Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisitko halunnut elää, jos olisit syntynyt joskus 70- tai 80-luvulla?

Vierailija
07.04.2017 |

Te 70-80-luvuilla lapsuutenne/nuoruutenne eläneet, olisitteko mieluummin olleet vaikka kuolleita kun teillä ei ollut mitään hienoja juttuja? Esim. IPhone, läppärit, pleikat yms.

Yleensäkin tietotekniikka ja se, miten helppoa kaikki on nykyään. Viestit näkee sekunnissa, ennen te jouduitte kävelemään jonnekin naapuriin soittamaan jos ei kotona edes lankapuhelinta ollut. (kuuntelin juuri isän älyttömän tylsää saarnaa siitä miksi en saa uutta älypuhelinta kuin vasta ensi vuonna)

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs luulet? Miksi olisin 70-luvun lapsena kaivannut jotain, mitä ei ollut olemassa? Oletko sinä menettänyt elämänhalusi, koska sinulla ei ole kaikkea sitä kivaa ja hienoa mitä 50-luvulla tulee olemaan?

Vierailija
2/64 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -84. Ja olen erittäin tyytyväinen siihen lapsuuteen ja nuoruuteen, jonka elin. Olen tyytyväinen edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen kuin sain elää nuoruuteni silloin ilman kännyköitä ja nettiä. Vietimme paljon sosiaalisempaa ja monipuolisempaa elämää kuin tämän päivän nuoret.

Vierailija
4/64 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, kun nuoret eivät vuonna 1917 kaikki menneet koskeen, kun ei ollut edes mopoautoja ja karvanoppia.

Vierailija
5/64 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi jännää aikaa oli, videot, tietokoneet, mikrouunit, koko ajan tapahtui. Sääliksi käy nykynuorisoa, nilkat paljaana.

Vierailija
6/64 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä oli unelma lomailusta Marsissa ja työpaikasta Kuussa. Ja omasta pienoislentokapselista, jolla hurauttaisimme Kaliforniaan tunnissa. Sellaista 2000-lukua meille ennustivat ihan vakavasti otettavatkin tahot.

Vierailija
7/64 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla oli pahvinen kirjastokortti ja yleisöpuhelin toimi markan kolikolla - se oli hienoa aikaa se. Radiossa oli kaksi kanavaa ja syrjäisemmille seuduille aikamerkki toimitettiin postissa. Parasta hupia oli sokerin sulaminen suuhun, enkä siitäkään huolimatta ole kadottanut elämänhaluani - päinvastoin!

Vierailija
8/64 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luku oli aivan upea. Töitä oli opiskrlemaan pääsi ja joka asiaa ei holhottu. Voi niitä ihania aikoja

Vierailija
9/64 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin mitä tahansa, että saisin kaverini  takaisin mutta ei. Kaikki tuijottavat puhelimiaan.

t. 15v joka käy teidän palstallanne koska demi.fi on liian lapsellinen.

Vierailija
10/64 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sinä? Haluatko tosiaan enää elää, vaikka sulla ei tällä hetkellä ole niitä tavaroita, jotka ovat kolmen- neljänkymmenen vuoden päästä jokaisella?

Vierailija
11/64 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt -84. Ja olen erittäin tyytyväinen siihen lapsuuteen ja nuoruuteen, jonka elin. Olen tyytyväinen edelleen.

Sama juttu, lankapuhelimella soitin kaverille tulisko jäille ojaanfsurffaamaan, sitten tuli modeemit faxit yms. Olen nyt opettanut vanhemmille tietotekniikkaa.

Siitä huolimatta 60-luvulla syntyneet vanhempani eivät ole mitään kalkkiksia, niillä on älypuhelimet ja isukki on rootannut samsungin tabletin.

Vierailija
12/64 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi elää koska aivojani ei ole suoraan kytketty maailmanlaajuiseen virtuaalitodellisuusverkkoon, minulla ei ole omaa tekoälyllä varustettua kyborgia kaverina, en voi muokata ruumistani joka viikko uuteen viimeisimmän muodin olemukseen kuten esim. kentauriksi tai menrenneidoksi, enkä voi matkustaa valoa nopeammin naapurigalaksiin. Yhyyy!

Vierailija
13/64 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut asiat olikin paremmin 70- ja 80-luvulla, paitsi nämä tekniset vempeleet. Luopuisin kyllä niistäkin jos saisin valita menenkö aikakoneella takaisin 80-luvulle vai jäisinkö tähän päivään. 

Vierailija
14/64 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiitollinen siitä, että elin lapsuuteni 80-luvulla ja nuoruuteni 90-luvulla.

T. N-81

P.s. Mulla ei ole vieläkään älypuhelinta!

Vierailija
15/64 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkös, että jo silloin oli tietokonepelejä? Tetris, Poing ja Coloris oli ihan parhaita pelejä!

Vierailija
16/64 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te 70-80-luvuilla lapsuutenne/nuoruutenne eläneet, olisitteko mieluummin olleet vaikka kuolleita kun teillä ei ollut mitään hienoja juttuja? Esim. IPhone, läppärit, pleikat yms.

Yleensäkin tietotekniikka ja se, miten helppoa kaikki on nykyään. Viestit näkee sekunnissa, ennen te jouduitte kävelemään jonnekin naapuriin soittamaan jos ei kotona edes lankapuhelinta ollut. (kuuntelin juuri isän älyttömän tylsää saarnaa siitä miksi en saa uutta älypuhelinta kuin vasta ensi vuonna)

Meillä oli paljon mukavampaa, eikä isä saarnaa enää.

Et ole tainnut tajuta vielä, että elämässä ratkaisee se, mitä sulla on ja mitä muilla ei ole. Enkä nyt puhu lastentaudeista enkä alhaisesta älykkyysosamäärästä.

Vierailija
17/64 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelimen pehmentämät aivot ?

Vierailija
18/64 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -90 ja ehtinyt elää aikaa jolloin oli vain 2 tai 3 tv-kanavaa, lankapuhelimet, puhelinkopit ja -luettelot. Satelliitti- ja maksukanavia ei ollut, naapurissa oli suuri ja mahtava Neuvostoliitto. Teinivuosina kaikilla oli Nokian luurit, joita käytettiin vuosikausia. Viimeisen karvalakki-nokiani ostin syksyllä 2010 ja käytin sitä pari vuotta. Ei sitä mistään ipadeista ja iphoneista osannut nuoruudessa vielä haaveilla. Elämä oli paljon rikkaampaa ilman älylaitteita. 

Tuntuu että olen vanhus :D Silti jotenkin tuntuu että olisi ollut kiva elää 80-lukua. Kaikki oli hyvin ja aikakauden musa oli mahtavaa. 

Vierailija
19/64 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiitollinen siitä, että elin lapsuuteni 80-luvulla ja nuoruuteni 90-luvulla.

T. N-81

P.s. Mulla ei ole vieläkään älypuhelinta!

Sama! Elämä oli jotenkin rauhallisempaa ja mielekkäämpää. Kun tapasi kavereita, niin tehtiin juttuja yhdessä ja keksittiin kaikenlaista, mm. piirettiin sarjakuvia, toimitettiin omaa lehteä, pidettiin nyyttäreitä, leikittiin kokkisotaa jonkun keittiössä. Se oli sellaista aitoa yhdessäoloa, ilman elektroniikkaa. Sitä kaipaan välillä vieläkin.

Vierailija
20/64 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 85 ja meillä oli aina tietokone- ja konsolipelejä, ja netti tuli kun olin 10v.