiltä. Lähtisitkö joku päivä vaikka kahville, keskustaan on avattu se uusi NN paikka jota voitaisiin kokeilla :)". Ei mitään kohtalo-envoivaieta-oleomani-lässytystä!
Oikeassa elämässä nainen vastaisi kiusaantuneena aloituksessa olevan kaltaisen viestin saatuaan sille peruspenalle, että kiitti mut et tunne samalla tavalla, kipinä puuttuu...voidaanko olla vaan ystäviä ja toivottavasti tämä ei vaikuta meidän väleihin. Ja sen jälkeen juoruaisi asian koko lähipiirilleen.
Siksi tuollaisia viestejä ei näe elävässä elämässä...eikä kyllä elokuvissakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyse ole siitä miten yli 40-vuotiaan naisen saa iskettyä, vaan siitä, että kuka mies haluaa niin vanhaa enää ottaa.
Sinä voisit sitten kampanjoida asiaa eteenpäin.
Julistaa naisrauhan naisille yli 40 - vuotta.Minä uskallan väittää, että vasta vanhainkodissa nainen saa olla rauhassa kaiken maailman vonkaajilta.
Vanhoja pervoja ukkoja vielä on ja ne edelleen luulevat, että niillä on jotain mahdollisuuksia.
Aloittaja taas kiteyttää naisten toiveen tulla arvodtetuksi ja rakastetuksi.
Ymmärrän.
Pervoja riittää yli 40-vuotiaalle naiselle.
Mutta missä laadukkaat miehet ja ottajat ?
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa elämässä nainen vastaisi kiusaantuneena aloituksessa olevan kaltaisen viestin saatuaan sille peruspenalle, että kiitti mut et tunne samalla tavalla, kipinä puuttuu...voidaanko olla vaan ystäviä ja toivottavasti tämä ei vaikuta meidän väleihin. Ja sen jälkeen juoruaisi asian koko lähipiirilleen.
Siksi tuollaisia viestejä ei näe elävässä elämässä...eikä kyllä elokuvissakaan.
Tosi ikävää. Kyllähän tällainen riskinottoa vaatisi. Mutta tässä mun ajatusleikissä viesti tulisikin ihanalta mieheltä. Tai siis ainakin hyvältä :)
AP
Todella outo aloitus, siis tosissaanko joku nainen lankeaa mieheen, joka ei vaikuta ensin kiinnostuneelta naisesta itsestään?
t.nainen (44v.)
Sellaisia romanttisia unelmia. Mutta ajatteles, jos menisitkin jääkiekko-otteluun ja tekisit itse aloitteen jollekin miehelle? Vai onko liian modernia ja tasa-arvoista?
Muhun purisivat myös kehut "olet söpö nainen", "sussa on jotain suloista" ja "olet niin tyttö" (tuon viimeisen olen oikeasti saanutkin, kun innostuin tyttömäisistä asioista ja juttelin tästä miehen kanssa).
Olen naisellinen nainen, joka kaipaa miehestä vahvuutta, ja että itse saisin olla heikko. Mies saisi kannatella minua sanoillaan OIKEIN MIELELLÄÄN.
AP