Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulta kielletään opiskelu

Vierailija
05.04.2017 |

Miksi minulle on määrätty kohtalo, etten saa olla mikään? En saa ammattia en edes ajokorttia. Olen jo nelikymppinen.

Elämä meni pilalle insestin uhrina ja muussa väkivallassa ja alistamisessa.
Nyt kun pystyisin opiskelemaan ja olisi intoa niin mies tekee kaikkensa ettei se onnistuisi ja syyttää minua siitä, että olen elätti. Kuitenkin meni kanssani naimisiin ja kaikki puhuttiin läpi. Työkkärin suunnitelman mukaan minun ensisijainen tehtäväni on opiskella, muutoin en ole työmarkkinoiden käytettävissä. Ja toinen asia, että menen lääkäriin näistä selkäkivuista.
Jos työkkärikin patistaa opiskelemaan, miksi mieheni ei anna? En minä töitäkään saa ilman ammattia. Nyt viisi vuotta työttömänä. Ei ole minun syy, että eheydyin vasta 37 vuotiaana siihen kuntoon, että en yhtään enää koe kärsiväni insestistä. Olen käsitellyt asioita 15 vuotta.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin insesti ja nyt vika miehessä. Milloin alat ottamaan vastuuta omasta elämästäsi?

Niin, vastuun ottaminenhan alkoi juurikin siitä, kun myönsin ja tajusin olevani insestin uhri, enkä vain mennyt eteenpäin rikkinäisenä. Pysähdyin ja huomasin, ettei näin tarvitse olla.....menin terapiaan. Vieläkään en pysty menemään suihkuun tai saunaan rentoutuneena mieheni kanssa, vaan häpeän rintojani esimerkiksi. Kiellän itseltäni tunteet, nälän, kaiken. En muka tarvitse mitään. En vielä ole edes rakastelkut kuin pilkkopimeässä. Minulla on ymmärtäväinen mies, joka osaltaan on paljon saanut minua jo paranemaan, se hyvä puoli tässä on ollut. Mutta kun tuli tuo konkka, niin hän on ryhtynyt tavattoman nuukaksi ja stressaantuneeksi ja äkäiseksikin. Ap.

Eli et ole koskaan viettänyt itsenäistä elämää, jossa otat itse vasuuta omasta elämästäsi? 

Mistä sinä sen tiedät? Olen rämpinyt suossa kun lastensuojelu ooli aina niskassa. Asuin yksin yli kymmenen vuotta lasteni kanssa kun ensimmäinen ukko petti ja vielä myöhemmin kuoli. Ap.

Vierailija
22/29 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potki se mies elämästäsi ja opiskele. Mieheltä ei kysytä.

Ei ole helppoa, kun yhteoset pienet lapset ja mies omistaa talon ja on avioehto. Eli minä lennän tästä jos erotaan. Lapset ei välttämättä saa tulla mukaani, koska sossu on ollut kuvioissa. Ovat nähneet masennukseni. Ei nykyään lapsia automaattisesti anneta äidille. Tiedän myös, etten yksin jaksaisi, en ole niin terve vielä. Ap.

Et pysty edes itsestäsi huolehtimaan ja olet tehnyt lapsia? 

Kuule mitä jos tulisit vasta sitten mulle puhumaan, kun osaat paremmat kommunikointi tavat? Rikkinäisethän niitä lapsia juurikin tekee. Etkö elämästä ymmärrä mitään? Tottakai teen lapsia ihanan uuden tai oikeastaan ensimmäisen aviopuolisoni kanssa jolla on kaikki asiat kunnossa. Luuletko että uskon itsestäni vain sen, että olen loppuun asti tuomittu huonommaksi ihmiseksi? En todellakaan, kaikki voi parantua ja muuttua! Osaan pitää lapsistani ja itsestäni huolen,olen kymmenen vuotta pitänyt lapsistani huolta yksin ilman sukulaisia. Nyt lapset aikuisia. tätä arkea ei pyörittäisi kukaan, elken minä. Mieheni ei osallistu lastenhoitoon. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin insesti ja nyt vika miehessä. Milloin alat ottamaan vastuuta omasta elämästäsi?

Niin, vastuun ottaminenhan alkoi juurikin siitä, kun myönsin ja tajusin olevani insestin uhri, enkä vain mennyt eteenpäin rikkinäisenä. Pysähdyin ja huomasin, ettei näin tarvitse olla.....menin terapiaan. Vieläkään en pysty menemään suihkuun tai saunaan rentoutuneena mieheni kanssa, vaan häpeän rintojani esimerkiksi. Kiellän itseltäni tunteet, nälän, kaiken. En muka tarvitse mitään. En vielä ole edes rakastelkut kuin pilkkopimeässä. Minulla on ymmärtäväinen mies, joka osaltaan on paljon saanut minua jo paranemaan, se hyvä puoli tässä on ollut. Mutta kun tuli tuo konkka, niin hän on ryhtynyt tavattoman nuukaksi ja stressaantuneeksi ja äkäiseksikin. Ap.

Yritä edes asettua sen miehen asemaan. Hän joutuu hoivaamaan ja huolehtimaan sinusta kuten lapsesta. Ajattelemaan kaikessa miltä sinusta tuntuu, joutuu sopeutumaan sinun pelkoihin, jne.

Hän ei huolehdi minusta kuin lapsesta kylläkään. Insesti ja oireet ja koko elämä puhuttiin läpi ennenkuin hän meni naimisiin kanssani.

Muuten hyvä pointti kyllä ja olenkin ajatellut paljon asioita. Hän kuitenkin huoli tälllaisen naisen tai paremminkin koki löytävänsä juuri sen oikean kuulemma. Mutta minulla on oijeus elämään. Minulla on oikeus opiskeluun ja työpaikkaan. Jos ei halua elättää kuin lasta, miksi ei anna töihinkään pyrkiä? Töihin ei pääse ilman ammattia. Ap.

Vierailija
24/29 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärrä, koska et ole hyväksikäytetty . Minun hyväksikäyttö alkoi yksi vuotiaana ja karkasin kotoa 17 vuotiaana. Täysin vinoon kasvaneena ja rikkinäisenä.

Tällähetkellä ei ole helppoa opiskella, kun on lapset ja mies ei anna minulle tarpeeksi aikaa opintoihin. En voi pakottaa häntä katsomaan lapsia iltaisin tai viikonloppuisin ellei hän vaan suostu siihen. Nyt kun järjestin päivähoitopaikan lapsille, se auttaa jo paljon. Mutta mieheni jarruttaa kaikin keinoin. Bussit ei kulje täällä maalla eikä minulla ole vielä ajokorttia. Jos vähänkään jää jälkeen, ei ole helppoa kuroa kiinni. Mieheni lisäksi sanoi, ettei aijo maksaa lasten päivähoito kuluja. Minä en saa työkkäristä mitään, koska olin puoli vuotta odotusajalla, johon joutuu ne keillä ei ole ammattia vielä. Ja aloitin siksi jo vähän opintoja. Sain toimeentulotukea sen verran että laitan siitä oman osani asumiskustannuksiin kyllä.ap

Mistä tiedät mitä muut on joutunut kokemaan elämässään? Jos tuo oman elämäsi tänne raiskattavaksi et voi uhriutua kuinka olet yksin se joka on kokenut pahoja asioita. 

Toinen insestin uhri ei koskaan sanoisi noin typerää lausetta. Ap.

Vierailija
25/29 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole helppoa, kun yhteoset pienet lapset ja mies omistaa talon ja on avioehto. Eli minä lennän tästä jos erotaan. Lapset ei välttämättä saa tulla mukaani, koska sossu on ollut kuvioissa. Ovat nähneet masennukseni. Ei nykyään lapsia automaattisesti anneta äidille. Tiedän myös, etten yksin jaksaisi, en ole niin terve vielä. Ap.

Kuule mitä jos tulisit vasta sitten mulle puhumaan, kun osaat paremmat kommunikointi tavat? Rikkinäisethän niitä lapsia juurikin tekee. Etkö elämästä ymmärrä mitään? Tottakai teen lapsia ihanan uuden tai oikeastaan ensimmäisen aviopuolisoni kanssa jolla on kaikki asiat kunnossa. Luuletko että uskon itsestäni vain sen, että olen loppuun asti tuomittu huonommaksi ihmiseksi? En todellakaan, kaikki voi parantua ja muuttua! Osaan pitää lapsistani ja itsestäni huolen,olen kymmenen vuotta pitänyt lapsistani huolta yksin ilman sukulaisia. Nyt lapset aikuisia. tätä arkea ei pyörittäisi kukaan, elken minä. Mieheni ei osallistu lastenhoitoon. Ap.

Onko sulla siis sekä tarhaikäisiä, että aikuisia lapsia ja onko tämä nykyinen mies niiden isä?

Vierailija
26/29 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole väittänyt, ettei muut ole kokeneet raskaita asioita. Paistaa vaan läpi joistakin kommenteista ettei tiedetä mitä insesti tuo mukanaan. Aivan kuin kehitysvammaisen pitäisi yhtäkkiä pystyä terveen ihmisen elämään. Ja syyllistetään. Mainitsin taustaa siksi koska se on aiemmin ollut isona syynä siihen, etten ole pystynyt opiskelemaan loppuun asti mitään tutkintoa. Lähihoitaja tutkinto meni melkein loppuun asti mutta jäi. Ap

Vierailija
27/29 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla siis sekä tarhaikäisiä, että aikuisia lapsia ja onko tämä nykyinen mies niiden isä?

Kyllä, aikuiset lapseni ensimmäisestä suhteesta ja kaksoset nykyisen mieheni kanssa jotka ovat puolitoista vuotiaita. Ap.

Vierailija
28/29 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole väittänyt, ettei muut ole kokeneet raskaita asioita. Paistaa vaan läpi joistakin kommenteista ettei tiedetä mitä insesti tuo mukanaan. Aivan kuin kehitysvammaisen pitäisi yhtäkkiä pystyä terveen ihmisen elämään. Ja syyllistetään. Mainitsin taustaa siksi koska se on aiemmin ollut isona syynä siihen, etten ole pystynyt opiskelemaan loppuun asti mitään tutkintoa. Lähihoitaja tutkinto meni melkein loppuun asti mutta jäi. Ap

Oletko ottanut selvää, pääsisitkö jatkamaan lh-tutkinnon jossain loppuun?

Vierailija
29/29 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattivalittaja is bäk. Uusin kujein, uusin provoin.