Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tuon avopuolisolleni ilmi, että haluan avioehdon?

Vierailija
08.04.2017 |

Miten tuon avopuolisolleni ilmi, että haluan avioehdon kun menemme naimisiin tänä kesänä, ilman että hän saa raivokohtauksen? Avovaimolla merkittävästi vähemmän omaisuutta kuin minulla.
Itselläni:
>pk-seudulta 250k omakotitalo josta lainaa 140k
>yamaha r6
>56k salkku
>tulot 5500kk (netto)

Kommentit (44)

1/44 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tarkkana.

1. Menet avopuolison luokse.

2. Sanot: "Haluan avioehdon."

Ei kestä kiittää.

Vierailija
2/44 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaat suusi ja puhut sanoja jotka tämän asian avokillesi selventävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ottanut asiaa puheeksi, kun sovitte naimisiinmenosta ja häistä? Aika epäreilua jättää se näin myöhään, etenkin jos kutsutkin jo postitettu jne.

Kysyt, mikä päivä olisi aikaa puhua raha-asioista naimisiinmenoa varten. Sitten avaat tilanten kysymällä, mikä kihlatustasi olisi hyvä tapa järjestellä omaisuusasiat. Ja jos se ei ole sama kuin omasi, esität sitten oman suunnitelmasi. Ja se pitää olla yksityiskohtaisempi kuin, että "haluan avioehdon". Mitä se kattaa/ rakennettu oikeudenmukaisesti esim. sulkee pois MOLEMPIEN omaisuuden ja perinnöt, entäpä avioliiton aikainen omaisuus, mahdolliset vanhemmuusajat jne?

Sitten tärkeintä on, että sanot ettet  halua kihlatultasi päätöstä sinä päivänä vaan nukkuu yön yli ennen kuin teette päätöksen ja varaudu itsekin siihen, ettei lopputulos ole välttämättä yksi yhteen alkuperäinen suunnitelmasi. 

Vierailija
4/44 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat sanallisesti että pidät sitä itsestäänselvyytenä. Häitä ei tietenkään tule ennen kuin viesti menee perille. Anna keuhkota sen minkä voimat riittää, jos se siihen menee.

Vierailija
5/44 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hingut avioon? Pysy avossa, molemmat hoitaa omat kulunsa, lapsia ei avoon synnytetä. Helppoa eron tullessa.

Vierailija
6/44 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumalla näistä on ennenkin selvitty. Lyhyesti ja suoraan sanot, että haluat avioehdon. Hanki vaikka paprut valmiiksi allekirjoitusta varten. Sen jälkeen tarjoile vaikka skumpat. Kiitos!

Vierailija
7/44 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhumalla näistä on ennenkin selvitty. Lyhyesti ja suoraan sanot, että haluat avioehdon. Hanki vaikka paprut valmiiksi allekirjoitusta varten. Sen jälkeen tarjoile vaikka skumpat. Kiitos!

Hankkiiko sitten morsian paperit omaa omaisuuttaan varten?? Eikös noista kannattaisi neuvotella yhdessä?

Vierailija
8/44 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako mennä naimisiin jos suunnittelet jo eroa? Miksi haluat naimisiin?

Vierailija
9/44 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt akka lähti karjuen ja ovet paukkuen jonnekkin, tätä mä vähän pelkäsinkin...

Mikä helvetti naisia vaivaa? Tarkoittaako tää nyt että hän rakastaa rahojani enemmän kun minua?

Vaimo saa nyt pyytää anteeksi muuten ei ole kotiin tulemista takaisin.

Vierailija
10/44 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä oli, mutta jos ei niin syytä ihan vaan itseäsi kyvyttömyydestä hoitaa asioita asiallisesti. 

Vierailija
11/44 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt akka lähti karjuen ja ovet paukkuen jonnekkin, tätä mä vähän pelkäsinkin...

Mikä helvetti naisia vaivaa? Tarkoittaako tää nyt että hän rakastaa rahojani enemmän kun minua?

Vaimo saa nyt pyytää anteeksi muuten ei ole kotiin tulemista takaisin.

Ja toimit viestin 3 mukaan tietysti...

Vierailija
12/44 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä mennä naimisiin, jos parisuhde on tuollainen, ettei pystytä puhumaan asiallisista asioista, saati olla niistä samaa mieltä. 

Vierailija
13/44 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankkiiko sitten morsian paperit omaa omaisuuttaan varten?? Eikös noista kannattaisi neuvotella yhdessä?

Kyllä avioehto samoilla papereille hoituu. Ei siinä ole pakko omaisuutta luetella, pelkästään todeta, että puolisolla ei ole avio-oikeutta toisen ennen liittoa tai sen aikana hankkimaan, saamaan tai perimään omaisuuteen tai sen tuottoon oli se omaisuus sitten kiinteää tai irtainta.

Vierailija
14/44 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä avioehto samoilla papereille hoituu. Ei siinä ole pakko omaisuutta luetella, pelkästään todeta, että puolisolla ei ole avio-oikeutta toisen ennen liittoa tai sen aikana hankkimaan, saamaan tai perimään omaisuuteen tai sen tuottoon oli se omaisuus sitten kiinteää tai irtainta.

Ehkä on helpompi eritellä sitä kuitenkin jotenkin, missään ei myöskään sanottu että se valmis paperi sisältäisi asiat koskien toisenkin omaisuutta ja lisäksi tuo avioliiton aikaisen omaisuuden käsittely on sen verran kyseenalainen, että se vaatii erillisen keskustelun. 

Vierailija
15/44 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies: "Haluun avioehdon"

Nainen: "Miks?"

M: "No kun mulla ei oo muuta tarjottavaa kun mun rahat ja pari vanhaa ajoneuvoa, niin kuitenkin jätät mut kun huomaat, että oon muuten ihan pinnallinen mulkku, Ja mä haluun pitää mun motskarin, kun sä lähdet"

Vierailija
16/44 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

250 tuhannen euron talo pääkaupunkiseudulla? Sähkötön mummonmökki lippajärvellä?

Vierailija
17/44 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni huomattavasti enemmän omaisuutta kuin minulla. Omaisuuden perinyt suvultaan. Ihan selkeä juttu, että tehtiin avioehto. En ole rahojen vuoksi hänen puolisokseen suostunut.

Miten joku voi kokea avioehdon loukkaavana?

Vierailija
18/44 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hingut avioon? Pysy avossa, molemmat hoitaa omat kulunsa, lapsia ei avoon synnytetä. Helppoa eron tullessa.

Ei mene näin nykyään. Riittävän pitkä avo voidaan jossain määrin rinnastaa avioon. Googlaa jos et usko. Turvallisempaa omaisuuden kannalta on avio avioehdolla.

Vierailija
19/44 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot niinkuin asia on, ettet luota häneen, että epäilet avioliiton pysyvyyttä ja että sinulle omaisuus, sen säilyttäminen ja karttuminen on se tärkein asia.

Vierailija
20/44 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni huomattavasti enemmän omaisuutta kuin minulla. Omaisuuden perinyt suvultaan. Ihan selkeä juttu, että tehtiin avioehto. En ole rahojen vuoksi hänen puolisokseen suostunut.

Miten joku voi kokea avioehdon loukkaavana?

Minusta se on vähän sama asia kun joku ostaisi sinulle sormuksen. Kauniin ja ihanan sormuksen jonka haluaa antaa sinulle, koska rakastaa sinua ja haluaa tehdä sinut onnelliseksi. Sormuksen annettuaan kuitenkin kaivaisi jostain paperin missä lupaan että kun mies haluaa sormuksen takaisin on minun se annettava, koska oli niin pirun kallis. Mutta ihan vilpittömästi minua ajatellen sormuksen osti kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi