Vuoroviikkoasumisen purkaminen
Hei, jos koen että vuoroviikkoasuminen on osoittautunut haitalliseksi taaperoikäiselle, mitä teen? Sopimus on käräjäoikeudessa follo-sovittelun kautta tehty, mutta niillä puhein että jos ongelmia ilmaantuu, niihin reagoidaan. Minne olen yhteydessä? Toinen vanhempi ei näe ongelmaa, hänestä järjestely toimii hyvin. Voinko tehdä lasun omasta lapsestani, kun toinen vanhempi ei suostu edes neuvottelemaan, jos pelkään vuoroviikkoasumisen vaarantavan lapseni tunne-elämän tasapainoisen kehityksen?
Kommentit (59)
Lastenvalvoja ja asianajajasi ovat nyt tarpeen: lisäksi hyvä muistaa dokumentoida taaperon epätoivotut kokemukset. Jos vielä päiväkodin ja ystävä/sukulaisten havaintoja ko. asiasta niin kirjaa nekin.
Lastensuojeluun yhteys myöskin.
Nyt tervettä järkeä suosittelin käytettäväksi ja rohkeutta puolustaa pienen lapsen perusihmisoikeutta: turvallisuus.
Onnea matkaan 😇❤
No jos ei sinulle sovi, toinen vanhempi varmaankin ryhtyy lähivanhemmaksi ja sinusta tulee viikonloppuäiti, jos kertomasi on se todellinen syy. Ihmeellistä ajattelua taas niin sinulta kuin kommentoijilta, ei sinulla ole mitään oikeuttaa riistää lasta itsellesi kun nyt sattuu huvittamaan.
Kiitos vastauksesta 1, harkitsen vielä asiaa viikonlopun ajan.
Minun luonani lapsi tuo usein ilmi ikävää toista vanhempaa ja kotia kohtaan, toisen vanhemman mukaan lapsi ei ikävöi koskaan minua siellä ollessaan. Silti leikeissä toistuvat hahmot joilla on tosi kamala ikävä äitiä, niin usein että vaikuttaa jo jotenkin pakonomaiselta se leikkiminen.
En tiedä mitä tehdä, olen yksin ja vastassa on miehen uusioperhe. Miehen mielestä ylireagoin. En haluaisi enää oikeuteen kun se oli hirveää.
Kerropa tarkemmin minkälaisia asioita olet huomannut ja miten asian ratkaisisit. Meinasitko ratkaista asian niin, että lapsi on sinun luonasi aina ja toinen vanhempi ei tätä näkisi tai jos näkee, niin silloin kun sinä haluat tai jopa sinun valvonnassasi? Haluatko alkaa keräämään lomarahoja elareilla?
Tilanne on nyt se että suostun mieluummin olemaan se viikonloppu-etävanhempi jos niin lapselle on parasta kuin jatkan tätä järjestelyä.
Ap
Olen tarjonnut isälle mahdollisuutta tulla lapsen luo tänne minun luokseni tapaamaan häntä, saisivat olla täällä meidän kotona ja menisin itse muualle, mutta se ei käy isälle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minun luonani lapsi tuo usein ilmi ikävää toista vanhempaa ja kotia kohtaan, toisen vanhemman mukaan lapsi ei ikävöi koskaan minua siellä ollessaan. Silti leikeissä toistuvat hahmot joilla on tosi kamala ikävä äitiä, niin usein että vaikuttaa jo jotenkin pakonomaiselta se leikkiminen.
En tiedä mitä tehdä, olen yksin ja vastassa on miehen uusioperhe. Miehen mielestä ylireagoin. En haluaisi enää oikeuteen kun se oli hirveää.
Joopa joo. Eli keksit nyt kaikkea saadaksesi exäsi onnen muuttumaan yrittämällä viedä tältä oma lapsi ja viet lapsiltasi nämä uudet ihmissuhteet vain sen takia, että lapsi ei juuri ikävöi sinua? Tiedätkö, että tällaisia tyyppejä on paljon ja heidät kyllä tunnistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen tarjonnut isälle mahdollisuutta tulla lapsen luo tänne minun luokseni tapaamaan häntä, saisivat olla täällä meidän kotona ja menisin itse muualle, mutta se ei käy isälle.
Ap
Oijoi mikä tarjous! Oletpa hyvä ihminen totta tosiaan!
Tähän olisi ratkaisu, että sinusta tulee etävanhempi ja ex-miehestäsi lähivanhempi. Kertomasi mukaan eksälläsi on muutakin perhettä, mikä voisi olla lapsenne kannalta kiva asia. Mitä vanhemmaksi lapsi tulee, sitä vähemmän hän toista vanhempaansa ikävöi.
Nainen oululainen kirjoitti:
Lastenvalvoja ja asianajajasi ovat nyt tarpeen: lisäksi hyvä muistaa dokumentoida taaperon epätoivotut kokemukset. Jos vielä päiväkodin ja ystävä/sukulaisten havaintoja ko. asiasta niin kirjaa nekin.
Lastensuojeluun yhteys myöskin.
Nyt tervettä järkeä suosittelin käytettäväksi ja rohkeutta puolustaa pienen lapsen perusihmisoikeutta: turvallisuus.
Onnea matkaan 😇❤
Tsiisus...
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on nyt se että suostun mieluummin olemaan se viikonloppu-etävanhempi jos niin lapselle on parasta kuin jatkan tätä järjestelyä.
Ap
Mikset sitten ehdota sitä eksällesi? Siinähän sinulla on vastaus otsikossa esittämään kysymykseesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMikset sitten ehdota sitä eksällesi? Siinähän sinulla on vastaus otsikossa esittämään kysymykseesi.
Koska en tiedä mikä olisi paras vaihtoehto lapsen kannalta. Pelkään tekeväni suuren virheen jolla on kauaskantoisia seurauksia.
Voitte haukkua minua niin paljon kuin haluatte jos se helpottaa omaa oloanne, minä kysyin teiltä neuvoa. Ja olen todellakin yksin, miehellä on jo uusi nainen ja hänen lapsensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Eli keksit nyt kaikkea saadaksesi exäsi onnen muuttumaan yrittämällä viedä tältä oma lapsi ja viet lapsiltasi nämä uudet ihmissuhteet vain sen takia, että lapsi ei juuri ikävöi sinua? Tiedätkö, että tällaisia tyyppejä on paljon ja heidät kyllä tunnistetaan.
Aiemmin ajattelin että on hyvä merkki ettei lapsi ikävöi, mutta en ole enää varma asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMikset sitten ehdota sitä eksällesi? Siinähän sinulla on vastaus otsikossa esittämään kysymykseesi.
Koska en tiedä mikä olisi paras vaihtoehto lapsen kannalta. Pelkään tekeväni suuren virheen jolla on kauaskantoisia seurauksia.
Voitte haukkua minua niin paljon kuin haluatte jos se helpottaa omaa oloanne, minä kysyin teiltä neuvoa. Ja olen todellakin yksin, miehellä on jo uusi nainen ja hänen lapsensa.
Jos isällä on tarjota lapselle perhe ja sinä olet yksin, niin eikö se vastaus ole jo siinä?
Älä välitä näistä ilkeilijöistä. Olet hyvä äiti, kun olet huomannut ettei lapsella ole kaikki hyvin! Voisit ehdottaa isälle, että palaatte vuoroviikkosysteemiin, kunhan lapsi on vähän kasvanut? Pidä lapsesi puolta, vaikka oikeuteen menemällä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin ajattelin että on hyvä merkki ettei lapsi ikävöi, mutta en ole enää varma asiasta.
Jos lapsi ikävöisi, olisi se sinulle huono merkki. Kun lapsi ei ikävöi, haluat nähdä sen huonona merkkinä. Mitä tahansa merkkejä näet, haluat tulikita ne mieleiselläsi tavalla koska oikeasti haluat lopettaa vuoroasumisen ja tehdä isästä etävanhemman. Täältä haet sille tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitusviestistä voisi fiksumpi päätellä että on varmaan ehdottanutkin mutta toinen osapuoli ei näe ongelmaa nykyisessä järjestelyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi ikävöisi, olisi se sinulle huono merkki. Kun lapsi ei ikävöi, haluat nähdä sen huonona merkkinä. Mitä tahansa merkkejä näet, haluat tulikita ne mieleiselläsi tavalla koska oikeasti haluat lopettaa vuoroasumisen ja tehdä isästä etävanhemman. Täältä haet sille tukea.
En todellakaan tiedä onko se hyvä vai huono merkki. En ole lastenpsykiatri mutta huoli kalvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitusviestistä voisi fiksumpi päätellä että on varmaan ehdottanutkin mutta toinen osapuoli ei näe ongelmaa nykyisessä järjestelyssä.
Ei siinä ole mitään fiksua, että lukee omiaan aloitukseen. Ap. kertoo, että eksä ei näe ongelmia nykyjärjestelyssä. Siitä minä lukisin, että ap. on esittänyt eksälle etävanhemmuutta, koska eksä on defensiivinen. Mitenkään en saa tuosta luettua, että ap. olisi ehdottanut eksälle lähivanhemmuutta. Mutta ehkä ap. kertoo meille mitä on isälle ehdottanut, kun tätä ketjua näyttää lukevan.
Ota heti yhteyttä lastenvalvojan. Kirjaa ylös asiat mistä olet huolissaan. Kyllähän jatkuva muutto paikasta toiseen tuo väkisinkin haasteita pienelle lapselle..