Oletko lopettanut hiusten värjäämiseen lopullisesti?
Kommentit (86)
Olen lopettanut kun kyllästyin puunaamaaan kylppäriä värjäyksen jäljiltä.
Lopetin 3 vuotta sitten. Ikää 45 ja pää on aivan harmaa. Mutta talous pakotti sekä pelko kemikaaleista. Lopetin samalla hoitoaineen käytön. Hiukset on kummasti paremmat.
Muutaman vuoden ajan värjäsin hiuksia pari kolme kertaa vuodessa, välillä omaa väriä oli enemmän ja vähemmän. Nyt olen ollut vuoden verran värjäämättä ja hyvältä näyttää.
Oma väri on kaunis tumman ruskea, ja tukka on paljon paremman näköinen nyt kuin keinotekoisen värin kanssa. Latvoihin voisin ottaa vaaleita raitoja, muuten en aio enää tukkaani värjätä.
Tuntuu, että hiusten värin luonnollisuus on kokoajan yleisempää nykyään. Omasta opiskeluryhmästäkin vain muutama värjää hiuksiaan ja suurimmalla osalla on oma luonnollinen hiusten väri.
Olen nyt pitänyt 1,5v taukoa värjäämisestä koska halusin päähän vähän omaa väriä ja hiuksiin vahvuutta. Täytyy kyllä sanoa että hiukset ei oo koskaan ollu näin paskassa kunnossa :(
Sekä hiustenlaatu että väri ovat päin hanuria. Pakko kai se on myöntää että luonnonkauneus ei oo mua varten.
Varmaankin, kun en ole enää 12 vuoteen värjännyt.
Olin 17v kun mua alkoi tosi paljon ahdistaa se tummaksi värjätty tukka, tuntui että näytän yksinkertaisesti väärältä. Olen kalpea ja väritykseltäni murrettu neutraali, oma hiusväri hiekanvaalea. Tykkään siitä että näytän valosta riippuen erilaiselta, blondilta tai punatukkaiselta. Ja on yksi ulkonäköön liittyvä ylläpitomurhe vähemmän, kun hiukset ovat ns. omasta takaa. Olen mukavuudenhaluinen ja ihannoin sellaista vaivattoman näköistä kauneutta.
Lopetin noin kaksi vuotta sitten. Ihan vain siksi koska jatkuva juurikasvun värjääminen ärsytti ja halusin nähdä miltä oma väri näyttäisi.
Nyt taas olen miettinyt värjäämistä. Kaipaan hiuksiin jotain piristystä ja väriä. Tuntuu, että oma väri ei tuo kasvoista esille niitä parhaita puolia eikä silmätkään pääse oikein oikeuksiinsa. Olo tuntuu valjulta ja hiirulaiselta. Tuntuu, ettei mitkäät väritkään oikein käy, hiukset tuntuu sähköisiltä, liiruilta ja eivät tahdo asettua mitenkään vaikka miten niitä muotoilisi. Rahaa on kyllä mukavasti säästynyt, mutta tahdon panostaa ulkonäkööni säästämisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja joka puhui että lhiusket ovat ilman värjäystä "liian puhtaat", kannattaa kokeilla luonnonmukaisia shampoita tai palashampoota. Itse käytän jälkimmäistä, enkä luovu enää ikinä
Olen kokeillut, ei ole kyse shampoosta tai hiusten puhtaudesta tms. Mutta hius on luonnostaan vaalean maantienvärinen, erittäin kiiltävä ja sileä/ohut. Näyttää ihan puhtaanakin sitten rasvaiselta, etenkin kun latvat vaalenee hieman auringossa (eli juuri näyttää tummemmalta+kiiltävämmältä = likaiselta). Lähes samalla värillä vaalentaminen karheuttaa hieman hiusta, eikä se ole enää ihan niin sileä ja kiiltävä, ja tulee samanväriseksi latvojen kanssa = näyttää puhtaammalta.
Luomuhiuksella olisi pakko käyttää joka päivä suolasuihketta ja/tai hiuspuuteria (ja sitten pestä päivittäin) jos ei halua näyttää siltä ettei tukkaa ole pesty viikkoon, ja olen ajatellut, että parempi värjätä/vaalentaa pari kertaa vuodessa, kuin joka ikinen päivä lotrata myrkkyjä päähän.
Päänahka ärtyi muista syistä ja aloin miettiä, haluanko mä oikeasti tunkea niitä myrkkyjä päähäni. Oon nyt 6kk kasvattanut tätä omaa lähes valkoista blondia ja tuskaillut tyhmyyttäni värjätä mustaksi. Vähitellen alkaa olla siedettävä ja koitan aatella, että nyt on joku typerä trendi olla sen näköinen tukka, että on unohtunut värjätä. Muutaman kuukauden päästä vois leikata lyhyeksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt pitänyt 1,5v taukoa värjäämisestä koska halusin päähän vähän omaa väriä ja hiuksiin vahvuutta. Täytyy kyllä sanoa että hiukset ei oo koskaan ollu näin paskassa kunnossa :(
Sekä hiustenlaatu että väri ovat päin hanuria. Pakko kai se on myöntää että luonnonkauneus ei oo mua varten.
Miksi ajattelet, että huonokuntoisuus johtuisi värjäämättömyydestä? Se hiusten todellinen tila vain tulee esille, kun et enää värjää ja feikkaa hiuksia terveemmän näköisiksi. Kyseessä on nimenomaan feikkaus, oikeastihan värjäys tuhoaa hiusta vain huonompaan kuntoon. Nyt kannattaisi hoitaa hiuksia oikeasti hoitavilla tuotteilla, ei feikkaavilla silikonimömmöillä.
Lopetin 3-4 vuotta sitten. Värit alkoivat kirvellä päänahkaa ja se säikäytti. En myöskään käytä enää muita kuin palasampoita. Oma väri on kaunis punaruskea mutta harmaita alkaa olla päälaella, ikää 37.
Kun tukka alkaa harmaantua/ muuttuu valkoiseksi 45+v. On se vanhentavaa ja masentavan näköistä itselle, ja silloin se aiemmin rumana pitämä häpykarvan väri jota ei koskaan kaivannut on taas houkutteleva. Moni värjää liian radikaalisti omasta väristä poikkeavan. On kuitenkin monia oman alkuperäisen sävyn tapaisia, jotka sopii useimmille. No ehkei se häpykarvan väri mutta joku ruskea sävy.
Lopetin 7 vuotta sitten, aloin saada oireita päänahkaan. Kasvotkin näyttävät jotenkin paremmilta kun on oma sävy hiuksissa, korostaa omia sävyjä!
En oo lopettanu. Pari vuotta sitten lopetin kun en jaksanu blondata vaikka blondi sopiikin musta mulle nätisti, samoin hassutteluvärit on kivoja ja piristi mieltä. Mutta se ylläpito alko käydä hermoille. Ajattelin ensin kasvattaa blondatun osan kokonaan pois mut siinä kesti tuhottoman kauan eikä se vieläkään ollu täysin poissa. Ongelmana oli se että hiukset oli hetken siniset mutta alla oli blondaus jotta väri tarttuis joten sen kuluessa pois hiukset jäi suoveden vihreiks...
Värjäsin mustaks koska se sopii mun piirteisiin kivasti ja käy minkä väristen vaatteiden kanssa tahansa. :) Vihertävät latvat rajotti rasittavasti valinnanvapautta vaatteissa kun kaikki värit näytti naurettavilta sen vihreen rinnalla. Voi olla, et tän värjäyksen kuluessa/kasvaessa pois annan vaan olla, mustasta on kuitenki niin paljon kivempi ja helpompi kasvattaa oma tummanruskea takasin kun siitä suovihreästä... :D
Hiukset ei ole sen pahemmin kärsineet kuin ilman värjäilyäkään, jos olen ihan rehellinen. Varmaan siksi kun pidän huolta eikä oma hiuslaatu ole koskaan ollut erityisen sievä niin eroa ei huomaa. Ovat sähköisemmät värjäämättöminä kyllä, mikä on outoa koska yleensä pitäis olla just toisin päin!
Olen. Vielä monta vuotta värin poiskasvamisen jälkeen on mahtava tunne, kun ei tarvitse enää katsoa peiliin vain todetakseen että taas on tullut juurikasvua, eikä istua puolta tuntia haisevat mömmöt päässä. Tukka on pitkä, paksu ja kiiltävä ja väri on neutraalin keskiruskea, joka sopii hyvii yhteen sekä vaalean ihoni että suosimieni tummien&kirkasväristen vaatteiden ja melko voimakkaan meikin kanssa.
Pari vuotta sitten lopetin. Juurikasvu kyllästytti ja hiusten kunto. Alkuun oma väri oli kamala, mutta nyt näyttää kivalle.
Mä olen vasta aloittanut. Olen 40 v. ja runsaasti jo harmaata hiusta pukkaa. Värjään kasviväreillä. Muuten tykkäisin omasta hiusväristä, mutta nolottaa harmaat hiukset.
Olen lopettanut. Reilut 2 vuotta sitten.. Blondannut olen aiemmin. Haluan kasvattaa hiuksia ja luulen että pysyvät näin paremmassa kunnossa . Yllättävää ettei väriä nyt lopulta oman ja värjätyn välillä ainakaan vielä huomaa eli yllättävänkin vaalea lopulta olikin !! Ja mukavan viileään /harmaaseen taittava eikä mikään kellertävä että toistaiseksi olen varsin tyytyväinen. Hmmm. Sittenkun harmaita alkaa tulla niin katsotaan uudestaan :) mutta eipä vaaleammaksi enää !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajattelet, että huonokuntoisuus johtuisi värjäämättömyydestä? Se hiusten todellinen tila vain tulee esille, kun et enää värjää ja feikkaa hiuksia terveemmän näköisiksi. Kyseessä on nimenomaan feikkaus, oikeastihan värjäys tuhoaa hiusta vain huonompaan kuntoon. Nyt kannattaisi hoitaa hiuksia oikeasti hoitavilla tuotteilla, ei feikkaavilla silikonimömmöillä.
Kaikki väri on jo melkein "kasvanut pois" ja kyllä mä oman tukkani tunnen ihan hyvin. Käytin välillä tavallisia hiusvärejä, joskus vain sävyttäviä shampoita ja joskus hennaa että sain vähän rakennetta oljenkorsiini. Tukkani tykkäsi.
Tällä hetkellä maksan paljon hoitotuotteista, että tukka edes näyttäisi hyvältä. Jopa paljon enemmän kuin mitä värjäykseen meni. Ja onhan se hienoa jos pärjää ilman silikonimömmöjä, mutta meillä kaikilla on erilainen hiuslaatu - tämän minulle sanonut useampikin koulutettu kampaaja. Minkäs teet?
Tietysti mulla oli hieno tukka vielä silloin kun en kertaakaan ollut ennen värjännyt hiuksiani, ja varmasti nuo värit juurikin vaikuttivat hiuslaatuun, mutta fakta on vaan se että ilman värjäystä eivät enää kunnolla "elä".
Kun se englantilaistyttö meni koomaan hiusväristä monta vuotta sitten. Siitä lähtien en ole värjännyt.
Viimeiset 3 vuotta olen värjännyt vain kasviväreillä. Sekoituksen teen itse. Silmät ei enää turpoa ja päänahka ja hiukset kiittävät. Suosittelen. Jos värien sekoitus ei kiinnosta tai ei uskalla niin kasviväri sekoituksia saa ostettua myös valmiina tai voi käydä värjäyttämässä ekokampaajalla. Kasvivärin etu on myös se, ettei tule värikypärää ja väri hiipuu kauniisti pois, eikä tule selkeää juurikasvua, jos siis värjää mahdollisimman lähelle omaa luonnollista väriä.