nyt menee vaikeeks.. työpaikasta..
eli mä oon nyt töissä yhdessä kaupassa, määräaikasena (mikä muuten oli mullekin yllätys). no, työt loppuis tuossa kuukaudenkuluttua, joten tietty oon hakenu muihinkin paikkoihin. ja nyt sitten ykskaks yllättäen pääsinkin yhteen toiseen paikkaan. mutta kun sekin olis aluks määräaikanen, syksyyn asti, tuntejakin vähemmän kun mitä mulla nyt on ollu. se hemmo kyllä sanoi että sitä jatketaan sitten, mutta mistäs voit olla niin varma? nykyään ei näemmä millään ilveellä pääse vakituiseks minnekään. ja mitä mä sitten teen jos mun nykyinen työnantaja lupaakin vakinaistaa mut kun se kuulee että mä lopetan muuten. jos se ei lupaa mitään, niin sittenhän asia on ihan selvä, parempi aina että on se määräaikanen työsuhde sitten edes syksyyn asti kun kuukauden päähän. ei hitto kuin ärsyttävää. ja tää tekstikin varmaan aika sekava.
Kommentit (3)
Mullakin määräaikainen työsuhde mutta mulla oli kolmen kuukauden koeaika, ja on minulla irtisanomisaikakin. Koeaikanahan saa sanoa itsensä irti ilman mitään varoitusaikaa, ja toisinpäin, työnantajakin saa sanoa työntekijän irti koeaikaan vedoten.
irtisanomisaika mulla varmaan joku viikko tms. -ap
niin sä et pääse siitä määräaikaisesta irti.