Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko lopettanut hiusten värjäämiseen lopullisesti?

Vierailija
07.04.2017 |

Miksi?

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kun alkoi poltella päänahkaa. Kasviväreistä tuli punaista, enkä tykkää. Lisäksi harmaat alkoi aina näkyä tosi nopeaan. Päätin, että en enää värjää, vaan menen harmaaksi luomusti. Mulle tulikin aika makea valkoinen raita, josta on kysytty ettää oonko teettänyt sen kampaajalla:)

Vierailija
62/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siis indigon ja hennan sekoitusta tarkoitan. Onko kokemusta mustasta cultivatorsista? Pysyykö oikeasti monta pesua?

Pysyy eikä lähde pois kuin kasvamalla. Mutta ei saa laittaa keskiruskeaa vaaleampaan hiukseen ilman esivärjäystä hennalla tai tulee vihreä tukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiusten värjäämisessä ei olisi mitään ongelmaa, jos sen värin saisi jollain konstilla levitettyä pelkästään hiuksiin/tyveen siten, että se ei koske päänahkaa lainkaan. Hius on kuollutta kudosta, jolla ei periaatteessa ole mitään väliä- paitsi esteettistä arvoa. Mutta minäkään en pidä ajatuksesta, että kemikaaliliuos on iholla.

Toinen vaihtoehto koko pään värjäykselle on balayage-tyyppinen vaalennus/raidat ja suoravärit, joissa ei ole allergisoivaa PPD:tä. Suoraväri tosin tarttuu sitten vain siihen vaalennettuun alueeseen. Mutta esim oma tummanruskea väri, joka liukuu vaaleampaan ruskean sävyyn on usein kaunis. Ei tarvitse värjätä koko päätä saadakseen hiuksiin muutakin sävyä.

Voisikohan raitahuppua käyttää suojaamaan päänahkaa värjäämisen aikana? Siis sitä kumi/muovihuppua, johon hiukset poimitaan koukulla. Raitojen sijaan, poimisi sinne kaikki hiukset.

Onkohan kukaan kokeillut tätä? Tai muuta niksiä, jolla värin saa levitettyä pelkästään hiuksiin, ei päänahkaan.

Vierailija
64/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Hennasin muutaman vuoden, nyt menen blondilla mitä oon luonnostani.

Vierailija
65/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin pari vuotta sitten. Hiukset on pitkät, melkein takamukseen asti. En ole käynyt kampaajalla 8 vuoteen vaan leikkaan kuivat latvat itse. Värjäsin myös hiukset itse, mutta se tuli liian kalliiksi kun piti ostaa 3 pakkausta väriä kerralla. Pitkien hiusten värjäys oli myös sotkuista ja hankalaa itse. Päätin lopettaa värjäyksen.

Nyt harkitsen hiusten leikkausta lyhyemmiksi, koska minulla on jo harmaita ja haluaisin jatkaa värjäystä. Pitkät hiukset on vaan niin helpot. Ei tarvitse laitella mitenkään, kun taas lyhyet ja luonnonkiharat hiukset näyttävät aamuisin kananperseeltä ja joutuu suoristamaan ym.

Vierailija
66/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä värjännyt. Kuulun kaiketi selvään vähemmistöön.

Niin minäkin.

Vierailija
67/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin värjäämisen 2000-luvun alkupuolella.

Vierailija
68/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te tajuatte kemikaalien pelkääjät, että kemikaaleja on ruuassa, ilmassa, tavaroissa joihin kosket, käsidesissä ja käsivoiteessa jne jne? Kyllä kai se kemikaalikuormaa vähentää, jos jättää hiusvärit kokonaan pois, mutta en tiedä onko se värin päänahkaan osuminen 20 min ajan vaikka muutaman kuukauden välein aivan kauhea asia kokonaisuuteen verraten.

Vierailija
69/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te tajuatte kemikaalien pelkääjät, että kemikaaleja on ruuassa, ilmassa, tavaroissa joihin kosket, käsidesissä ja käsivoiteessa jne jne? Kyllä kai se kemikaalikuormaa vähentää, jos jättää hiusvärit kokonaan pois, mutta en tiedä onko se värin päänahkaan osuminen 20 min ajan vaikka muutaman kuukauden välein aivan kauhea asia kokonaisuuteen verraten.

Tottahan tämäkin, mutta on ihan hyvä idea edes vähäsen yrittää pienentää omaa kemikaalikuormaa. Eikä luonnon aineetkaan yhtään sen harmittomampia välttämättä ole, kemikaaleja nekin, ei vaan ihmisen tekemiä joista osa hyvinkin allergisoivia ja myrkyllisiä.

Vierailija
70/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottahan tämäkin, mutta on ihan hyvä idea edes vähäsen yrittää pienentää omaa kemikaalikuormaa. Eikä luonnon aineetkaan yhtään sen harmittomampia välttämättä ole, kemikaaleja nekin, ei vaan ihmisen tekemiä joista osa hyvinkin allergisoivia ja myrkyllisiä.

Kannatta myös aina lukea luonnollisina mainostettujen tuotteiden INCI. Osassa luonnollisina mainoistetuista hiusväreistä on PPD:tä.

Vierailija
71/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vaan risoo toi uusluomuasenne, että hiusvärithän on kauhean myrkyllisiä, siksi en värjää!! Jostain Iltalehdestä luettu isot otsikot väreistä. Kaikki on myrkyllistä, mutta ei kaikesta saa kiinnostavaa juttua. Ja mitä sitten, jos hiusväri on joidenkin valitsema myrkyllinen juttu.

Vierailija
72/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaalentanut hiuksiani yli 20 vuotta. Nyt korona aikana tuli hyvä katko. Oma väri on tummanvaalea ja hiukset kiiltävät. Ärsytti, kun blondatut hiukset alkoi kellertää jo muutaman pesun jälkeen. Hopeashampoot tekivät hiuksista karheat eikä päänahka tykännyt. Voisin ehkä ottaa jatkossa raitoja. Värikypärä ei enää houkuta.

Vierailija
73/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain kerran elämässäni värjännyt kokeeksi, joten voisi kai sanoa että olen lopettanut värjäämisen.

Luulen etten ala värjätä kun harmaat tulevat. Ihan varmaksi en vanno.

Vierailija
74/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vaan risoo toi uusluomuasenne, että hiusvärithän on kauhean myrkyllisiä, siksi en värjää!! Jostain Iltalehdestä luettu isot otsikot väreistä. Kaikki on myrkyllistä, mutta ei kaikesta saa kiinnostavaa juttua. Ja mitä sitten, jos hiusväri on joidenkin valitsema myrkyllinen juttu.

PPD:tä sisältävää väriä ei kyllä kannata käyttää. Se oikeasti imeytyy iholta verenkiertoon.

Mustassa hennassa on PPD:tä ja juuri sen takia hennatatuoinnin ottaneiden ei suositella värjäävän hiuksia, koska se verenkiertoon päätynyt PPD voi vuosienkin jälkeen laukaista allergisen reaktion.

Vierailija
75/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin, kun menin naimisiin ja oli selvaa, etta yritetaan lasta. Jatin silloin meikit, kynsilakat/rakennekynnet kaiken pois. Siita on nyt yli 4 v. Omat hiukset on ohkaset ja harmaat, mutta aurinko vaalentaa ne blondeiksi. Juuri siihen savyyn jota purkista etsin!! Tosin nain jalkikateen valokuvia katsellessa havettaa se kotivarjayksen lopputulos. Oli Aivan Kamala!!

Valilla tekee mieli menna kampaajalle, mutta oikeasti ei siina ole mitaan jarkea. Huonot hiukset ja ajanhukka. Eika se ole ilmaista.

Vierailija
76/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vaalentanut hiuksiani yli 20 vuotta. Nyt korona aikana tuli hyvä katko. Oma väri on tummanvaalea ja hiukset kiiltävät. Ärsytti, kun blondatut hiukset alkoi kellertää jo muutaman pesun jälkeen. Hopeashampoot tekivät hiuksista karheat eikä päänahka tykännyt. Voisin ehkä ottaa jatkossa raitoja. Värikypärä ei enää houkuta.

Mulla vähän sama vaalennustausta, ja kyllähän sen mm. latvojen kunnosta näkee, mutta kun alkaa olla sellanen ikä just nyt että pelkään löytäväni ensimmäiset harmaat kuten jo useampi ikätoveri on löytänyt, niin voinko sellaista edes harkita, varsinkin kun muistaakseni oma tylsä ja tumma väri ei edes sovi mulle kun on tummaa piirrettä muutenkin, niin oon omassa värissä ihan tylsä hiirulainen, kun vaalennus taas korostaa muita piirteitä just sopivasti, apua ääh! :/

Vierailija
77/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin mutta aloitin uudestaan, en vaan kestänyt sitä asvaltin väristä hiirenharmaata, joka heti pesusta seuraavana päivänä näytti siltä kuin ei olisi pesty pariin viikkoon, lisäksi vanhensi kasvoja. Ostan marketista paketin joka riittää kahteen kertaan, joten maksaa n. 5 e/kerta, ja värjään 2-3 kk:n välein. En tykkää enkä millään viitsisi, mutta en jaksa pestäkään tukkaa joka päivä, nyt riittää pesu joka 3-4. päivä, jota asiantuntijat suosittelevat pesuväliksi. Ei olisi edes varaa pestä tukkaa joka päivä, vesilasku on nyt jo 40 e kuussa, jos kävisin joka päivä suihkussa ja pesisin hiukset, se nousisi varmaan sataseen..

Vierailija
78/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin värjäämisen (sävyteshampoolla pesun) korona-aikaan. Minulla on jo melko runsaasti harmaita hiuksia ja se vanhentaa kyllä, mutta toisaalta 50-vuotias voi näyttää 50-vuotiaalta ;)

Olen viime aikoina tarkkaillut ihmisiä ja suurin osa ikäisistäni näyttää kyllä värjäävän hiuksiaan. Minulla on pitkät kiharat hiukset ja näytän ehkä joskus tulevaisuudessa Outi Heiskaselta.

Vierailija
79/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän sama vaalennustausta, ja kyllähän sen mm. latvojen kunnosta näkee, mutta kun alkaa olla sellanen ikä just nyt että pelkään löytäväni ensimmäiset harmaat kuten jo useampi ikätoveri on löytänyt, niin voinko sellaista edes harkita, varsinkin kun muistaakseni oma tylsä ja tumma väri ei edes sovi mulle kun on tummaa piirrettä muutenkin, niin oon omassa värissä ihan tylsä hiirulainen, kun vaalennus taas korostaa muita piirteitä just sopivasti, apua ääh! :/

Vaalentaminen ei ole yhtään niin iso riski allergisen reaktion kannalta kuin värjääminen. Kaikista pahin allergisoija ja hiusväri"myrkky" on PPD, jota on monissa etenkin tummemissa väreissä ja mustassa hennassa.

Vierailija
80/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaalentaminen ei ole yhtään niin iso riski allergisen reaktion kannalta kuin värjääminen. Kaikista pahin allergisoija ja hiusväri"myrkky" on PPD, jota on monissa etenkin tummemissa väreissä ja mustassa hennassa.

En mä sitä, reaktio olisi tullut jo jos olisi tullakseen :D lähinnä vaan hiusten kunto ja paksuus olisi kiinnostavaa nähdä ilman vaalentamista, ja muutoinkin olen luonnollisuuden kannalla monessa asiassa, mietityttää myös näiden ”turhien” kemikaalien ympäristövaikutukset ja onhan taidettu yhdistää syövälle altistumiseenkin nämä väriaineet... mutta en taida silti olla valmis luopumaan blondista, ja kohtaamaan mahdollisia harmaita :D puolustuksekseni vaalennan tyven vain puolikkaalla purkilla kerrallaan, koska on jo muualta vaaleat hiukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi