miehellä työpaikan Avec-kutsut, enkä luultavasti pääse osallistumaan.
Minulla työvuoro (yö) juuri juhlien aikaan. Olen hyvissä ajoin pyytänyt vuoronvaihtoa, mutta tällä hetkellä näyttää ettei vuoroa pysty vaihtamaan, pari tyyppiä lomilla ja yksi pitkällä sairauslomalla. Mies sanoi, että ellen pääse juhliin, hänellä pari vaihtoehtoa joita voi pyytää minun tilalleni.
Olenko nipo, jos vedän tästä herneet nenääni? Ollaan siis oltu naimisissa yli 20v, jos tämä nyt asiaan vaikuttaa.
Kommentit (13)
Onko kyseinen Avec jotain kosmetiikkaa vai seksivälineitä vai jääkaappitiiviöitä?
Itse ymmärrän virallisissa tilaisuuksissa avecilla tarkoitettavan vain avio- tai avopuolisoa tai pitkäaikaista seuralaista. Kyseisen termin käyttäminen vapaamuotoisissa bileissä taas on naurettavaa. Eli ihmettelisin suuresti, jos mieheni ottaisi johonkin tilaisuuteen aveciksi kaverinsa.
Täytyy kyllä sanoa, että hieman outo kuvio. Menen kyllä yksin tuollaiseen tilaisuuteen, jos vaimo ei jostain syystä pääse. Ei tullut viimeksi edes mieleen kysyä, että voisinko ottaa naapurin nuoren naisen seurakseni vaimon tilalle. Olisi siinä selittelemistä töissä seuraavan päivän kahvitauolla.
nämä siis firmansa isot juhlat, vieraita kutsuttu noin 800 henkeä. Ap
Avec ei kai yleensa tarkoita sita, etta pitaisi olla seuralainen. miehesi voi menna yksin aivan hyvin.
Aveciksi käy myös aikuinen tytär. Mutta on täysin arvostelukyvyn puutetta viedä sinne joku kaveri, joka ei ole puoliso. Se on joissain tapauksissa ihan skandaali.
Miksi mies ei menen yksin ? Avec ei yleensä tarkoita jotain satunnaista kadulta mukaan poimittua seuralaista. Avec ei pakollinen vaikka kutsussa niin lukisikin.Ja et ole nipo.
Vierailija kirjoitti:
Avec ei kai yleensa tarkoita sita, etta pitaisi olla seuralainen. miehesi voi menna yksin aivan hyvin.
Avec ei KOSKAAN tarkoita sitä, että joku on "otettava mukaan", vaan tarkoittaa vain ja ainoastaan, että mukaan voi ja saa ottaa puolison, vakavan seurustelukumppanin, kihlatun jne. muttei nyt herranen aika mitään frendiä.
Jos puoliso ei pääse, mennään yksin! Tietenkin!
Jotenkin nyt tuntuu, että miehes ei taida olla kovin uskollista sorttia.
Ollaanko me kerrankin kaikki samaa mieltä? :D
Ehkä jossain Repan Reeraamon juhlissa toimitaan noin, mutta ei paremmissa piireissä. Riippuu siis täysin toimintaympäristöstä, nolaako ukkosi itsensä järjestäen skandaalin vai onko ihan normisettiä.
Vierailija kirjoitti:
Ollaanko me kerrankin kaikki samaa mieltä? :D
Eiköhän ap:n mieskin saada kohta tähän ketjuun.
Olisin samanlainen nipo. Ei se ole mikä tahansa typy-kutsu, vaan puolisolle tarkoitettu, kun puoliso on.