Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taaperon imetys

Vierailija
06.04.2017 |

Yirtin löytää mikä on nykyisin imetyssuositus sompien osalta, ja ilmeisesti who:n on 2 vuoteen asti osittaista ja thl:n että vähintään vuoden ikään osittaista. Ihmettelein näet, koska neuvolan täti sanoi tänään 1,5-vuotiaastamme että kannattaa lopettaa imetys kokonaan. (Imetän kerran päivässä). Mielestäni jotenkin imetysvastaista tämä touhu. Mitään ongelmaa imettämisen kanssa siis ei ole ollut ja taapero juo aamuisin tissimaitoa. Muilla samoja kokemuksia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis isompien..

Vierailija
2/9 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 1,5 v juo noin kolmasti päivässä. Neuvolasta sanoivat että yöimetyksen voisi lopettaa. Aamu ja ilta menee ihan hyvin, eikä herääminenkään haittaa joten jatkan näin toistaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa nyt saattavat sanoa vähän mitä sattuu, ja muuallakin... WHO:n suositus tosiaan on, että olisi hyvä imettää vähintään 2v asti ja ylikin, jos äidistä ja lapsesta siltä tuntuu. Tuo myös koskee ihan kaikkia maita, ei vain mitään kehitysmaita niinkuin moni väittää. Maidosta saa taaperoikäinenkin paljon hyötyjä niin ravitsemukseen kuin muuhunkin liittyen, mm. terveyteen ja psykologiseen kehitykdeen.

Imetä siis ihan rauhassa ja hyvillä mielin edelleen, jos teistä itsestä tuntuu siltä! Kaikenlaista sontaa sitä vain ikävä kyllä joskus aina joutuu kuulemaan... :-/ Jos kaipaat lisätietoa, niin kannattaa lukea imetystuen juttuja ja fb:ssä myös on taaperoimetysryhmiä.

Vierailija
4/9 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan tädistä voisi tehdä valituksen. Heillä ei ole oikeutta laukoa tuollaisia.

Vierailija
5/9 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää tuota taapero-sanan käyttää. Sairaan ärsyttävä sana.

Vierailija
6/9 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei neuvolantäti sanonut mitään vaika 2-vuotisneuvolassa kerroin imettäväni vielä ja olen raskana.

Edellisessä asuinpaikassa täti painosti lopettamaan jo 10 kk ikäisen imetystä, koska rasvaton maito yhteisenä koko perheen ruokajuomana on niiiiin hyvä ja terrrveellinen vaihtoehto.

Vierailija
7/9 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo WHO mitä tahansa niin mun mielestä taaperoimetys on oksettavaa. 

Vierailija
8/9 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun mielipide on ihan se ja sama. Tähän voisi myös todeta, että tuollaisten kommenttien laukominen tällaisessa ketjussa on oksettavaa. Tuo imetysasia ei kenellekään muulle kuulu ja se nyt vain on luontaista ravintoa yli 1-vuotiaallekin.

Vierailija
9/9 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minunkin mielestäni oli, kunnes sain oman imetettävän ja se kasvoi yli yksivuotiaaksi.