Epäsäännölliset menkat, yhdyntä 4-5 päivää ennen menkkojen alkua - ei kai tule raskaaksi?
Minulla on siis suht. epäsäännöllinen kuukautiskierto, useimmiten kierto kestää yli 30 päivää (lyhin kierto on ollut ehkä 28 pv., pisin suunnilleen 40 päivää). Olin yhdynnässä (ei kondomia) tämän viikon maanantaina. Kuukautiset alkoivat tänään. Viimeksi harrastin seksiä viime kuun loppupuolella, ja koska unohdan usein ottaa e-pillereitä niin sen takia tein jo tänään raskaustestin, joka oli kuitenkin nega.
Eihän tästä voi tulla raskaaksi? Täytin vasta äskettäin 15 enkä edes seurustele tuon pojan kanssa.
Kommentit (28)
Hommaa joku ehkäisy pillerit tai muu mikä on helpompi käyttää kun kortsu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdynnästä voi tulla aina raskaaksi, silloinkin kun ehkäisy on kunnossa.
No ei kyllä varmasti tule. Uskomatonta että tätä soopaa vieläkin levitetään totena. Jos ovulaatio on mennyt ja kierto alkamassa ei voi tulla raskaaksi.
Mä olen jo vanha rouva, ja tullut raskaaksi kolme kertaa täysin toivotusti, eli sikäli aivan eri tilanteessa kuin ap.
Mutta kolmesta raskaudestani kaksi on saanut alkunsa "väärään aikaan". Uskomattomin tapaus oli kierrossa, jossa testasin ovulaatioplussan ja tulin raskaaksi noin 10 pv myöhemmin.
Tällä tietämyksellä totean, että raskaaksi voi tulla melkein milloin vain.
Ok. No oma kiertoni on "kellontarkasti" säännöllinen, ja tiedän tunnin tarkkuudella milloin o uloin ja sen kyllä tunnen kropassani. 5 v käytetty ehkäisynä kumia vain niinä päivinä kun mahdollisuus raskauteen on eli kp 8-14, muuten mennään ilman. Kertaakaan ei ole oma kroppa pettänyt ja kuukautiset alkaneet myös silloin kun pitänyt.
Siis onko raskaaksi tulo kropan pettämistä? Minä näkisin asian suorastaan päinvastoin. T. Se vanha rouva.
No jos unohtaa oman lääkityksen, on loogista että unohtaa kumin myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdynnästä voi tulla aina raskaaksi, silloinkin kun ehkäisy on kunnossa.
No ei kyllä varmasti tule. Uskomatonta että tätä soopaa vieläkin levitetään totena. Jos ovulaatio on mennyt ja kierto alkamassa ei voi tulla raskaaksi.
Mä olen jo vanha rouva, ja tullut raskaaksi kolme kertaa täysin toivotusti, eli sikäli aivan eri tilanteessa kuin ap.
Mutta kolmesta raskaudestani kaksi on saanut alkunsa "väärään aikaan". Uskomattomin tapaus oli kierrossa, jossa testasin ovulaatioplussan ja tulin raskaaksi noin 10 pv myöhemmin.
Tällä tietämyksellä totean, että raskaaksi voi tulla melkein milloin vain.
Ok. No oma kiertoni on "kellontarkasti" säännöllinen, ja tiedän tunnin tarkkuudella milloin o uloin ja sen kyllä tunnen kropassani. 5 v käytetty ehkäisynä kumia vain niinä päivinä kun mahdollisuus raskauteen on eli kp 8-14, muuten mennään ilman. Kertaakaan ei ole oma kroppa pettänyt ja kuukautiset alkaneet myös silloin kun pitänyt.
Onnea tosinaiselle! Näin mullakin oli vuosikaudet, kunnes sitten yhtenä vähän stressaavampana kuukautena ei enää ollutkaan. Kyllä tuli epäonnistunut olo!
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole ikinä ymmärtänyt, miten kumin voi unohtaa.
Ymmärrän, että voi olla liian estynyt pyytääkseen kumia tai niin kännissä ettei edes tajua mitä tapahtuu, mutta miten kumin voi UNOHTAA jos tietää, että sitä pitää käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Joo siis jos tästä selviän säikähdyksellä niin en enää ikinä aio unohtaa yhtäkään e-pilleriä.
Ap
Niinpä. Silloin voisi myös ne kuukautiset muuttua säännöllisimmiksi. Mutta mieti vielä kondomin käyttöä lisäksi, se varmistaa ehkäisyä ja suojaa myö sukupuolitaudeilta. Nythän sun pitää sekin ongelma ottaa huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole ikinä ymmärtänyt, miten kumin voi unohtaa.
Ymmärrän, että voi olla liian estynyt pyytääkseen kumia tai niin kännissä ettei edes tajua mitä tapahtuu, mutta miten kumin voi UNOHTAA jos tietää, että sitä pitää käyttää?
Itse taas ymmärrän jos kumi unohtuu ja en ymmärrä miksi yrittää sekstailla jos ei edes tajua sekstaavansa? Ja liian estyneenä ei edes kannata.
Hienoa sulle, mutta älä nyt tuota tosissasi kenellekään neuvoksi tarjoa - ap:lle varsinkaan.