Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laurin (home) talot

hannuhanhi
04.04.2017 |

Todella hienoja taloja Lauri suunnitellut. Itse suunnittelisin ja tekisin samanlaisia jos olisi mahdollista.
Valitettavasti ei ole. Sitä on kokeiltu jo moneen kertaan eniten 60-70luvuilla. Purkamaan ja korjaamaan on jouduttu. Märkä puruetiste tasakaton alla riittämättömine tuuletuksineen jne takaa huonon lopputuloksen.Sääli kun kukaan ammattilainen ei ole touhuissa mukana, virolainen raksamies ainut joka huolissaan rakenteista. Menee Laurin maine osaamattomien apulaisten ( rakennusalan ammattilaisten) takia.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin alkaa duunaan sydänleikkauksia. Se vaikuttaa siistiltä! Koulutusta mulla ei tosin ole, mutta eihän Laurillakaan ole ja silti tekee arkkitehdin hommia.

Vierailija
2/12 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tekemällä tehty. Lauri vaan kertoo Elalle, että talosta tulee musta ja Ela on, että ok. Vaimolta ei edes kysytä. Tosin juu, ymmärrän, ettei halua julkisuuteen, mutta varmasti päättivät yhdessä talon värin, mutta oli kuvattu niin, että muka Lauri päätti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa tekemällä tehty. Lauri vaan kertoo Elalle, että talosta tulee musta ja Ela on, että ok. Vaimolta ei edes kysytä. Tosin juu, ymmärrän, ettei halua julkisuuteen, mutta varmasti päättivät yhdessä talon värin, mutta oli kuvattu niin, että muka Lauri päätti.

Tarvii tuota vissiin vähän kysyä viranomaisiltakin..

Vierailija
4/12 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Laurilla rahat loppu vai miten moinen paska voidaan selittää?

Vierailija
5/12 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olen monia pilluja vilkaissut, vaikken gynekologi olekaan.

Vierailija
6/12 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

F-f-f-falling...

Vierailija
7/12 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tolla Laurilla vähän tylsää? Mitä lisäasrvoa tuo jonkun entisen rokkarin losista käsin "suunnittelema" talo? Ihan älytöntä touhua.

Vierailija
8/12 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että Lauri on ehtinyt lukea itsensä arkkitehdiksi musiikkimaailmassa elämisen ohessa. Hyvää tulevaisuuden turvaamista. Mun mielestä on selvästi menestyvän ja osaavan miehen merkki.

Vierailija
9/12 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuossa on taustalla ihan koulutettu rakennusarkkitehti. Lauri suunnittelee, mutta arkkitehti ne lopulliset piirrustukset laatii.

Vierailija
10/12 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että Lauri on ehtinyt lukea itsensä arkkitehdiksi musiikkimaailmassa elämisen ohessa. Hyvää tulevaisuuden turvaamista. Mun mielestä on selvästi menestyvän ja osaavan miehen merkki.

Ei, kun nimenomaan EI ole arkkitehti. Juttu on myös niin, että Lauri ei voi toimia pääsuunnittelijana, koska ei ole arkkitehti. Papereissa ainakin on jonkun ihan oikean arkkitehdin nimi. Tosin en tajua, miksi kukaan koulutettu henkilö suostuu moiseen, koska vastuu on myös pääsuunnittelijalla (esim. jos löytyy kosteutta).

Vierailija
11/12 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ap tarkkaan perillä kun osaa kertoa kuinka eristeet ovat märät ja millaiset tuuletukset on. ..joo-o... :D :D

Vierailija
12/12 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalta:

Eihän se Lauri suunnittele, vastaa tms mistään rakenteesta. Hän vain suunnittelee kämpän mikä Ois mageen mäkönen. Hyvä niin, hienolta näytti. Ratkaisut purueristeineen, tasakattoineen yms eivät tule toimimaan kuin max 25vuotta kunnes talo haisee ja jopa homehtuu. Rikoshan silloin on jo vanhentunut jne.

Samanlaista arkkitehtuuria ja suunnitelua on toteutettu monissa kouluissa. Hoomeessa ovat.