Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko järkyttävä väsymys (ei muita oireita) olla masennusta?

Vierailija
05.04.2017 |

Ferritiini, D-vitamiini, B12 vitamiini, kilpirauhasarvot, keliakia tutkittu ja poissuljettu. Oireena vain pitkään kestänyt väsymys, joka lamaannuttaa. Ei jaksa oikein tehdä kotitöitä, harrastaa mitään jne. Kyse ei siis ole henkisistä ongelmista, etteikö haluaisi tai kykenisi, mutta ei vaan jaksa ja fyysisesti kykene. Eikö masennus ole ainakin jollain tapaa henkistä,esim. ei välitä sittä että kotityöt jää tekemättä? Tai että ei oikein kiinnosta. Minulla ei tällaista välinpitämätöntä tai negatiivista ajattelua ole. Ei ole muitakaan alavireisiä ajatuksia tai muuta vastaavaa. Kuitenkin haluaisin tähän jotain ratkaisua tai syytä löytää. Onko kellään ollut vastaavaa, että ainoa masennuksen oire olisi fyysinen väsyminen ja jaksamattomuus? Onko masennuslääke auttanut kohdallasi tähän? Tämä on ruvennut mietityttämään, kun ei oikein muutakaan ratkaisua tunnu olevan tarjolla. N37

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlainen tilanne! On testattu uniapnea, keliakia ja kaikki arvot ovat kohdillaan. Ainoastaan rauta-arvot olivat alhaiset ja ne on nyt saatu korjattua, mutta uneliaisuus ei ole muuttunut. En herää koskaan arkena virkeänä, vaan tarvitsen puolitoista tuntia aikaa aamusta vain istumiseen sohvalla ja koittaen heräillä päivään omaan tahtiin. Töissä saatan nukahtaa istualteen kesken kaiken, varsinkin palavereissa tai kun kuuntelen työnohessa äänikirjaa, joka ei ole tarpeeksi mukaansatempaava. Illala kotona nukahdan useasti viikossa sohvalle, jos katsomme jotain sarjaa jonka juoni ei minua kiinnosta tarpeeksi. Nukuin myös koulussa istualteen kaikki vähän tylsemmät tunnit ja auditorioluennot.

Vierailija
42/42 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on samanlainen tilanne! On testattu uniapnea, keliakia ja kaikki arvot ovat kohdillaan. Ainoastaan rauta-arvot olivat alhaiset ja ne on nyt saatu korjattua, mutta uneliaisuus ei ole muuttunut. En herää koskaan arkena virkeänä, vaan tarvitsen puolitoista tuntia aikaa aamusta vain istumiseen sohvalla ja koittaen heräillä päivään omaan tahtiin. Töissä saatan nukahtaa istualteen kesken kaiken, varsinkin palavereissa tai kun kuuntelen työnohessa äänikirjaa, joka ei ole tarpeeksi mukaansatempaava. Illala kotona nukahdan useasti viikossa sohvalle, jos katsomme jotain sarjaa jonka juoni ei minua kiinnosta tarpeeksi. Nukuin myös koulussa istualteen kaikki vähän tylsemmät tunnit ja auditorioluennot.

Oisko sulla narkolepsia? Minua ei oikeadtaan nukuta, vain voimat on ihan pois. Eikä päiväunetkaan auta kun uni ei virkistä. Kakkos ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi