Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle olisi ok työttömyystuen vastikkeellistaminen jos samalla tuki muutetaan palkaksi

Vierailija
06.04.2017 |

Eli jos joutuu tukea vastaan tekemään töitä, niin maksettaisiin tuo sama summa, mutta nimikkeellä palkka.
Silloin olisi verotuksessa tasa-arvoisessa asemassa palkansaajien kanssa. Saisi samat vähennykset, jolloin veroprosentti pienenisi huimasti. Ja kertyisi myös eläkettä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen tavoite ei taida olla työllisyyden kasvaminen. Luulen että tässä on taka-ajatuksena ilmaistyövoima.

Vierailija
2/6 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen tavoite ei taida olla työllisyyden kasvaminen. Luulen että tässä on taka-ajatuksena ilmaistyövoima.

No näinhän asia on.

Mutta ajatukseni oli nimenomaan se että maksetaan tuo sama raha mitä saa tukea, mutta maksun nimikkeenä on tuen sijaan palkka. Tällöin myös orjatyöntekijä pääsisi edes hieman hyötymäänkin työpanoksestaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä idea, 500 euron palkalla voi hyvin tehdä vaikka 7 päivää työtä. 

Vierailija
4/6 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea, 500 euron palkalla voi hyvin tehdä vaikka 7 päivää työtä. 

Et tainnut nyt tajuta ideaa?

Nytkin monet tekevät työttömyyskorvauksella 5 päivää viikossa töitä (on kuntouttavaa ja työkokeilua yms.) Maksavat veroa tuplasti enemmän kuin palkallinen, koska eivät saa verovähennyksiä. Eläkettä ei kerry. Koska heidän "palkkansa" on tuki.

Ap

Vierailija
5/6 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepä juuri kun aktiivisuudella ei saa töitä niin pitää tehdä ilmaistöitä päivärahan eteen. Tuota kannattaa miettiä töissä olevienkin. Riistokapitalisti laskee ihan varmasti kuinka paljon töitä voisi teettää ilmaisilla orjilla.

Vierailija
6/6 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lähteä Suomesta pois kaikki kynnelle kykenevät. Muissa maissa esim. ei edes tunneta käsitettä pitkäaikaistyöttömyys, koska muissa maissa Ay-liike on paljon heikompi, ei se ole kyennyt lobbaamaan puolueita siten, että pitkäaikaistyöttömille on mahdotonta päästä työelämään.  Ay-liike suojelee vain jo työssä olevia, joten kerran kun vahingossa jäät pidemmäksi aikaa työmarkkinoilta, olet siellä lopun ikääsi. Kiinnostaako tälläinen uhkakuva? Jos ei, lähde äkkiä Suomesta!