Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella turvatarkastukseen jää kiinni? Minä jään aina.

Vierailija
04.04.2017 |

Olen viimeiset 7-8 vuotta 95 prosenntisesti tutkittavana turvatarkastuksessa. Lennän 4-5 kertaa vuodessa, lähinnä Euroopassa.

- taskut on tyhjät
- vyö poissa
- kello irti
- teräksiset ja isot korut poissa
- kengät poissa
... ja vähintään joudun satunnaisotantaan, kun etsitään pommijäämiä.

Tämä on jo iso vitsi meillä. Olen 48-vuotias, klassinen, pitkä, silmälasit... ei mitään erikoista, korvissakin vain yhdet reiät. Välillä katson suoraan silmiin, välillä testaan välinpitämätöntä käytöstä. Minut tutkitaa, vaikka olisin neljän lapsen kanssa liikenteessä.
Mieheni on ronskin näköinen kaveri, mutta häntä ei koskaan tutkita.

Onko jollain syvempää tietoa asiasta?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oikeasti on vain sattumaa. Niitä satunnaistesteja vain tehdään aika paljon.

Lisäksi kaikkien noiden metallien, kenkien jms lisäksi moni niistä metallipaljastimista hälyyttää myös "vääränlaisen liikkeen" kohdalla, eli jos hipaiset laitetta tai huitaiset kådellä liian läheltä sen reunaa, se hälyyttää. Tämän neuvoi mulle kerran turvatarkastuksesssa kopeloinut virkailija. Sen jälkeen en juuri enää jää itse hälyyn, mutta vaikka en ikinä pakkaamukaan mitään kiellettyä, mulla on näköjään usein silti jotain, mikä laukussa näyttää epåilyttävältä.

Vierailija
22/25 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovathan huume- ja muut rikolliset ruvenneet käyttämään muuleinaan juuri sellaisia vähemmän epäiltävän näköisiä kuten vanhuksia ja lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko yksi syy jos on hermostuneen oloinen. Itse jännitän matkoja jos matkustan yksin ja silloin otetaan kiinni. Varmaan näytän tosi syylliseltä vaikka oikeasti kärsin vain sosiaalisesta ahdistuksesta ja jännään että löydänkö oikeat portit vieraissa paikoissa.

En usko, että minulla on tuo syy. En jännitä matkustamista. Esiinnyn ammatikseni, ja olen kotona kaikissa julkisissa tilanteissa. Koska esiinnyn paljon, niin osaan luonnostani ottaa tilani, ryhtini on suora, enkä kulje seiniä pitkin. En tosin myöskään hae huomiota millään tavalla.

Lapseni sanoi kerran, että se johtuu siitä, että minä pälyilen ympärilleni. Eli yritän olla perillä, mitä edessä tapajtuu, jotta olen linjassa mukana enkä tuki linjaa. Sen jälkeen aloin keskittymään vain omaan vuorooni, mutta vieläkin tukin kaiken.

Tässä ketjussa en siis ole löytänyt mitään yhteistä nimittäjää meille?

Ap

Vierailija
24/25 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se oikeasti on vain sattumaa. Niitä satunnaistesteja vain tehdään aika paljon.

Lisäksi kaikkien noiden metallien, kenkien jms lisäksi moni niistä metallipaljastimista hälyyttää myös "vääränlaisen liikkeen" kohdalla, eli jos hipaiset laitetta tai huitaiset kådellä liian läheltä sen reunaa, se hälyyttää. Tämän neuvoi mulle kerran turvatarkastuksesssa kopeloinut virkailija. Sen jälkeen en juuri enää jää itse hälyyn, mutta vaikka en ikinä pakkaamukaan mitään kiellettyä, mulla on näköjään usein silti jotain, mikä laukussa näyttää epåilyttävältä.

Kiitos vinkistä. Eli ei saa heilutella käsiä.

Ap

Vierailija
25/25 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi kiinnittää huomiota käsilaukkuun tai pikemminkin sen sisältöön, samoin meikki- ja hygienituotteidenpussukoihin, kun ne on monelle naiselle oikein aarrepussukoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän