Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko lopettanut hiusten värjäämiseen lopullisesti?

Vierailija
07.04.2017 |

Miksi?

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 16-vuotiaana kun kyllästyin värjäämään hiuksiani jatkuvasti uudestaan, kun vaaleampi tyvestä kasvava hius sai pääni näyttämään kaljulta. Tajusin myös kuinka typerältä noin tummat hiukset näyttävät, kun minulla on vaalet kulmakarvat ja muutenkin vaaleat piirteet. 

M29

Vierailija
42/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette savivaalennuksesta, onko se ihan turvallinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri aloittanut värjäämisen uudestaan ja olen paljon tyytyväisempi värjätyllä tukalla.

Vierailija
44/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein olen ottanut joskus lopputalvesta raitoja. Tukka vaalenee auringossa niin paljon että ero latvojen ja juurien välillä alkaa olla aika iso ellen ota raitoja tasoittamaan sitä väliä. Toisaalta liukuvärimuoti teki siitä omasta väriskaalasta halutun, ilman raitoja. Ehkä en tänäkään talvena ota niitä.

Vierailija
45/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 30v ja oon koko elämäni aikana värjännyt noin 10 kertaa hiukset. Joskus sävyte ja joskus kestoväri.

Nyt oon ollut ~7vuotta värjäämättä.

Oma väri on aika vaalea ja ihan ok. Välillä tekis mieli värjätä sävytteellä tai ottaa raitoja, mutta kemikaalien (ja rahanmenon) takia en kuitenkaan värjää.

Oma väri sopii useimmille parhaiten.

Vierailija
46/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokasoodalla pestessä hiuksista tulee sopivan karheat ja eivät valu rasvaisen näköisenä päätä pitkin.

Mitä muita luonnon värejä on kuin henna? Oon värjännyt mustalla hennalla mut tuntuu että sekin pysyy vain pari pesukertaa :(

Vierailija
47/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä edes aloittanut.

M49

Vierailija
48/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronatukka ehti kasvaa pitkäksi, ennen kuin menin kampaajalle. Tein mallinmuutoksen ja jätin värit pois. Mulla on edessä/sivulla nyt sellainen harmaa raita, jota jotkut rahalla kampaajalta hakevat. Antaa olla, mitäpä sitä turhia piilottelemaan. Ikää on 53, harmaa mun iässä on ihan luonnollista.

Vierailija
49/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kannattanut avata ihan uusi ketju asiasta, nää ihmisethän vaan vastailee tuohon monta vuotta sitten tehtyyn otsikkoon. 

Vierailija
50/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jo 16 vuotta sitten. Leikkasin hiukset pois ja ajatus värjäyskierteestä ei houkutellut. Kun hiukseni kasvoivat pitemmäksi, paljastui, että ne ovat kauniin väriset.

Vierailija
51/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä blondasin 20-vuotta hiuksia ja 2014 oon viimeksi värjännyt/käynyt kampaajalla. Esikoinen leikkaa latvat tarpeen tullen ja muuten hiukset saa olla. Kyllästyin juurikasvuun, välillä haaveilen raidoista, mutta rahatilanne on niin heikko, että kampaaja väistyy aina eteenpäin😊Hiukset on puoleen selkään pitkät.

Vierailija
52/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokasoodalla pestessä hiuksista tulee sopivan karheat ja eivät valu rasvaisen näköisenä päätä pitkin.

Mitä muita luonnon värejä on kuin henna? Oon värjännyt mustalla hennalla mut tuntuu että sekin pysyy vain pari pesukertaa :(

Mustaa hennaa ei ole olemassakaan, puhut varmaankin indigosta.

Mutta, Cultivators-merkillä on useita eri kasvipohjaisia sävyjä, joista voit valita mieleisen. Huomaa, etteivät kasvivärit vaalenna tukkaa, eli värin täytyy olla vähintään yhtä tumma kuin hiustesi nykyisen värin. Mutta pysyvät hyvin ja haalistuvat vähitellen niin, ettei jyrkkää juurikasvua tule.

Vierailija
53/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kannattanut avata ihan uusi ketju asiasta, nää ihmisethän vaan vastailee tuohon monta vuotta sitten tehtyyn otsikkoon. 

Näköjään. Putkinäköiset puusilmät.

Vierailija
54/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä värjännyt. Kuulun kaiketi selvään vähemmistöön.

Vierailija
55/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman vuoden ajan värjäsin hiuksia pari kolme kertaa vuodessa, välillä omaa väriä oli enemmän ja vähemmän. Nyt olen ollut vuoden verran värjäämättä ja hyvältä näyttää.

Oma väri on kaunis tumman ruskea, ja tukka on paljon paremman näköinen nyt kuin keinotekoisen värin kanssa. Latvoihin voisin ottaa vaaleita raitoja, muuten en aio enää tukkaani värjätä.

Tuntuu, että hiusten värin luonnollisuus on kokoajan yleisempää nykyään. Omasta opiskeluryhmästäkin vain muutama värjää hiuksiaan ja suurimmalla osalla on oma luonnollinen hiusten väri.

Ha, tää on mun kommentti vuodelta 2017! Edelleen oma väri päässä ja olen erittäin tyytyväinen hiuksiini. Vähän meinaa jo harmaitakin tulla, mutta ei haittaa yhtään. Vuosien värjäysrumba tuntuu näin jälkikäteen tosi turhalta.

Vierailija
56/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin, kun päänahka alkoi kutista, ja mitään shampoot ja hoitoaineet ei tuntuneet käyvän. Annoin harmaantua, hyvän näköinen ja nyt mikä tahansa shampoot sopii.

Ainoa, että nyt mustat paidat eivät meinaa sopia hiusten väriin, mutta erivärisiä huiveja kaulaan, niin sillä hoituu.

Vierailija
57/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset kuluu väriaineista.

Vierailija
58/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis indigon ja hennan sekoitusta tarkoitan. Onko kokemusta mustasta cultivatorsista? Pysyykö oikeasti monta pesua?

Vierailija
59/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v aikana oon värjännyt 3krt. Väri ei pysy mun hiuksissa. Olen tykännyt omasta väristä. Vaikka alkaa tulla jo vähän kauniin harmaita hiuksia.

Vierailija
60/86 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten värjäämisessä ei olisi mitään ongelmaa, jos sen värin saisi jollain konstilla levitettyä pelkästään hiuksiin/tyveen siten, että se ei koske päänahkaa lainkaan. Hius on kuollutta kudosta, jolla ei periaatteessa ole mitään väliä- paitsi esteettistä arvoa. Mutta minäkään en pidä ajatuksesta, että kemikaaliliuos on iholla.

Toinen vaihtoehto koko pään värjäykselle on balayage-tyyppinen vaalennus/raidat ja suoravärit, joissa ei ole allergisoivaa PPD:tä. Suoraväri tosin tarttuu sitten vain siihen vaalennettuun alueeseen. Mutta esim oma tummanruskea väri, joka liukuu vaaleampaan ruskean sävyyn on usein kaunis. Ei tarvitse värjätä koko päätä saadakseen hiuksiin muutakin sävyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi