Äitini soitti ja taas energiat ihan nollassa tuon puhelun jälkeen
Rakastan äitiäni, hän on kiltti ja ihana ihminen mutta myös maailman negatiivisin tapaus ja usein hänen kanssaan keskusteltuaan on takki tyhjä monta tuntia. Puhelut on yleensä valittamista jostain tai puhetta muiden tai omista sairauksista. Usein joudun sanomaan äidilleni kesken puhelun että puhutaan ilosemmista asioista. Itselläni on taipumusta yleiseen ahdistuneisuushäiriöön ja murehdin koko ajan kaikkia ( turhiakin ) asioita, en vaan puhu niistä muille. Olen siis hyvinkin paljon äitiini tullut mutta sillä erotuksella että äitini kaataa kaikki muiden niskaan. Jos hän ei olisi äitini ja lapsille tärkeä isoäiti, en varmaan olisi tuon ihmisen kanssa tekemisissä juurikaan. Kauhea kirjoittaa näin omasta äidistä mutta kun aina ei jaksa 😢 Nyt on paha mieli että ajattelen äidistäni näin mutta ei liene palstalaisille yllätys että äitini on syntynyt 48. Kiitos että sain purkautua.
Kommentit (65)
Kertauksen vuoksi, toista ihmistähän et voi muuttaa. Vain itse voit muuttaa tapasi. Et tarvi siihen äitin lupaa. Hänellä ei ole rajoja, sinun pitää ne laittaa. Varmaa on että hän ei muutu.
Vierailija kirjoitti:
Tuttua täälläkin. Se valittaminen, syyllistäminen, arvosteleminen, kaiken lyttääminen, muista pahaa puhuminen, kaikki on huonoa ja toivotonta.... yltiönegatiivisuus. Eikä mitään positiivista kiinnostusta minun asioihini. En muista että hän olisi ikinä kysynyt mitä mulle tai perheelle kuuluu tai miten voidaan.
On olemassa vain hän ja hänen elämänsä ja kokemuksensa.Puhelut nyt vielä kestää kun ne voi lopettaa jonkun tekosyyn nojalla jos alkaa menemään liian rankaksi. Mutta vierailut imevät mehut päiväkausiksi. Olo on kuin hakatulla jauhelihalla, siis ihan fyysisesti sattuu ja aivot lyö tyhjää, väsyttää ja masentaa.
Juuri kuin omasta elämästäni. Koitan taas palautua, koska puolen tunnin puhelu äitini kanssa syö voimat moneksi päiväksi. Syyllisyys, pelko ja häpeä ovat olleet lapsuuteni "työkalut".
Näin on. Vanhusten viikko. Nyt on aika puhua suprat sanat 40-luvulla syntyneistä. Huonoimmat ihmiset ikinä.
Hei, jotkut äidit vaan ovat sellaisia, jostain syystä. Itse olen joutunut laittamaan estot puhelimeen, koska en jaksa kestää. Estojen laittaminen ei ole kaatanut äitiäni, koska hän selviää aina. Minulle se on antanut hengähdystauon. Suosittelen. Jotkut ihmiset vain syystä tai toisesta roikkuvat väkipakolla läheisissään ja tekevät läheisten ihmisten esim lapsiensa elämästä kärsimystä. Ole rohkea ja pidä välimatkaa vaikkapa viikko, kuukausi. Mikään ei tuollaisen ihmisen kanssa muutu. Oma äitini on tehnyt sitä minulle jo 30 vuoden ajan, joten tiedän mistä on kyse. Sinun elämäsi on tärkeä, elä se, äläkä päästä äitiäsi liian lähelle.😊👍