Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi näkö heikentynyt yhtäkkiä ?

Vierailija
23.03.2006 |

Olen 35v ja laseja ei ole. Nyt olin optikolla ja mustuaisetkin olivat jämähtäneet. Onko jollain muulla näkö romahtanut tällä iällä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näkö heikkeni ihan yhtäkkiä. Autolla ajaessa ei tahdo saada kylteistä selvää, tv:tä katsellessa siristelen jne... Kävin optikolla, ja se on kuulemma normaalia. Uskottava kai se on, vaikka kirpaisee? Lisäksi näkökyky vaihtelee päivittäin rasituksen mukaan. Jos luen paljon, en näe enää kauas, ja katsominen tuntuu kummalliselta... Näkö on KUULEMMA kuitenkin niin hyvä, että en välttämättä tarvitse laseja.

Vierailija
2/7 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus voi vaikuttaa näköön, yleensä heikentävästi. Sen takia uusia silmälaseja esimerkiksi ei kannata hankkia raskaus- tai imetysaikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä tätä huonosti näkemistä on nyt jo ollu ainakin vuoden. Ettei se nyt ihan hetkessä ole tapahtunut.

Vierailija
4/7 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen, kun näkö heikkeni. Niin huono ei näkö ollut, että olisin laseja tarvinnut. Varsinkaan pitkälle en nähnyt hyvin. Ihmettelinkin kun koin ' ihmeparanemisen' , johtui varmaan sitten siitä että imetys loppui sit aikanaan. Nyt toisen lapsen kanssa en oo ainakaan vielä huomannut muutoksia. Ekaa imetin vielä, kun läksin töihin äitiysloman jälkeen, varmaan joutui sielläkin silmät koville.

Vierailija
5/7 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle optikko määräsi runsaasti lepotaukoja silmille, käski katsella ulos kaukaisuuteen ja antaa silmien vaan levätä. Puhui laiskasta silmälihaksesta. Mulle esim. käsityön ja telkkarin katsominen yht' aikaa ei luonnistunut ollenkaan (välillä lähelle tarkentamista ja sit kauas). Nyt taas sekin sujuu!

vitonen

Vierailija
6/7 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä helpotti mieltäni tuo kertomuksesi =o)! Minä nimittäin imetän, ja opiskelu on rasittanut silmiäni koko imetysajan. Jospa minullakin olisi toivoa ihmeparanemisesta, kun joskus lopetan imettämisen.

Vierailija
7/7 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miten ihmeessä tuo imettäminen tähän vaikuttaa? Mulla sama juttu tuo käsityö ja tv:n katselu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi